آب و هوای کیش در پاییز چگونه است؟

به گزارش وبلاگ سیما، کیش یکی از محبوب ترین مقاصد سفر و گذاران اوقات خوش تعطیلات در ایران است. جاذبه های دیدنی مجذوب کننده، دریای زیبا و ساحل های مرجانی، مرکز خرید متعدد و… در کنار زیبایی و آرامش حاکم بر کیش این جزیره زیبا را به یک مقصد رویایی بدل نموده است. جالب است بدانید که اکسیژن خالص موجود در جزیره کیش بیشتر از سایر نقاط ایران است. کیش در هر فصلی مسافران خود را دارد اما در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان سفر به کیش هوادار بیشتری دارد و بازار تورهای مسافرتی جزیره کیش داغ تر است. به همین منظور در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران به آب و هوای کیش در پاییز خواهیم پرداخت، با ما در ادامه همراه باشید.

آب و هوای کیش در پاییز چگونه است؟

برای رزرو آنلاین تور کیش وبلاگ سیما با مناسب ترین قیمت روی تصویر زیر کلیک کنید.

سفر به کیش در فصل پاییـز

فصل پاییز شاید بهترین فصل سفر به کیش نباشد اما جز فصل های پر مسافر کیش محسوب می گردد. بازدید از جاذبه های دیدنی کیش در فصل پاییز که تقریبا هوای آن رو به خنکی می رود، بسیار دلچسب و لذت بخش است.

کیش نگین خلیج فارس است و علت این نامگذاری سواحل زیبای آن با شن های سفید درخشان در کنار آبی نیلگون خلیج فارس است. طبق گفته کارشناسان جهانگردی ساحل کیش جزو بهترین سواحل شن سفید دنیاست. سواحلی که علاوه بر زیبایی غیر قابل وصف، که خواص و فواید درمانی بسیاری هم برای شناگران دارد. در واقع شنا کردن در آب شفاف کیش به هیچ عنوان قابل مقایسه با آب سایر دریاها نیست.

آب و هوای کیـش در پاییز

اگر بخواهیم از آب و هوای کیش در پاییز بگوییم باید بدانید که در این فصل دیگر از گرمای تابستان خبری نیست و بارندگی هم چند وقت یکبار ممکن است اتفاق بیافتد. آب و هوای کیش در پاییز تعادل چندانی ندارد، گاهی گرم و گاهی سرد است. درجه رطوبت هوا در پاییز حدود 60 درجه است که از شدت رطوبت آن به نسبت بهار و تابستان کاسته شده است.

در این فصل چون سایر شهرهای ایران، روزها کوتاه است و هوا زود تاریک می گردد و معمولا بارندگی نسبت به سایر فصول بیشتر است. آب و هوای کیش در پاییز و جاذبه های مختلف آن، انگیزه های زیادی برای جهانگردان ایجاد می نماید که در این فصل جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. اگرآب و هوای کیش در پاییز بارانی باشد محدودیت برای گردش در جزیره کیش دارید ولی در این زمان ها مراکز خرید بخاطر سرپوشیده بودن می تواند گزینه مناسبی باشد.

آب و هوای کیش در پاییز و مهر ماه هنوز گرم و شرجی همچون تابستان است و بارندگی در هر روز اتفاق نمی افتد. ماه آبان آب و هوایی مابین مهر و آذر دارد و آذر نیز همچون زمستان پرباران است. در فصل پاییز ممکن است زمان های محدودی برای بازدید و گشت و گذار در فضای باز جزیره اما نگران نشوید! مراکز خرید کیش بیشتر سرپوشیده و آماده ارائه تخفیف های پاییزی هستند. می توانید با خواندن مطلب مراکز خرید کیش دغدغه پیدا کردن بهترین بازار و خرید را از بین ببرید.

همانطور که گفتیم آب و هوای کیش در پاییز و در اواسط ماه آبان رو به خنکی می رود. به طور کلی می توان گفت که اواخر فصل پاییز و فصل زمستان، فصولی عالی برای مسافرت به جزیره زیبای کیش می باشد.

در پاییز در طول روز هوا گرم و در شب رو به خنکی می رود و می توان گفت که پاییز یکی از بهترین فصل های سفر به کیش به شمار میرود هرچند که بهترین زمان سفر به کیش، خیلی بستگی به هدف شما از سفر دارد.

مزایای سفر به کیش در فصـل پاییز

در فصل پاییز جشنواره های پاییزی مختلفی در کیش برگزار می گردد که همین موضوع مشوق خوبی برای بازدیدنمایندگان جزیره زیبایی ها، خواهد شد. جالب است بدانید که روز کیش هم در بیستم آبان ماه است و به واسطه این روز، تخفیف های ویژه بر تورها، هتل ها و مراکز تفریحی اعمال می گردد و برای جذب مسافران تخفیف های ویژه ای برای هتل ها، مراکز خرید و رستوران ها در نظر گرفته می گردد.

علاوه بر لذت بردن از آب و هوای کیش در پاییز می توانید در این فصل از سال خرید های بسیار خوب و مقرون به صرفهی انجام دهید و از تخفیفات پاییزه اجناس در مراکز خرید کیش بهرمند شوید.

یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های آب و هوای کیش در پاییز بویژه در آذر ماه (که پر باران ترین ماه فصل پاییز در جزیر کیش است) حال و هوای بارانی آن است و اگر عاشق هوای بارانی هستید قطعا از سفرتان به کیش در فصل پاییز، لذت دو چندان خواهید برد.

تفریحات و جاذبه های کیش

برگزاری برنامه های شاد و سرگرم نماینده، کارناوال های شادی، کنسرت های خوانندگان معروف، برنامه های متنوع ورزشی، جنگ های شبانه، آذین بندی خیابان ها، انجام مسابقات هیجان انگیز و اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی مختلف تنها گوشه ای از تفریحات و تفریح های جزیره کیش است. جوانان و نوجوانانی که در پی تجربه تفریحات متنوع آبی و هیجان انگیز در کیش هستند، می توانند تفریحاتی چون پرواز بر روی آب های خلیج فارس، قایق سواری، شاتل، بنانا و غیره را تجربه نمایند. به طور کلی بهترین زمان برای تفریحات آبی اواخر پاییز، زمستان و تمام فصل بهار است و در روزهای بارانی تمام مردم جزیره به منطقه ها سرپوشیده می فرایند و خبری از تفریحات ساحلی نیست.

نتیجه کلی از سفر به کیش در فصل پاییز

بطور کلی اگر برای فرار از شلوغی های زندگی شهری قصد سفر نموده اید و احتیاج به استراحت و آرامش دارید، اواسط پاییز بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی است که در پی آرامش و تنهایی در سواحل زیبای کیش هستند. در واقع سفر به کیش در فصلپاییر مناسب برای افراد درونگراست که مایل به کسب آرامش بیشتر هستند. اگر سفر پاییزی خود را به اواسط هفته هم بکشانید به تعداد انگشتان دستتان ممکن است جهانگرد در جزیره کیش ببینید. اگر علاقمند به این سبک سفر هستید، بهتر است در زمان مناسب اقدام به سفر کنید و از قدم زدن روی شن های ساحل لذت ببرید.

سفر به کیش در مهرماه مقرون به صرفه تر از سایر زمان هاست و به طور کلی نیمه دوم سال بهترین زمان سفر به کیش است و علاوه بر اینها پاییز هم جزو مقرون به صرفه ترین فصل های سفر به کیش به شمار می آید. بطور کلی فصل پاییز اغلب مقدار مسافران کمی را به خود اختصاص می دهد و بیشتر طرح های تخفیف در این فصل دیده می گردد.

منبع: الی گشت

به "آب و هوای کیش در پاییز چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای کیش در پاییز چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید