خشم ترامپ از یادداشت برداری سخنانش توسط اطرافیان

به گزارش وبلاگ سیما، تهران - خبرنگاران - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، دمدمی مزاجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شده که مشاورانش در جلسات با او یادداشت برداری نمایند، اما این اقدام رئیس جمهور را خشمگین می نماید و او مانع از این کار می گردد.

خشم ترامپ از یادداشت برداری سخنانش توسط اطرافیان

این روزنامه آمریکایی درگزارش روز یکشنبه خود در این زمینه از جمله به خشم و عصبانیت ترامپ از اقدام هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در یکی از این جلسات اشاره نموده ونوشت: رئیس جمهور آمریکا در این جلسه نگاهی به اطراف اتاق انداخت و متوجه شد که مک مستر مشغول نوشتن چیزی در دفترچه یاداشتش است.

این روزنامه اضافه کرد:مک مستر همواره درجلسات یادداشت برداری وجزییات را به منظور ارجاعات بعدی ثبت می کرد.اقدامی که برای فردی که مسئول دستگاه امنیت ملی امری متعارف است. اما به گفته افرادی که در آن جلسه حضور داشتند این اقدام مک مستر ترامپ را خشمگین می کرد و یک بار او با عصبانیت به مشاور سابقش گفت که چرا همواره مشغول نوشتن در این دفترچه هستی؟

مک مستر پاسخی را زیر زبان زمزمه کرد که هیچ کس بعدا نمی توانست آن را به یاد بیاورد، اما رئیس جمهور را راضی نکرد.

نیویورک تایمز اضافه کرد:همان طور که در گزارش رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه درانتخابات سال 2016 روشن شد ترامپ همواره به آنچه که درباره جلسات و مذاکراتش مکتوب می گردد حساسیت دارد. بعضی از این اسناد مکتوب باعث شده که او تحت تعقیب قرار بگیرد.

نیویورک تایمز نوشت: مشاوران ترامپ اغلب از تعاملات خود با رئیس جمهور یادداشت تهیه می نمایند یا بلافاصله دفترخاطراتی را برای حفظ مدارک ثبت شده خود تهیه می نمایند تا درک بهتر از وظایف خود داشته باشند یا درمواردی از آنها برای دفاع از خود استفاده نمایند.درحالی که بسیاری از مشاوران دولت های گذشته به این درک رسیده بودند که یادداشت های آنهاممکن است علنی گردد و کوشش می کردند برای حفظ و حراست از رئیس جمهور از درج اطلاعات حساس خودداری نمایند،بسیاری از مشاوران ترامپ از قلم برای حفاظت از خود در مقابل رئیس جمهور استفاده می نمایند.

کلیف سیمزمشاور سابق ارتباطات ترامپ در کتاب خود تحت عنوان گروه ارازل شرحی از دوران فعالیتش در کاخ سفید را برشمرده و می گوید او و دیگران در جلسات با رئیس جمهورترامپ یادداشت هایی را تهیه می کردند تا اطمینان یابند که وقتی از جلسه خارج می شوند و می خواهند به نقل از او چیزی را بگویند پیغام رئیس جمهور را درک نموده اند

به گفته نیل ایگلسون وکیل بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و مشاور کاخ سفید در دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، یادداشت برداری در چنین مشاغلی می تواند مشکل آفرین باشد زیرا یک مدرک مستند بر جای می گذارد که تحقیق نمایندگان و دشمنان سیاسی می توانند برای دسترسی به آنها کوشش نمایند و آن را به نفع اهداف حزبی تحریف نمایند.

وی گفت وقتی برای رئیس جمهور کلینتون کار می نموده یادداشت برداری نمی نموده زیرا فکر می کرد با این روش نه از خود، بلکه از رئیس جمهور حفاظت می نماید. کسانی که اکنون در جلسات با ترامپ یادداشت برداری می نمایند می خواهند مطمئن شوند که بخشی از توطئه جنایی نیستند. آنها برای حفاظت از خود یادداشت برداری می نمایند.

بر اساس قانون اسناد رئیس جمهور در آمریکا، اسناد و مدارکی که در کاخ سفید ایجاد می شوند به طور معمول بایگانی می شوند.این اسناد شامل ایمیل ها، یادداشت های مربوط به نشست ها و پیغام های تلفنی هستند که درنهایت علنی می شوند تا در اختیار تاریخ نویسان در آینده قرار بگیرند.

در کاخ سفیدی که ترامپ ریاست آن را برعهده دارد، مقامات نه تنها یادداشت برداری می نمایند و آنها را حفظ می نمایند بلکه گاها ویدئوهایی مخفی تهیه می نمایند، همان کاری که اوماروسا مانیگو نیومن کارمند کاخ سفید قبل از اخراج شدنش انجام داد. وی بعدها بخش هایی ازآن را علنی کرد و کتاب روانی را درباره خاطراتش با ترامپ در بال غربی کاخ سفید به تحریر در آورد.

وی روز یکشنبه گفت: اولین بار که با کاخ سفید در دولت کلینتون همکاری می کردم تمایل نداشتیم این همه مسائل را سندسازی کنیم اما در کاخ سفید به ریاست ترامپ ضروری است که برای محافظت از خود، چنین اطلاعاتی مستند شوند.

وی گفت: بعد از گفت وگو با ترامپ به سرعت به دفتر مشاوره حقوقی کاخ سفید مراجعه می کردم یا ایمیل می فرستادم و توصیف می کردم که چه چیزی را درخواست نموده ام تا ثبت گردد. همچنین سوالات خود از رئیس کارکنان کاخ سفید را مکتوب می کردم تا یک سند رسمی از آن وجود داشته باشد.

نیویورک تایمز نوشت:مشاوران ترامپ به این تشخیص رسیده اند که با یک رئیس دمدمی مزاج و کسی که حقایق را تغییر می دهد روبرو اند که اغلب از آنها کارهایی می خواهد که اصول اخلاقی و حتی قانونی را نقض می نماید و بعد آنها را تکذیب می نماید.

این گزارش اضافه کرد: ترامپ که سابقه فعالیت تجاری دارد کوشش نموده به اطرافیان خود در مورد توافقات فاش نشده حق السکوت بپردازد. بعضی از این رفقای او در دنیا تجارت به منظور نجات خود پاره ای از این مسائل را ثبت و ضبط نموده اند؛ از جمله مایکل کوهن وکیل شخصی سابق او که مکالماتش با ترامپ را درباره با پرداخت حق السکوت به یک زن مدل که گفته می گردد با ترامپ روابط غیر اخلاقی داشته است، ضبط کرد.

نیویورک تایمز در گزارش خود به شماری از مقاماتی اشاره نموده که یادداشت ها یا خاطرات شان در ملاقات با ترامپ یا حضور درکاخ سفید به دست مولر رسیده است.

بخشی از گزارش مولر به دان مک گاهان مشاور سابق کاخ سفید مربوط می گردد که درآن ترامپ به او گفته است وکلا یادداشت برداری نمی نمایند؛ من هرگز وکیلی ندیده ام که یادداشت تهیه کند.

ترامپ در واکنش به گزارش مولر درتوئیتی نوشت اظهاراتی که علیه من توسط عده ای مطرح شده کاملا ساختگی ونادرست است. مراقب کسانی باشید که یادداشت برداری می نمایند!این یادداشت ها قبل از این که نیازی به آنها باشد هرگز وجود نداشت.

به گزارش وبلاگ سیما، ترس ترامپ فقط به یادداشت برداری همکارانش در نشست های داخلی با او محدود نمی گردد. چندی پیش روزنامه واشنگتن پست نیز به بعد دیگری از نگرانی ترامپ از مطالب مکتوب اشاره نمود وگزارش داد که ترامپ در دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود یاداشت های مترجم شخصی اش درباره مسائل موردگفت وگو را توقیف کرد و به او دستور داد درباره آنها با دیگر مقام های آمریکایی صحبت نکند.

اروپام**9158**1590

منبع: ایرنا

به "خشم ترامپ از یادداشت برداری سخنانش توسط اطرافیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترامپ از یادداشت برداری سخنانش توسط اطرافیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید