ساخت نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در قائنات

به گزارش وبلاگ سیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از راه اندازی نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان قائنات اطلاع داد.

ساخت نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در قائنات

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی در بازدید از شهرستان قائنات گفت: در حوزه صنایع دستی شهرستان خوشبختانه نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در حال ساخت است و سال جاری از 12 مورد تولیدات استان که برای کسب نشان ملی مرغوبیت معرفی شدند چهار اثر از شهرستان قائنات این نشان را کسب کردند که نشان دهنده توانمندی شهرستان در حوزه صنایع دستی است، همچنین کوشش می گردد تا این ظرفیت به ویژه در روستاها به ایجاد اشتغال خانگی یاری کند.

او با اشاره به تاریخچه غنی و اهمیت آثار تاریخی این شهرستان، اضافه نمود: استفاده از اعتبارات ملی برای سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی و مرمت آثار شاخص به طور خاص قلعه کوه، بوذرجمهر و مسجد جامع شهرستان لازم است و در این زمینه برای اخذ و تخصیص این اعتبارات قول مساعد داده شده است.

رمضانی توضیح داد: شهرستان قائنات در کریدور شمال - جنوب واقع شده است و ظرفیت بالایی در زمینه جذب گردشگر دارد. طرح های مختلف گردشگری در چندین روستای شهرستان اجرا شده است و نخستین اقامتگاه بوم گردی شهرستان در سال گذشته راه اندازی شده و هم اکنون تعدادی از متقاضیان مجوزهای لازم را برای راه اندازی اقامتگاه دریافت کردند تا برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اضافه نمود: خوشبختانه اقامتگاه های بوم گردی در سطح استان مورد استقبال واقع شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد افزایش تعداد اقامتگاه های بوم گردی در قائنات باشیم.

او در زمینه رشد گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواهان همکاری موثر و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی با میراث فرهنگی شد.

منبع: میراث آریا

به "ساخت نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در قائنات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در قائنات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید