کالای 53 شرکت واردکننده نهاده های دامی رسوبی شده است

به گزارش وبلاگ سیما، به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، محمد مهدی نهاوندی گفت: در حال حاضر واردات کالاهای اساسی(جو، ذرت و کنجاله سویا) توسط 403 شرکت انجام می گردد که بیش از دو میلیون تن کالای 53 شرکت رسوبی شده است که بیشتر از سه ماه از تاریخ ورود آنها به کشور می گذرد.

کالای 53 شرکت واردکننده نهاده های دامی رسوبی شده است

او با اشاره به نقش واردنمایندگان در تامین احتیاج کشور به کالاهای اساسی توضیح داد: هر چند حجم بالای کالای رسوبی خسارت های بسیاری به لحاظ اعتباری و مالی به واردنمایندگان تحمیل نموده است اما کوشش های این قشر برای تامین اقلام اساسی در روزهایی که تبعات تحریم و شیوع ویروس کرونا فشارهای بسیاری را بر پیکره اقتصاد وارد نموده به خوبی مشهود است.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران با تایید سخنان رئیس جمهوری مبنی براینکه اکنون زمان خدمت بدون منت تمامی مسئولان دولتی و فعالان مالی در بخش خصوصی است، توضیح داد: فعالان مالی بخش خصوصی در عرصه واردات و تامین کالاهای اساسی با استفاده از اعتبار تجاری خود در عرصه های بین المللی توانسته اند در قبال کشور و ملت شریف ایران به تعهدات خود عمل نمایند و با ورود کالاهای اساسی در مبادی کشور مانع ایجاد هر نوع کمبود کالایی شوند.

نهاوندی اعلام کرد: اقدامات واردنمایندگان برای تامین کالاهای اساسی کشور در روزهایی که شیوع ویروس کرونا بر تامین امنیت غذایی دنیا تاثیر گذاشته است بسیار حایز اهمیت است زیرا کوشش آنها برای رساندن کالاهای اساسی به مبادی رسمی کشور موجب شد تا حتی جو روانی منفی نسبت به کمبود کالا در بازار داخلی ایجاد نگردد.

او با اشاره به رسوب 4 میلیون تن کالای اساسی در مبادی ورودی کشور گفت: باتوجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران وجود چنین حجمی از کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور می تواند از افتخارات بخش بازرگانی کشور باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران با اشاره به اشکالاتی که نسبت به رویه واردات کالای اساسی از از سوی بعضی مسئولان وارد شده است، اعلام کرد: اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران طی مکاتبه ای از ریس کل بانک مرکزی و همچنین قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز استعلام نموده است که اگر رویه فعلی بعضی از واردنمایندگان در تامین احتیاج کشور به کالاهای اساسی منطبق با سیاست های تجاری کشور نیست اعلام نمایند تا از تداوم آن جلوگیری گردد.

نهاوندی تاکید نمود: همچنین لیست 53 شرکت واردنمایندگان نهاده های دامی به همراه میزان کالای رسوبی و تاریخ ورود این اقلام به کشور نیز جهت استحضار ریاست محترم جمهور تنطیم و ارسال شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کالای 53 شرکت واردکننده نهاده های دامی رسوبی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالای 53 شرکت واردکننده نهاده های دامی رسوبی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید