ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد

به گزارش وبلاگ سیما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام نمود که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف نموده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان را نیز لغو نموده است.

ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد

به گزارش ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود خاطرنشان کرد که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف نموده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را نیز لغو نموده است.

رئیس جمهور آمریکا عصر روز شنبه به وقت محلی (16 سنبله/ شهریور) در چند توئیت کوتاه و متوالی نوشت که قرار بوده فردا، یکشنبه با رهبران طالبان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به صورت جداگانه در تفریحگاه کمپ دیوید به شکل مخفیانه دیدار کند اما تصمیم به لغو این اجلاس گرفته است.

ترامپ افزوده است: متاسفانه گروه طالبان به خاطر اعمال فشار کاذب، مسئولیت یک حمله در کابل را بر عهده گرفتند که در آن یکی از سربازان بزرگ ما و 11 نفر دیگر کشته شد.

در این حمله که صبح روز پنجشنبه (14 سنبله/ شهریور) در کابل رخ داد، علاوه بر یک سرباز آمریکایی، یک سرباز رومانیایی و 10 غیر نظامی افغان کشته و 42 نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه توئیت هایش اضافه نموده است: چه نوع مردمانی افراد بی شمار را ظاهرا برای تقویت موضع چانه زنی شان می کشند؟ طالبان با انجام حمله اخیر کابل، موضع شان را نه تنها بهتر نکردند بلکه بدتر نمودند.

ترامپ گفته است: اگر طالبان نمی توانند روی برقراری آتش بس در جریان این مذاکرات بسیار مهم صلح توافق نمایند و حتی 12 فرد بیگناه را بکشند، پس آنان قدرت مذاکره برای رسیدن به یک توافقنامه معنی دار را نیز ندارند.

رئیس جمهور آمریکا در حالی مذاکرات صلح با طالبان را متوقف نموده که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اخیرا اعلام نموده بود که توافق با طالبان در اصول نهایی شده و تنها به تایید دونالد ترامپ احتیاج دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید