تامین قیر رایگان و خودروهای مورد احتیاج شهرداریها لازم است

به گزارش وبلاگ سیما، داود محمدی در نشست شهرداران و دهیاران با معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور که عصر جمعه در استانداری برگزار گردید اظهارداشت: در ارزیابی اجرا شده می توان اذعان کرد شوراها و شهرداری و دهیاری ها یک الگوی موفق هستند.

تامین قیر رایگان و خودروهای مورد احتیاج شهرداریها لازم است

وی افزود: در این شرایط بحرانی، شما شهرداران با بودجه عمرانی و تملک دارایی 50 درصدی مردانه کار می کنید اما باید حجم شهرداریها کوچک گردد تا بتوان به نیازها پاسخ داد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر اعتبارات تملک دارایی بیشتر گردد در شهرداریها می توان مدیریت بهتری از بخش دولتی ارائه کرد.

محمدی گفت: حقوق شهروندی مهم است و نباید مبلمان و منظر شهری فدای ایجاد درآمد گردد و توجه به حقوق شهروندی لازم است.

وی افزود: شهرداری های بزرگ مسائل خاص خود را دارند و شهرهای کوچک هم بدلیل کمبود اعتبارات دچار بحران و چالشهای مضاعفی هستند لذا در تقسیم اعتبار ارزش افزوده باید یک تعادل ایجاد گردد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در طرح جامع شهرهای کمتر از 50 هزار نفر باید بازنگری گردد و در جلسه با وزیر راه در بودجه سال 98 برای توسعه قطارهای حومه ای پیش بینی اعتباری انجام شده است.

وی افزود: شهر قزوین برای راه اندازی قطار حومه ای مصوبه دارد و با پیگیری باید برای اجرای آن اقدام لازم صورت گیرد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای اختصاص ردیف بودجه به بوستان فدک تقاضای مساعدت داریم تا این طرح 1400 هکتاری که از پروژه های ملی است و 11 استان می تواند از خدمات تفریحی آن استفاده کند به طور کامل اجرایی گردد.

وی گفت: اکثر شهرداران با مسائل اعتباری مواجهند و از معاون عمرانی وزارت کشور انتظار داریم مساعدت لازم صورت گیرد تا شهرهای کوچک از امکانات و تجهیزات خودرویی از جمله آمبولانس، خودروهای سبک و سنگین هم برخوردار شوند.

محمدی اعلام کرد: در شرایطی که شهرهای کوچک با مسائل عدیده ای در تامین منابع مالی مواجهند، تامین سهمیه قیر رایگان باید در دستور کار قرار گیرد و با نگاه معطوف به شهرداربها یاری های لازم پیش بینی گردد.

وی اظهارداشت: توزیع قیر به میزان 200 تن و500 تن جوابگوی فعالیتهای عمرانی نیست و در این زمینه نیازمند تجدید نظر و افزایش سهمیه هستیم.

محمدی یادآورشد: یاری رسانی به شهرداری ها در قالب تسهیلات بلاعوض در این شرایط لازم است تا ادامه فعالیتهای عمرانی شهرداریها متوقف نگردد.

وی اعلام کرد: پیشنهاد می گردد هر شهرداری که توانست طرح های عمرانی خوبی اجرا کند مورد حمایت جدی قرار گیرد و اختصاص وام های ارزان قیمت برای دهیاریها و تسهیل در شرایط ضمانت لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تامین قیر رایگان و خودروهای مورد احتیاج شهرداریها لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین قیر رایگان و خودروهای مورد احتیاج شهرداریها لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید