تهران بیست پنجره ای از مردم به سمت مسئولان
به گزارش وبلاگ سیما، یک تهیه کننده گفت: تهران بیست برند شبکه پنج است و باید برای حفظ جایگاه مردمی برنامه و بهبود و ارتقای آن کوشش کنیم.
برنامه تهران بیست یکی از برنامه های ماندگار تلویزیون در طول سال ها سعی داشته در ساختاری معین به مطالبات مردم و نمایش هنجار و ناهنجاری های بپردازد که شاید از نگاه خیلی ها به دور مانده است.
مجتبی احمدی تهیه نماینده این برنامه که حدود یک ماه است فرمان مدیریت این برنامه شبکه پنج را به دست گرفته است در اینباره می گوید:تهران بیست برند شبکه پنج است و محصول زحمات افراد مختلفی است که حالا ما در کنار هستیم و باید برای حفظ جایگاه مردمی برنامه و بهبود و ارتقای آن کوشش کنیم.
احمدی که این روز ها برنامه صبحگاهی شهر امن را نیز برای گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما تهیه و کارگردانی می نماید در مورد حضورش در برنامه تهران بیست گفت:به دستور مدیران شبکه پنج سیما و البته با اعتماد عزیزان حدود یک ماه است که با اتخاذ سیاست های نویی بر گرفته از تمهیدات مدیر شبکه و مدیر گروه تهران و شهروندی آقای کریمی برای این برنامه کار را همراه با یک تیم جوان و سرحال و دغدغه دار به دست گرفتیم و قبل از هر گونه تغییر در آنچه دوستان گذشته با کوشش و تعصب بسیار به کار رسانده اند در پی در رنگ تر کردن جایگاه مردم و مطالبات شان در برنامه بودیم.
تهیه نماینده برنامه بچه های مردم شرح داد:طبیعتاً برنامه تهران بیست به تغییراتی در دکور. تیتراژ. کارگردانی و... احتیاج دارد، اما در قدم اول در پی محتوا هستیم و با تشکیل یک اتاق فکر غنی و پویا از افراد خبره خبری. اجتماعی و آگاه سیاسی و مالی در پی جهتی مدون در انتخاب سوژه. تحقیق میدانی. نگارش سناریو و در نهایت پس از چکش کاری مفصل در گروه تهران و شهروندی به انتخاب مهمان و ... می رسیم.
کارگردان مستند شکلات تلخ عنوان نمود: در برنامه تهران بیست جدا از مناسبت های تقویم، گروه سوژه یابی برنامه در پی درخواست های مردمی و مطالباتشان هستند و این هدف غایی برنامه است که حرف مردم را به گوش مسئولان برسانیم و در پی جواب و پیگیری آن باشیم. در رسیدن به خواسته مردم هر کجا احتیاج باشد مسئولان را هم رخ در رخ هم می نشانیم و در فضایی دوستان در پی پاسخی هستیم که گره گشا باشد.
احمدی اعلام کرد: تهران بیست امروز یک تیم پیگیری دارد و برای هر موضوع پرونده سازی می کنیم و تا به حصول نتیجه دنبال ماجرا خواهیم بود و این نوید را می دهیم که از مسئولان خوش قول که گره از کار مردم باز می نمایند تقدیر می کنیم و جدا از اهدای نشان تهران بیست که محصول کوشش یک مدیر برای مردم است جهت این خوش قولی را با مخاطب در میان می گذاریم.
این تهیه نماینده گفت: تهران بیست در این فصل در پی خبر خوب است و کوشش داریم هر شب چند خبر خوب و امیدوار نماینده برای مردم داشته باشیم، اما در کنار اخبار خوب ارتباطی مستقیم با مخاطبان مان داریم و به وسیله هشتگ تهران بیست فرصتی ایجاد کردیم تا مردم ویدیو های مرتبط با خواسته های شان را برای ما ارسال نمایند تا پس از تحلیل و آنالیز ضمن نمایش در برنامه آن ها را به عنوان سوژه در برنامه طرح می کنیم و به گوش مدیران مربوطه می رسانیم و در نهایت همانطور که عرض کردم در پرونده ای پیگیر موضوع خواهیم بود.
احمدی در خاتمه گفت: در پی ارتقا کیفی و تأثیرگذاری برنامه هستیم و این یعنی در قدم اول باید تحقیقات میدانی وسیعی داشته باشیم و در قدم بعدی باید ذات مطالبه گر برنامه البته در موقعیتی آرام و منطقی را حفظ کنیم و فراموش نکنیم و که تهران بیست برای رسیدن به مطالبه به حق مردم تهران و ایران با کسی تعارف ندارد و جالب اینکه مسئولان هم می دانند که این برنامه در رسیدن به دغدغه ها و خواسته های مردم هدف مند عمل می نماید و تا حدود زیادی با ما همراه می شوند در نهایت امیدواریم در این جهت بتوانیم به آنچه باید برسیم و کوشش مان نتیجه ای در خور مردم عزیز کشورمان باشد.
وبلاگ سیما فرهنگی هنری رادیو تلویزیون
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان