دستورات تازه پوتین برای مهار شیوع کرونا در روسیه

به گزارش وبلاگ سیما، رئیس جمهور روسیه دستورات تازه ای برای مهار شیوع کرونا صادر نموده که از جمله ممنوعیت برگزاری تفریح و رویداد ها و ارائه خدمات در رستوران ها و کلوپ های شبانه در عصر و شب است.

دستورات تازه پوتین برای مهار شیوع کرونا در روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما، دولت روسیه به عنوان بخشی از اقدامات برای کاهش موج شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشورمحدودیت های تازه ای برای فعالیت بارها، کلوپ های شبانه و رستوران ها اعمال می نماید.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور به مقام های ارشد این کشور دستور داده تا طیف وسیعی از اقدامات تازه بهداشت عمومی را ارائه نمایند. از جمله آن ها ممنوعیت برگزاری تفریح و رویداد ها و ارائه خدمات در رستوران ها و کلوپ های شبانه در عصر و شب است. طبق این دستورالعمل، این اماکن باید بین ساعت 11 شب تا 6 صبح روز بعد بسته شوند.

دولت روسیه موظف است تا 30 نوامبر در این زمینه به کرملین گزارش دهد. بعد از آن، شرایط مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

شماری از منطقه ها روسیه در ابتدای سال مقررات مشابهی را برای مقابله با افزایش شدید موارد ابتلا به کووید-19 ارائه کردند و شهر های مسکو و سن پترزبورگ مجددا اقدامات مشابهی را در تابستان آزمایش کردند.

روز دوشنبه، مقامات روس اعلام نمودند که در مجموع 37930 آزمایش مثبت ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته ثبت شد که بالاترین رقم از زمان آغاز همه گیری در سال گذشته است. گفته می گردد که دستکم 1069 نفر در همین بازه زمانی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس حکم پوتین، کارگران در بعضی منطقه ها دستکم برای یک ماه با یک حقوق کامل در خانه می مانند. در همین حال به مغازه ها، کافه ها، رستوران ها و سایر مشاغل غیر ضروری در مرکز ابلاغ شده که به طور کلی تعطیل شوند. رئیس جمهور روسیه گفته که کشور باید زنجیره توسعه ویروس را بشکند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفته است که شرایط مطابق بدترین سناریو است. در روز های آینده، ما به اوج شیوع کووید-19 خواهیم رسید.

رئیس جمهور روسیه هفته گذشته دستور تعطیلی یک هفته ای در این کشور را در پی شدت گرفتن کشته های ناشی از کرونا اعلام نمود. رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی از 30 اکتبر تا 7 نوامبر (شنبه 8 تا یکشنبه 16 آبان) را تعطیل اعلام نمود. پوتین در نشستی با اعضای دولت، پیشنهاد کابینه را در این زمینه تایید کرد. به گفته وی، اکنون مهار موج تازه شیوع کرونا بسیار مهم است.

در این فرمان آمده است: من دستور می دهم تا از 30 اکتبر تا 7 نوامبر 2021، یک هفته را با حفظ حقوق کارکنان تعطیل اعلام کنم تا از شیوع بیشتر ویروس تازه کرونا جلوگیری گردد.

با در نظر گرفتن شرایط اپیدمیولوژیک و ویژگی های خاص شیوع کرونا، به مقام های منطقه و محلی اختیارات برای معین حضور کارمندان برای مشاغل ضروری داده شده است.

بر اساس این حکم دولت روسیه موظف است که نحوه عملکرد نهاد های فرهنگی و بهداشتی در روز های تعطیل را معین کند. بر اساس این حکم از 30 ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (8 تا 16 آبان ماه) روز های غیرکاری اعلام می گردد. فرمان ریاست جمهوری روسیه از روز انتشار رسمی آن لازم الاجرا می گردد.

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه از سه هفته پیش سیر صعودی گرفت و برای نخستین بار از مرز یک هزار نفر در روز فراتر رفت و این باعث نگرانی مسئولان این کشور شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستورات تازه پوتین برای مهار شیوع کرونا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورات تازه پوتین برای مهار شیوع کرونا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید