پیگیری ماجرای توزیع داروی فاسد ، مسئله ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی شناسم

به گزارش وبلاگ سیما، نمکی گفت: ماجرای توزیع داروی فاسد همچنان در جریان است و کارمند متخلف تحویل مراجع قضایی شد.

پیگیری ماجرای توزیع داروی فاسد ، مسئله ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی شناسم

به گزارش خبرنگار ، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز خبرنگار در جمع وبلاگ سیما اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران بنا ندارم که اذهان عمومی دچار تشویش گردد و در حال حاضر در حال جمع آوری مستندات مختلف و پیگیری مسائل مطرح شده هستم البته زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم بسیاری از این مسائل را جمع آوری نموده ام.

وی ادامه داد: اگر در دسترسی ها به همه مسائل در حوزه غذا و دارو اشکالی وجود دارد این مسئله فردی نبوده بلکه این به دلیل مسائل ساختاری است که موجب شد تا به امروز ردیابی همه چیز برای ما میسر نگردد؛ از روزی که وارد وزارتخانه شدم سعی به شفاف سازی مسائل برای مردم و حتی اصحاب رسانه داشتم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هیچ حرکت غیر شفافی در وزارت بهداشت انجام نمی گردد، اضافه کرد: معتقدم که خداوند همیشه حامی حق است و مسئله مافیای دارو هیچ اصالتی ندارد اما متأسفانه بعضی افراد این موضوع را پررنگ نموده اند.

نمکی اعلام کرد: مسئله ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی شناسم و اگر هم وجود دارد به دلیل مسائل خودمان است؛ باید کارها را به صورت کاملا شفاف انجام دهیم و از هیچ عاملی ترس و نگرانی نداشته باشیم زیرا خداوند حامی حق است.

وی اضافه کرد: امروزه اگر همدلی وجود نداشته باشد حاکمیت اندیشه وجود دارد که در جامعه رشد می نماید و در زمینه شفاف سازی کارهای مؤثری را شروع نموده ام.

وزارت بهداشت شکایت های خود را از وبلاگ سیما پس می گیرد

در اتاق شیشه ای حرکت می کنم

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هر حرکت من در اتاق شیشه ای قابل رصد برای مردم و رسانه هاست، اضافه کرد: سامانه تی تک دارای اشکالات و نواقصی است که در این سامانه اطلاعات درستی ثبت و ضبط نشده بوده و این مسئله ناشی از وجود نارسایی هایی در سامانه تیتک است.

وی اظهار کرد: کارشناسان ITچهار ماه روی این سامانه در حال کار هستند و برای فراهم شدن زیرساخت های آن زحمات زیادی کشیده شده است و کارشناسان قصد دارند مسائلی چون شفافیت را داشبورد مدیریتی این سامانه تقویت نمایند همچنین در زمینه سامانه تیتک چند پرونده تحویل مقامات قضایی داده شده است.

نمکی اضافه کرد: معتقدم که سامانه تیتک دارای نواقصی است که باید آن را از بخش خصوصی به دست نظام حاکمیتی منتقل کنیم.

نمکی در مورد توزیع دارویی که موجب نابینایی 52 نفر از بیماران شده بود، گفت: در آن موقع در وزارت بهداشت نبودم اما پرونده داروی مدنظر در حال پیگری است و تا به امروز پنج پرونده تحویل مراجع ذیربط شده و کارمندی که تخلف نموده بود تحویل مراجع امنیتی و قضایی شده است.

نمکی ادامه داد: در کمپین فشار خون جمعیت بیش از 30 میلیون نفر شرکت نموده اند که 2 میلیون و 700 هزار نفر مبتلا به عارضه فشار خون بالا و 10 میلیون نفر در مرحله بین فشار خون نرمال و پرفشاری خون بودند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در وزارت بهداشت باید شیوع مصرف نمک کاهش پیدا کند و قصد داریم در زمینه سبک زندگی سالم میزان مصرف نمک را اصلاح کنیم که این کار در رستوران های ادارات مراکز طبخ و توزیع مواد غذایی عمومی و نانوایی ها انجام می گردد تا میزان نمک مورد استفاده در مواد غذایی کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت گفت: پرونده بیمه سلامت قرار است در آینده به وسیله موبایل قابل دسترسی باشد و ضمناً اقدامات زیرساختی خوبی انجام گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیگیری ماجرای توزیع داروی فاسد ، مسئله ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی شناسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ماجرای توزیع داروی فاسد ، مسئله ای به نام مافیا و قدرت آن در کشور نمی شناسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید