اتاق ملکه جنایت در استانبول ، قتل در قطار سریع السیر شرق اینجا شکل گرفت

به گزارش وبلاگ سیما، اتاق 411 هتل پرا پالاس استانبول با قتل در قطار سریع السیر شرق جاودانه شد.

اتاق ملکه جنایت در استانبول ، قتل در قطار سریع السیر شرق اینجا شکل گرفت

وبلاگ سیما: قطار لوکس سریع السیر شرق که صبح استانبول را ترک نموده، شب هنگام در حالی که فضای التهاب آور و آبستن حادثه ای آن را فرا گرفته در نزدیکی های یوگوسلاوی در بهمن گیر می نماید. این قطار 2 شخصیت شاخص را در خود جای داده است، اول، ساموئل راچت، تاجر انگلیسی که در همین شب تاریک با ضربات چاقو در یکی از کوپه های قطار به قتل می رسد و دیگری، هرکول پوآرو، کاراگاه مشهور بلژیکی که برای کاری در این قطار حضور دارد و راز قتل راچت را کشف می نماید.

این جملات خلاصه ای از رمان بسیار مشهور قتل در قطار سریع السیر شرق منتشر شده در سال 1943 است که میلیون ها نسخه از آن تا کنون در سراسر دنیا فروخته شده و فیلم های متعددی از روی آن ساخته شده است.

اگر رد پای این شاهکار ادبیات جنائی را دنبال کنید، به کسی نمی رسید جز ملکه جنایت، آگاتا کریستی، نویسنده مشهور ادبیات جنائی و خالق شخصیت هرکول پوآرو.

آگاتا کریستی این کتاب را در اتاق شماره 411 هتل پرا پالاس در استانبول نوشته، اتاقی که پس از این خلق ادبی، اتاق آگاتا کریستی نام می گیرد و با همان حال و هوا نگه داری می گردد تا حتی امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن، جاذبه ای برای گردشگران باشد و باعث میزبانی فستیوال جرم از سوی هتل پرا پالاس گردد.

این هتل در سال در سال 1892 با رونق دریافت قطار سریع السیر شرق که از پاریس به سمت استانبول می آمده و میهمانان اروپایی را به این شهر می آورده تاسیس شده است و تا الان به کار خود ادامه می دهد.

امروزه قطاری با نام سریع السیر ونیز سیمپلون شرق با الهام از رمان آگاتا کریستی ساخته و طراحی شده تا مسافران را از سراسر اروپا جایه جا کند و به استانبول برساند.

منبع: چمدان

به "اتاق ملکه جنایت در استانبول ، قتل در قطار سریع السیر شرق اینجا شکل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ملکه جنایت در استانبول ، قتل در قطار سریع السیر شرق اینجا شکل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید