ترسناک ترین حرف های خلبانان که در طول پروازهای واقعی زده شده!

به گزارش وبلاگ سیما، ترسناک ترین حرف های خلبانان

زمانی که سوار یک هواپیما می شویم و خلبان می خواهد آغاز به پرواز کند، او اطلاعیه هایی مبنی بر زمان پرواز، آب و هوا، ارتفاع و … را به شما اعلام می نماید. همه ما این صحبت ها را شنیده ایم اما تا به حال شده که در طول پرواز، کاپیتان اطلاعیه ای به مسافران بدهد که وحشت زده و یا شوکه شوید؟ خبرنگاران در این متن ترسناک ترین حرف های خلبانان را که در طول پروازهای واقعی زده و مسافران گزارش نموده اند، آورده است؛ شما اگر جای این مسافران بودید، چه حالی بهتان دست می داد؟!

ترسناک ترین حرف های خلبانان که در طول پروازهای واقعی زده شده!

بعضی از ترسناک ترین حرف های خلبانان از زبان مسافران

  • ده ثانیه پس از برخواست، ما بوی سوختن فلز را تشخیص دادیم. کاپیتان اینطور بیان کرد: سر مهماندار لطفا به عرشه پرواز بیاید. فورا!. سر مهماندار سریع این کار را کرد و سپس به سمت عقب هواپیما رفت و پس از گذشتن از بال، به موتور خیره شد، به کابین خلبان رفته و در را بست. او چندین بار دیگر به این قسمت آمد و برگشت به طوری که همه مسافران ترسیده بودند. در نهایت کاشف به عمل آمد که برخورد پرنده به موتور، آن را از کار انداخته بود. ما به سلامت فرود آمدیم ولی متوجه شدیم که واژه فورا اصلا چیزی نیست که بخواهیم در طول پرواز بشنویم.
  • وقتی آرام در جایگاه کنار رییس خود در پروازی به مقصد هلسینکی نشسته بودم، خلبان چیزی به زبان فنلاندی گفت که همه شوکه شده و محکم جایگاه هایشان را گرفتند. او سپس به انگلیسی گفت: خانم ها و آقایان، ما مجبوریم یک فرود اضطراری در فرودگاه تمپر داشته باشیم، هواپیما آتش گرفته؛ سپاسگزارم. سپس ما یک فرود شیب دار در تمپر را به سلامت به انجام رساندیم و متوجه شدیم که تنها کابین خلبان آتش گرفته بود.
  • در پرواز پرت به سنگاپور، وقتی هواپیما در حال تیک آف بود، هواپیما مکثی کرد و از باند خارج شد. خلبان گفت: خانم ها و آقایان، کاپیتان اینجاست. با یک چراغ اخطار روبرو شدیم که احتمالا یک مشکل فنی است. همین حالا با مهندسان مکانیک تماس می گیریم. 15 دقیقه بعد وقتی دوباره قرار بود که هواپیما آغاز به تیک آف کند، دوباره یک توقف مرتعش را تجربه کرد. خلبان: ام… کاپیتان اینجاست. خب به نظر می رسد که مشکل فنی نبود. اما به من اعتماد کنید، خیلی بهتر است اینجا باشید و دلتان بخواهد آن بالاها باشید، تا اینکه آن بالا باشید و آرزو کنید که روی زمین باشید!.
  • یکی دیگر از ترسناک ترین حرف های خلبانان این بوده است: خانم ها و آقایان، متوجه شدید که کم کردن ارتفاع ما، پر تکان تر از حد معمول بود. ما خیلی نزدیک یک هواپیمای دیگر بودیم و من مجبور بودم که یک کار برای فرار از آن انجام دهم.
  • در ایرباس 320، هوای گرم تابستان، راستا Skiathos/Thessaloniki به گتویک، خلبان اینگونه گفت: خانم ها و آقایان، بزرگترین طوفانی که تا به حال دیده ام در راستا ما به اروپای مرکزی است و من می خواهم که در بالای آن پرواز کنم. لطفا کمربندهایتان را ببندید. مهمانداران، لطفا هر چیزی که دارید را کنار گذاشته و سرجایتان بنشینید.
  • خانم ها و آقایان، ما متوجه شدیم که هیچ لیوانی به ما برای این پرواز بلند مدت داده نشده!.
  • پرواز بریتیش ایرویز در 24 ژوئن 1982 از کوالالامپور در آب و هوایی با غبار آتشفشانی برخواست. کاپیتان سپس این گفته را به مسافران بیان کرد: خانم ها و آقایان، کاپیتان صحبت می نماید. ما به مشکل کوچکی برخورده ایم، هر 4 موتور هواپیما از کار افتاده اند. ما نهایت کوششمان را می کنیم که آن ها دوباره کار نمایند، من مطمئنم که شما خیلی مضطرب نخواهید شد.
  • در نزدیکی بریستول و در تاریکی مطلق، حس می کردم خیلی خوشحالم که کاپیتان گفت: در باند فرودگاه خیلی بیشتر از حدی که باور کنید، برف نشسته!.
  • در پرواز در بخش های مرکزی هند، ابرهای طوفانی دیده شدند و هواپیمای 737 آغاز به تکان خوردن و چرخیدن کرد و سپس ارتفاع بسیار زیادی کم کرد. خلبان آمد و اطلاعیه ای ابتدا به زبان هندی و سپس انگلیسی بیان کرد: خانم ها و آقایان، این طوفان بسیار شدیدی است. باید همه کوششم را بکنم تا هواپیما را به زمین بنشانم. در آن لحظه رنگ از رخم پرید و بغل دستی ام که یک فرد هندی بسیار خونسرد بود از من پرسید که چرا نگران ام؟ بعد از آن متوجه شدم که خلبان کلمه به موقع را یادش رفته است.
  • در پروازی از کامبوج به سنگاپور، یکی از ترسناک ترین حرف های خلبانان با صدایی بی نهایت جدی اعلام شد: به محض اینکه برخواستیم، از مهمانداران می خواهم که همه غذاها را طی 30 دقیقه سرو نمایند. بعد از آن همه می نشینند و کمربندها را می بندند و هیچکس حق ندارد که به هیچ دلیلی، راه برود. ما طوفانی شدید در پیش داریم که باید آماده باشیم. با اینکه این اصلا چیزی نبود که کسی بخواهد قبل از تیک آف بشنود ولی خب او واقعا خبره بود و این طوفان به حدی شدید بود که انگار به یک دیوار برخورد کردیم.
  • خانم ها و آقایان، کاپیتان صحبت می نماید. در راستامان نزدیک هنگ کنگ ما به انتهای یک گردباد شدید که در حال حاضر در منطقه است، برخورد خواهیم کرد. پس همه چیز کمی هیجان انگیزتر خواهد شد!.
  • لطفا کمربندهایتان را ببنید که اگر یک توقف ناگهانی داشتیم، آماده باشید؛ مثلا در کناره یک کوه!.
  • من در پرواز برگشت از هنگ کنگ به خاطر یک طوفان بسیار شدید تاخیر خورده بودم و وقتی که در نهایت پرواز صورت گرفته و نزدیک هیترو بودیم خلبان معذرت خواهی کرد و گفت: به خاطر تاخیر عذر می خواهم اما دیر رسیدن در این جهان بهتر است زود رسیدن در جهانی بعدی است.
  • یکی دیگر از ترسناک ترین حرف های خلبانان زمانی زده شد که هواپیما به زمین برمودا در یک شب طوفانی در ژانویه نزدیک شد. خلبان اینطور گفت:ما کوشش کردیم که فرود بیاییم اما ممکن است این اتفاق هرگز نیوفتد. پس ما باید هی بچرخیم تا زمان مناسب آن فرا رسد، ما به میزان کافی سوخت داریم.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "ترسناک ترین حرف های خلبانان که در طول پروازهای واقعی زده شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین حرف های خلبانان که در طول پروازهای واقعی زده شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید