تبعه هند عامل حمله کننده به عبادتگاه سیک ها در کابل

به گزارش وبلاگ سیما، عامل اصلی حمله به عبادتگاه سیک ها در افغانستان تبعه هندی عضو گروه تروریستی داعش بود.

تبعه هند عامل حمله کننده به عبادتگاه سیک ها در کابل

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ سیما به نقل از ایندین اکسپرس، یکی از عوامل اصلی که روز چهارشنبه گذشته به عبادتگاه مذهبی سیک ها در کابل حمله نموده بود، دو سال قبل (2018 میلادی) از ایالت کرالای هند به ولایت ننگرهار آمده و به گروه داعش پیوسته بود.

طبق این گزارش، منابع امنیتی به اندین اکسپرس گفته اند این مهاجم بر اساس اطلاعات خانواده او که در هند مستقر هستند، محمدمحسن با نام مستعار ابوخالد الهندی نام دارد و یک عضو استخدام شده گروه تروریستی-تکفیری داعش از منطقه کرالای هند بوده است.

مادر محمدمحسن اعتراف نموده است که چند روز پیش پیغامی از گروه داعش مبنی بر این که پسرش در حمله کابل کشته شده است، دریافت نموده بود اما به دلیل ترس این پیغام را حذف نموده است.

بر اساس گفته های رسانه داعش، این گروه حمله کابل را تلافی و انتقام کشته شدگان منطقه کشمیر عنوان نموده است.

سازمان اطلاعات هند در سال 2016 گزارش نموده بود که حدود 20 نفر از کرالای هند به ننگرهار رفته و به گروه داعش پیوسته اند؛ اما ابوخالد الهندی مغازه دار 29 ساله و مهاجم اصلی به گورودواره سیک ها، دو سال بعد از این افراد به افغانستان آمده است.

سازمان اطلاعات هند نیز مطرح نمود دو محمدمحسن وجود دارد که از کرالا به گروه داعش در افغانستان پیوسته بودند؛ مهاجمی که بر عبادتگاه سیک ها در چند روز قبل حمله نموده است، نباید با محمدمحسنی که یک سال پیش در یک حمله هوایی امریکا کشته شد، اشتباه گرفته گردد.

لازم به ذکر است حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به یک مکان مذهبی سیک ها در شهر کابلدهها کشته و رخمی برجای گذاشت به شدت توسط جامعه جهانی و ایران محکوم شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تبعه هند عامل حمله کننده به عبادتگاه سیک ها در کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعه هند عامل حمله کننده به عبادتگاه سیک ها در کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید