حاشیه های دبیرکل کمیته ملی المپیک تمامی ندارد

به گزارش وبلاگ سیما، پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک همچنان حاشیه ساز است و هر روز شاهد مطرح شدن مسائلی جدیدی پیرامون تغییر در این پست هستیم.

حاشیه های دبیرکل کمیته ملی المپیک تمامی ندارد

به گزارش وبلاگ سیما، در واپسین روزهای سال 97 دوباره بحث تغییر دبیرکل کمیته ملی المپیک بالا گرفته و حدس های زیادی در این مورد انجام گرفته است. با توجه به اینکه شاهرخ شهنازی هم این روزها در کمیته ملی المپیک حضور ندارد همین مساله بر حدس های اخیر دامن زده است. داستان تغییر دبیرکل از زمانی آغاز شد که در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته شد انتخاب دو پست دبیرکل و خزانه دار به پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک و تصویب هیأت اجرایی باشد.

زمانی که نحوه انتخاب دبیرکل تغییر کرد این تصور به وجود آمد که رئیس کمیته ملی المپیک به دنبال تغییرات است. البته خود رئیس کمیته ملی المپیک در مصاحبه با رسانه ها این موضوع را رد کرد اما این در شرایطی بود که هرچند وقت یک بار نام یک نفر به عنوان گزینه دبیرکل کمیته ملی المپیک مطرح می شد و اکنون هم دوباره شاهد حرف و حدیث ها برای تغییر زودهنگام دبیرکل کمیته ملی المپیک هستیم.

دبیرکل استعفا می دهد؟

با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک با اساسنامه فعلی اداره می گردد و در این اساسنامه هم دبیرکل با رأی مجمع انتخاب شده بنابراین در شرایطی می تواند دبیرکل تغییر کند که یا خود شخص استعفا دهد و یا مجمع او را عزل کند. اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک که این اختیار را به رئیس برای پیشنهاد دبیرکل. به هیأت اجرایی داده هم باید به تأیید IOC و سپس هیأت وزیران برسد و بعد اجرایی گردد. در حال حاضر هم فعلاً خبری از پاسخ IOC در خصوص اساسنامه ایران نیست. با این شرایط حدس و گمان ها بر این است که شاید شرایطی به وجود آید که شهنازی از سمت خود استعفا دهد و یا اینکه رئیس کمیته ملی المپیک تاییدیه IOC را زودتر بگیرد و با توجه به ارتباطاتی که در دولت دارد بتواند پروسه تأیید اساسنامه جدید را به خاتمه برسد و در این صورت دستش برای هر گونه تغییر باز خواهد بود.

داستان دبیرکل چه زمانی تمام می گردد؟

در این میان و در تازه ترین اتفاق، اسمی از یک گزینه جدید برای دبیرکلی مطرح شده است که البته مطرح شدن نام او چندان هم بدون واکنش نبوده است. گفته می گردد او پیشنهاد افراد نزدیک به رئیس کمیته ملی المپیک است و ظاهراً هم بعضی از اعضای هیأت اجرایی چندان موافق این گزینه نیستند.

داستان دبیرکل درحالی هر روز در کمیته ملی المپیک پر رنگ تر می گردد که شاید انتظار می رفت در مدت زمان نه چندان زیادی که تا المپیک 2020 باقی مانده مسائل مهمتری برای موفقیت هر چه بیشتر کاروان ایران دراین رویداد مطرح باشد نه انتخاب دبیرکل آینده کمیته ملی المپیک.

اینکه بحث تغییر دبیرکل در فاصله حدود یک سال و نیم باقی مانده تا المپیک به یکی از مسائل چالش کمیته ملی المپیک تبدیل شده اتفاق خوبی نیست چرا که در این روزها و البته روزهای آینده کمیته ملی المپیک به آرامش و پرهیز از هرگونه حاشیه احتیاج دارد. بنابراین اگر واقعاً قصد تغییر دبیرکل وجود دارد بهتر است یکبار برای همواره این داستان تمام گردد تا بیشتر از این کمیته ملی المپیک درگیر حواشی نگردد و بتواند تمام تمرکز خود را برای حضور هر چه بیشتر در المپیک 2020 بگذارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حاشیه های دبیرکل کمیته ملی المپیک تمامی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های دبیرکل کمیته ملی المپیک تمامی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید