فراوری خودروهای تازه در 1401 ، خودروسازی کشور تنها 3 موتور دارد!

به گزارش وبلاگ سیما، در اواخر سال 1400 خودروسازان و مسئولان دستور و وعده هایی در خصوص ارتقای صنعت خودروسازی کشور دادند. رئیس جمهور در بازدید خود از ایران خودرو دستور فراوری خودرو مالی با ساختار به روز و فراوری سه خودرو قدیمی متوقف و سه خودرو نو با کیفیت مطلوب را داد. خودروسازان نیز در پی این دستورات وعده هایی در خصوص فراوری خودروهای نو در سال 1401 دادند.

فراوری خودروهای تازه در 1401 ، خودروسازی کشور تنها 3 موتور دارد!

مدیرعامل ایران خودرو نیز خاطرنشان کرد که در این سال هفت محصول نو به وسیله این شرکت به بازار عرضه می شوند که بعضی فیس لیفت و بعضی کاملا نو هستند. سایپا نیز در همایشی خاطرنشان کرد خودرو تیبا از سال 1401 از خط فراوری خارج می گردد و آریا جایگزین آن می گردد.

دنا کیفیت پراید را دارد

عماد جعفری، کارشناس خودرو در تبادل نظر با وبلاگ سیما گفت: اگر صحبت از فراوری فیس لیفت نو از خودرویی باشد موردی نیست و خودروسازان توان فراوری آن را دارند. از کسانی که هیچ اشرافی بر فضای صنعت خودروسازی ندارند توقع توان تحقق افزایش کیفیت و یا فراوری خودرو نو با کیفیت داشت.

او شرح داد: اما فراوری خودرو نو یعنی فراهم کردن پلتفرم نو، طراحی نو و موتور نو. اما در صنعت خودروسازی کشور سه موتور پراید، 206 و سمند وجود دارد و با این سه موتور خودروهای به اصطلاح نو فراوری می نمایند. باید به این نکته نیز توجه کرد که خودروهایی که با موتور مشابه فراوری می شوند طراحی داخلی آنها نیز مشکل دارد و با کیفیت نیست.

وی اضافه کرد: خودرو دنا از جهت طراحی خودرو جذابی است. اما کیفیت یک پراید را دارد. زیرا خودروسازان از قطعه ساز درخواست فراوری قطعات باکیفیت تری نمی نمایند.

جعفری ادامه داد: فراوری محصول نو زمان بر است. عملی شدن این وعده ها دور از فکر است. مگر آنکه فشاری بر خودروساز وارد گردد و نیروی متخصص به کار گرفته گردد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو وبلاگ سیما بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "فراوری خودروهای تازه در 1401 ، خودروسازی کشور تنها 3 موتور دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودروهای تازه در 1401 ، خودروسازی کشور تنها 3 موتور دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید