برگزاری مراسم پاسداشت یلدا در هتل ها و تأسیسات گردشگری خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ سیما، هم زمان با فرا رسیدن شب یلدا، طولانی ترین شب سال، مراسم پاسداشت این آیین باستانی در هتل ها تأسیسات گردشگری خراسان رضوی برگزار گردید.

برگزاری مراسم پاسداشت یلدا در هتل ها و تأسیسات گردشگری خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، یوسف بیدخوری سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل، امروز شنبه 1 دی 97 با اعلام این خبر اضافه کرد: مراسم شب چله (یلدا) که یکی از آداب رسوم و آیین های باستانی ایران است در هتل های 4 و 5 ستاره، آژانس های مسافرتی و اقامتگاه های بوم گردی این استان برگزار گردید.

او با اشاره به کوشش سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت جهانی این رویداد به عنوان میراث جهانی اظهار کرد: ما نیز کوشش می کنیم با اجرای برنامه های فرهنگی برگرفته از شب چله، این سنت را در چارچوب فرهنگ ایرانی-اسلامی استمرار بخشیم تا ثبت در میراث ناملموس جهانی تسهیل گردد.

بیدخوری درباره برنامه های اجرا شده در تاسیسات گردشگری به مناسبت شب چله اظهار کرد: در این برنامه های شاد در راستای احترام گذاشتن به بزرگترهای فامیل، تکریم پدر و مادر، صله رحم و زنده نگه داشتن آداب و رسوم ایرانی اجرا شد.

او شب چله را یک ظرفیت برای جذب گردشگر خارجی مطرح کرد و یاد آورشد: این ظرفیتی فوق العاده است که مغفول واقع شده است و باید برای حفظ و احیای آن کوشش کنیم.

او گفت: در شب چله سال جاری برای بسیاری از زائران مقیم هتل های مشهد که با قصد زیارت به مشهد مشرف شده بودند زمینه فراهم شد که به صورت خانوادگی در مراسم شب چله حضور داشته باشند.

بیدخوری اضافه کرد: شاهنامه خوانی اجرای مراسم آیینی و حافظ خوانی از جمله برنامه های مراسم شب چله در تاسیسات گردشگری استان بود.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری مراسم پاسداشت یلدا در هتل ها و تأسیسات گردشگری خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم پاسداشت یلدا در هتل ها و تأسیسات گردشگری خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید