ویدئوهایی که از اخراج های غیرقانونی پناهندگان در مرزهای یونان خبر می دهند

به گزارش وبلاگ سیما، هفته نامه اشپیگل ویدئوهایی را منتشر کرده است که حاکی از اخراج های غیر قانونی پناهندگان در مرزهای بین یونان و ترکیه است و این مسئله انتقاد بسیاری از سازمان های حقوق بشری و سیاستمداران را به دنبال داشته است.

ویدئوهایی که از اخراج های غیرقانونی پناهندگان در مرزهای یونان خبر می دهند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما، هفته نامه اشپیگل در گزارشی نوشت: کمیسیون اتحادیه اروپا از مقامات یونانی درخواست کرده است که درباره اتهامات اخراج های غیر قانونی پناهندگان که به آن ها وارد شده است بررسی و تحقیق کنند.

یک سخنگوی کمیسسیون اروپایی در این باره به هفته نامه اشپیگل گفته است که ما از مقامات یونانی انتظار داریم که این گزارشات را مورد بررسی قرارداده و کمیسیون اروپایی را در جریان نتایج آن قرار دهند.

هفته نامه اشپیگل روز پنج شنبه با همکاری یک گروه تحقیقاتی فیلمی را منتشر کرد که برای اولین بار اخراج های غیر قانونی پناهندگان موسوم به پوش بک (Pushback) در مرزهای بین ترکیه و یونان را نشان می داد. چند نیروی پلیس سابق و فعال و همچنین نیروی نظامی هم با اتفاق نظر اظهار داشتند که این پوش بک ها سال هاست که در مرزهای بین ترکیه و یونان انجام می شود.

پوش بک به اخراج های غیر قانونی پناهندگان اطلاق می شود. این اقدام نقض کننده قوانین بین المللی بوده و همچنین متناقض با منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا و کنوانسیون ژنو است چرا که در این فرایند به پناهندگان اجازه دسترسی به مراحل پناهندگی داده نمی شود. البته پلیس یونان این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده که از این اخراج های غیر قانونی اطلاعی نداشته است.

کمیسیون اروپایی اعلام کرده که در ارتباط تنگاتنگ با مقامات یونانی قرر دارد تا اطمینان حاصل کند که در مدیریت های مرزی خود به قوانین رایج اتحادیه اروپا پایبند هستند.

سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام کرده است که حفاظت از مرزها باید به گونه ای انجام شود که کرامت انسانی کاملا حفظ شود. دسترسی به فرآیند پناهندگی هم باید طبق قوانین اتحادیه اروپا برای پناهندگان تضمین شود.

بسیاری از سیاستمداران یونانی و آلمانی و همچنین سازمان های حقوق بشری خواستار بررسی این مسئله شده و این گونه اخراج های غیر قانونی پناهندگان را محکوم کرده اند.

لارس کاستلوسی از سیاستمداران مربوط به سیاست مهاجرت حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که این اتهامات ظالمانه است. وقت آن است که یک کمیسیون مستقل در این باره تحقیق کند.

لنا دوپونت از کنندگان حزب دموکرات مسیحی مجلس اروپا هم اظهار داشته است که وقتی سوء رفتاری وجود دارد باید کاملا درباره آن شفاف سازی شده و اصلاح شود. این موضوع نشان می دهد که کشورهایی که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قرار دارند نیاز به حمایت بیشتری دارند.

اریک مارکوآردت، از کنندگان حزب سبز مجلس اروپا هم خواستار افزایش فشار بر کمیسیون اروپایی در این باره شده و گفته است: ما از کمیسیون اروپایی درباره یافته های آن ها درباره این جریانات سوال خواهیم کرد. به نظر می رسد کشورهای اروپایی برای اجرای ایده های خود در زمینه مهاجرت قوانین مرزی را نقض می کنند. دولت یونان باید اکنون سریعا بفهمد که دیگر نمی تواند این فشارها را انکار کند و باید به سرعت آن ها را متوقف کند.

رئیس سازمان حمایت از پناهندگان ProAsyl هم بر مسئولیت اتحادیه اروپا در این باره تاکید کرده و گفته است برای ما مسئله همدستی اتحادیه اروپا دراین باره مطرح است. آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) چه می کند؟ این اخراج های غیر قانونی به نام اروپا انجام می شود.

اوا کوسه از کارکنان یونانی دیده بان حقوق بشر هم در این باره گفته است که گزارش هفته نامه اشپیگل و ویدئوهای منتشر شده برای اولین بار آنچه کا ما سال ها می گوییم را تایید می کند. در مرز بین ترکیه و یونان اخراج های غیر فقانونی شکل می گیرد. دیده بان حقوق بشر و بسیاری سازمان های دیگر بارها و بارها این حقیقت را مستند کرده اند که چگونه مقامات انتظامی یونان مرتبا پناهجویان و مهاجران را به ترکیه باز می گردانند. اما مقامات یونانی با وجود مدارک و شواهد زیاد همواره این اتهامات را رد کرده اند.

کوسه همچنین گفت که اما حالا مجرمان در برابر دوربین ها گیر افتاده اند و مقامات یونانی دیگر نمی توانند چشمان خود را ببندند. وی خواستار یک بررسی نهادهای قضائی و مجلس یونان در این باره شد.

اولگا گرواسیلی از اعضای حزب چپ سیریزای یونان هم خواستار شفاف سازی درباره این مسئله شد.

گابریل ساکلاریدیس، رئیس یخش یونانی سازمان عفو بین الملل هم گفته است این ویدئوهای منتشر شده جدیدترین شواهد از میان مدارک و شواهد بسیاری است که برای فشارها و خشونت ها علیه پناهندگان وجود دارد. به گفته وی در هفته جاری در همین منطقه 6 جسد یافت شده است که نشان می دهد این افراد هنگام عبور از مرز بین ترکیه و یونان از سرما مرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ویدئوهایی که از اخراج های غیرقانونی پناهندگان در مرزهای یونان خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئوهایی که از اخراج های غیرقانونی پناهندگان در مرزهای یونان خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید