طرح استراتژیک بارسلون برای مقابله با گردشگری

به گزارش وبلاگ سیما، مقامات شهر بارسلون اسپانیا با طرح استراتژیک خود همچنان در پی کاهش شمار گردشگران هستند.

طرح استراتژیک بارسلون برای مقابله با گردشگری

دو سال پس از این که ساخت هتل های تازه در مرکز شهر بارسلون ممنوع اعلام شد، حالا آدا کولائو، شهردار تازه با ارائه طرح استراتژیک 2020 در کوشش برای کنترل جهانگردی و ایجاد شرایطی بهتر برای زندگی ساکنین اصلی آن است.

بارسلون با جمعیت 1/6 میلیون نفر سال گذشته از 32 میلیون جهانگرد میزبانی کرد و صنعت توریسم با سهم 14 درصدی نقش بسیار مهمی در اقتصاد این شهر ایفا می نماید، اما مسائل ناشی از حضور بیش از حد جهانگردان، ساکنین این شهر ساحلی را به ستوه آورده است.

مغازه محلی در مرکز شهر جای خود را فروشگاه های بزرگ و مجذوب نماینده برای جهانگردان داده است، اشتغال نیز فصلی است و در کل مسئله ای بزرگ برای کل اسپانیا است و نرخ بیکاری در میان جوانان این کشور حدود 43 درصد است، از سوی دیگر قیمت مسکن و اجاره بها فرایند افزایشی دارد، به طوری که یافتن سکونتگاه مناسب برای ساکنین بارسلون به امری تقریبا غیرممکن تبدیل شده است.

بنابر اعلام روزنامه El País اسپانیا، طرح تازه با هدف کنترل جهانگردی و رویه افراطی آن ارائه شده و در قدم اول برای تعدیل کوتاه مدت بازار اجاره بهای مسکن، بیشترین نرخ مالیات مسکن برای سکونت گاه های گردشگری اعمال می گردد و مسئولان شهری نیز دیگر مجوز ساخت هتل های تازه را در شهر صادر نمی نمایند.

شورای شهر بارسلون بعلاوه در پس کسب مجوز از دولت کاتالان است تا اجاره بها در اقامت گاه های غیرهتلی را نیز تنظیم کند.

بعلاوه بر اساس طرح جهانگردی 2020 بارسلون، هزینه سفرهای روزانه در این شهر افزایش خواهد یافت تا بارسلون دیگر مقصدی مقرون به صرفه برای گردشگر ها نباشد، به عنوان مثال هزینه پارکینگ اتوبوس های جهانگردی در یکی از شلوغ ترین منطقه ها شهر از 4/8 دلار به 36 دلار افزایش می یابد که این امر متعاقبا به افزایش هزینه مسافران این اتوبوس ها نیز می انجامد.

از دیگر اقدامات بارسلون برای کنترل جهانگردی در این شهر می توان به محدودیت استفاده از اسکوترهای برقی در منطقه ها گردشگری، ایجاد پیاده راه در منطقه ها شلوغ و پرازدحام جهانگردان و تغییر مکان تراس و بالکن های کافه ها و رستوران هاست که معمولا مُشرف بر فضاهای عمومی هستند.

در مجموع آنچه کاملا مشهود به نظر می رسد این است که بارسلون در کنترل جهانگردی جدی است و در عوض بر روی مالی تمرکز نموده که منفعت های بیشتری برای ساکنین محلی این شهر داشته باشد.

البته صنعت جهانگردی از این اقدامات راضی نیست، اما این صنعت متکی به رشد و اشغال به قیمت از دست رفتن فرهنگ محلی بوده است. گرچه جهانگردی پدیده ای بسیار پولساز برای بارسلون بوده اما حداقل منفعت را برای اکثریت ساکنان این شهر داشته است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "طرح استراتژیک بارسلون برای مقابله با گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استراتژیک بارسلون برای مقابله با گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید