اضطراب نباید مانع سفر رفتن شما گردد

به گزارش وبلاگ سیما، بعضی از افراد هستند که به علت اضطراب زیاد، حتی نمی توانند از خانه خارج شوند. برترین راه چاره برای مقابله با این اختلال، سفر رفتن است.

اضطراب نباید مانع سفر رفتن شما گردد

ممکن است زمانی که جوان تر هستید، خیلی اجتماعی نباشید. از صحبت کردن با افراد غریبه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا حتی خارج شدن از خانه دچار اضطراب شوید. اگر هر چه سریع تر برای این مشکل، راه حلی پیدا نکنید، شاید تا زمان زیادی همراه شما باشد یا در آینده شما را دچار بیماری های جدی کند. این اضطراب به طرز وحشتناکی بر زندگی و روابط اجتماعی شما تاثیر گذار است.

طبق تحقیقات صورت گرفته، حدود 18% از جمعیت آمریکا از اختلالات اضطرابی رنج می برند و در بیش از یک چهارم موارد، این اختلال شدید گزارش شده است. نکته قابل توجه در این تحقیق و آنالیز این است که کمتر از 40% از این افراد، برای درمان این اختلال اقدام نموده اند.

در این میان، بعضی از افراد برای درمان این اختلال، سفر رفتن را انتخاب می نمایند. آن ها می گویند که بهتر است حمله عصبی در سواحل زیبای تایلند رخ دهد تا این که در خانه باشند. مطمئنا در این راه، خانواده و دوستان مخالف شما هستند، زیرا فکر می نمایند شما آنقدر قوی نیستید که بتوانید اضطراب را در سفر کنترل کنید. اما برای این که هم به خود، هم به خانواده ثابت کنید که می توانید قدم اول را محکم بر دارید. مسافرت، راه حلی خوب برای غلبه بر این اختلال است. رهایی از این مشکل زمان بر است، اما با سفر رفتن می توانید تعداد آن را کاهش دهید.

حال باید گفت، چگونه می توان شجاعت خارج شدن از خانه را پیدا کرد؟ چگونه می توان با اضطراب در جاده، روبه رو شد؟ یا حتی چگونه می توان با سفر رفتن به کاهش اضطراب یاری کرد؟

قبل از سفر رفتن با اضطراب روبه رو شوید

در این قسمت، نحوه آرام کردن فکر و قرار گرفتن در جاده را می گوییم.

علت سفر رفتن را به خودتان یادآوری کنید

هر زمانی که به لغو سفر فکر می کنید، خود را در جایی که خواستار بازدید از آن بوده اید، تصور کنید و به خود بگویید که می خواهید به آنجا بروید و چیزی که دوست داشته اید را ببینید. زمانی که خود را تصور می کنید، زندگی آرام و رویایی را بدون هیچ گونه اضطراب حس کنید. این تصدیق مثبت، شما را آرام می نماید. این کار را بار ها انجام دهید تا بتوانید ایده سفر به کل دنیا بدون اضطراب را درک کنید.

زندگی تان، از هم اکنون تا یک سال بعد را به یاد آورید

اگر تصمیم به لغو سفر بگیرید، چه اتفاقی رخ می دهد؟ غیر از این است که یک سال بعد افسوس این را می خورید که فرصت سفری داشتید و به راحتی آن را از دست دادید؟ این ترس از زندگی همراه با پشیمانی، باعث می گردد همچنان، فرصت هایی بدست آورید و به راحتی از دست بدهید.

اجتماع افراد مضطرب را پیدا کنید

مطمئنا اجتماعی از افراد مضطرب وجود دارد که نحوه مبارزه با این اختلال، دریافت یاری و پشتیبانی و ترفند های کسب آرامش، در آن آموزش داده می گردد. قبل از سفر در این جمع قرار بگیرید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

برای روز های اول با دقت برنامه ریزی داشته باشید

اضطراب، اغلب ناشی از این حس است که شما کنترلی بر روی اوضاع ندارید. پس بهتر است برای روز های اول سفر، با جزئیات کامل برنامه ریزی داشته باشید. برای مثال:

نقشه و عکس ورودی ترمینال را تهیه کنید تا مسیری که می خواهید طی کنید را بدانید.

از برنامه های مفید گوگل برای این سفر بهره ببرید.

برای گرفتن تاکسی از فرودگاه به محل اقامت، برنامه ریزی داشته باشید. برای اولین بار نباید از وسیله حمل و نقل نا آشنایی بهره ببرید.

فهرستی از مواردی از که طول روز می خواهید انجام دهید، تهیه کنید.

با تمرکز بر روی هر مرحله در یک زمان، می توانید احساس کنترل کنید و از موارد غیر منتظره نترسید.

به یاد داشته باشید که هر زمانی می توانید به خانه بر شد

اگر سفر رفتن را امتحان کردید و متوجه شدید که از پس آن بر نمی آیید یا الان زمان مناسبی برای آن نیست، به خانه بر شد. این به معنای شکست نیست، این بدان معناست که شما کاری را امتحان کردید و متوجه شدید که یاریی به شما نمی نماید و آن را دوست ندارید.

هنگام سفر با اضطراب، برخورد کنید

ممکن است از این که در هواپیما، هتل یا مقصد دچار حمله عصبی و اضطراب شوید، نگران باشید و بترسید. جای هیچ گونه نگرانی نیست، زیرا باید راه کاهش اضطراب را بدانید.

طبق روال پیش بروید

سفر می تواند استرس زا و گیج نماینده باشد، اما اغلب همین که چیزی طبق روال انجام نمی گردد، شما را دچار اضطراب می نماید. کافی است همه چیز را طبق روال انجام دهید. مثلا ساعتی برای صبح تنظیم کنید و با صدای آن بیدار شوید. اگر غذایی خاص برای ناهار یا شام دارید، آن را از قلم نیاندازید. در ساعتی از روز، دوست دارید قدم بزنید یا به سینما بروید، حتما این کار را انجام دهید. همین موارد کوچکی که طبق روال انجام گردد، به کاهش استرس شما یاری می نماید.

نادیده گرفتن فکریت بد

تقریبا در هر مقاله ای که در خصوص امنیت در سفر نوشته شده است، گوش دادن به فکریت در خصوص مسائل ذکر شده است. اما افرادی که دارای اضطراب هستند، همواره مسائل به بد ترین شکل در فکر آن ها شکل می گیرد. اگر در خصوص هر چیزی تصور بد داشته باشید، دیگر حتی نمی توانید از خانه خارج شوید.

کنار گذاشتن پول برای روز های بد

همه دوست دارند که در هزینه های سفر صرفه جویی داشته باشند، اما گاهی اوقات انتخاب گزینه های مقرون به صرفه، سلامت شما را به خطر می اندازد. نمی گوییم که سفری لوکس یا گران داشته باشید؛ اما اگر در شرایط بد روحی هستید، در هتل خوبی اقامت داشته باشید و غذا های خوب بخورید.

به یاد داشته باشید که بد شانسی می تواند منجر به خوش شانسی گردد

زمانی که با بد شانسی در سفر روبرو می شوید، احساس نا خوشایندی به شما دست می دهد و تصمیم می گیرید که به خانه برشد. اما این بار سعی کنید که در نحوه تماشا اتفاقات نا خوشایند، تغییر ایجاد کنید. اضطراب اغلب منجر به ایجاد افکار غیر منطقی می گردد، اما به این فکر کنید که شاید آن اتفاق نا خوشیاند باعث زنده ماندن یا قوی تر شدن شما شده است. مواردی که در فکر باعث نگرانی شما شده است، در واقعیت آنقدر هم بد و غیر قابل تحمل نیست.

از راحتی خود بگذرید

یکی از برترین درمان ها برای کاهش اضطراب، روبرو شدن با موردی است که روزی شما را ترسانده است. سفر یک راه عالی برای این برخورد است. سعی کنید هر روز، کار تازهی انجام دهید. شاید کسب تجربیات تازه ترسناک باشد، اما از قلم نیاندازید گوگل در همه جا می تواند به شما یاری کند. همین ترفند های ساده باعث بالا رفتن اعتماد به نفس هم می گردد.

تجربه ها را مقایسه نکنید

زمانی که به سفر نامه، گزارش و عکس های زیبا در وبلاگ دوستان تان نگاه می کنید، احساس ضعف و بی کفایتی کنید. تماشا زندگی مردم، اکنون باعث می گردد که احساس کنید کاری را اشتباه انجام داده اید یا نا توان هستید. نگذارید این مقایسه نا به جا منجر به افزایش اضطراب در شما گردد. هیچ گاه خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا از پشت صحنه زندگی دیگران چیزی نمی دانید.

تبدیل اضطراب به دید مثبت

اگر می توانید در خصوص اضطراب خود در سفر و راه های کنترل و مقابله با آن در وبلاگ یا صفحات اجتماعی خود بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار، تجربیات سفر را با کسانی را که از این اختلال رنج می برند، سهیم می شوید. شاید شما بتوانید این اعتماد به نفس و اشتیاق را در افراد استرسی بیدار کنید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com

به "اضطراب نباید مانع سفر رفتن شما گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضطراب نباید مانع سفر رفتن شما گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید