طرح مدیریت زیست بومی تالاب های پلدختر پیگیری گردد

به گزارش وبلاگ سیما، سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به ضرورت پیگیری طرح مدیریت زیست بومی تالاب های این شهرستان، گفت: شیلات استان نسبت به اجرای طرح آبزی پروری در منطقه، ولی عصر اقدام کند.

طرح مدیریت زیست بومی تالاب های پلدختر پیگیری گردد

حمید خادم سرپرست فرمانداری پلدختر ظهر امروز در جلسه توسعه و احیای تالاب های گری بلمک و ولی عصر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید با اشاره به مسائل از پیش به جای مانده در رابطه با احساس تالاب گری بلمک گفت: جلسات متعددی در گذشته در همین رابطه برگزار گردیده که بدون نتیجه بوده و توافق بین کشاورزان منطقه و ادارات مربوطه انجام نشده است.

او با بیان اینکه با نظر مساعد مدیران و مردم منطقه به نتایج خوبی درباره تالاب گری بلمک رسیدیم، اضافه کرد: منابع آب شهرستان پیگیری لازم جهت اعلام حریم و بستر منطقه گری بلمک را با توجه با اسناد مالکیت متعلق به کشاورزان و مالکان منطقه را انجام و در بازه زمانی یک هفته ای به فرمانداری پلدختر اعلام کند.

سرپرست فرمانداری پلدختر به مشخص تکلیف و حل اختلاف مالکیتی در محدوده مورد ادعا بین کشاورزان و محیط زیست تاکید و مطرح نمود: شیلات استان نسبت به اجرای طرح آبزی پروری در این منطقه اقدم کند.

خادم بیان نمود: ادارت شهرستان متقاعد شدند که با توجه به مستندات موجود استعلامات لازم را انجام دهند تا مردم منطقه به حقشان برسند.

او با بیان اینکه مردم منطقه می گویند دهه 40 سند زمین های اطراف گری بلمک را دریافت کردیم گفت: اسناد هم گوید این زمین ها زراعی و دارای سند هستند و مردم حق دارند و با توجه به اسناد موجود مایل هستند که بخشی از این زمین ها که به طور طبیعی آب در آن جمع می گردد برای تالاب استفاده گردد.

سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به ضرورت تشکیل تعاونی روستایی در منطقه ولی عصر به وسیله کشاورزان و مالکان این منطقه توضیح داد: طرح مدیریت زیست بومی تالاب های شهرستان پلدختر به وسیله اداره محیط زیست استان مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه آن به فرمانداری پلدختر اعلام گردد.

وبلاگ سیما لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح مدیریت زیست بومی تالاب های پلدختر پیگیری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مدیریت زیست بومی تالاب های پلدختر پیگیری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید