یاری: ازبکستان از شرایط میزبانی خود استفاده کرد، هدف ما شکست همه حریفان در تورنمنت کافا بود

به گزارش وبلاگ سیما، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان دختر ایران پس از کسب عنوان قهرمانی تورنمنت کافا گفت: ازبکستان در بازی پایانی برابر تیم ما از امتیاز میزبانی خود به خوبی استفاده کرد، اما بازی را تحت شرایط خودمان نگه داشتیم و قهرمانی را به دست آوردیم.

یاری: ازبکستان از شرایط میزبانی خود استفاده کرد، هدف ما شکست همه حریفان در تورنمنت کافا بود

شهناز یاری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ سیما، در خاتمه تورنمنت کافا و قهرمانی در این مسابقات به دیدار سخت شاگردانش برابر ازبکستان اشاره کرد و گفت: آخرین مسابقه ما در تورنمنت کافا تحت شرایط بسیار سختی برگزار شد. در بازی برابر ازبکستان، میزبان مسابقات می توانستیم حتی با تساوی هم صعود کنیم، اما نمی خواستیم شکست بخوریم، چون برنامه ما این بود که با سه پیروزی به ایران برگردیم که خدا را شکر این رخ داد.

وی اضافه کرد: تیم نوجوانان ایران بسیار سخت و خیلی دیر تشکیل شد و در زمان کوتاهی آموزش دید و زود اعزام شد، اما همه اینها دست به دست هم داد تا ما بتوانیم بازیکنان نوجوان را برای حضور در مسابقات سال آینده محک جدی بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 15 سال ایران با بیان این مطلب که ازبکستان از شرایط میزبانی خود بسیار خوب استفاده کرد، گفت: تماشاگران ازبکستانی که به زمین مسابقه آمده بودند، این تیم را تشویق می کردند و به بازی هیجان می دادند. این موضوع شاگردانم را منقلب کرده بود از طرفی یکی از بازیکنان اصلی تیم ما مصدوم بود و با این شرایط سعی کردیم بازی را تحت شرایطی نگه داریم که ضد حملات حریف را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بازی دست ما بود و آنها به ضد حمله روی آورده بودند. آنها همچنین فوروارد خیلی خوبی داشتند که سعی کردیم در نیمه دوم این فوروارد را هم مهار کنیم، اما ما 3 بر 2 بازی را بردیم و از روی ضربه ایستگاهی و یک ضد حمله در نیمه اول گل خوردیم که تجربه بسیار خوبی بود.

یاری برگزاری تورنمنت کافا در رده سنی 15 سال را اتفاق خوبی دانست و عنوان کرد: سال های گذشته مسابقات در رده سنی زیر 14 سال برگزار می شد و ثمره زیادی برای رقابت های مقدماتی آسیایی نداشت، اما این مسابقات خیلی خوب بود و بازخورد آن به تیم زیر 16 سال منتقل می شود. الان خیلی بهتر می دانیم از این 18 نفری که همراه ما هستند چه کسانی پتانسیل دارند و می توانند کار کنند و در تیم ملی بمانند.

وی همچنین از استفاده از بازیکنان منتخب المپیاد استعدادهای برتر در اردوهای تیم ملی خبر داد و گفت: بعد از اینکه به ایران برگردیم برنامه ام را به فدراسیون می دهم تا بقیه بازیکنانی که در المپیاد استعدادهای برتر انتخاب شده بودند را بتوانیم در چند اردوی پیاپی دعوت و ارزیابی کنیم تا بهترین های این ورزشکاران را در کنار بهترین های ملی پوش در اردوهای آماده سازی زیر 16 سال در اختیار بگیریم. من این قهرمانی را به همه همکارانم در سراسر ایران و استعدادیاب های خوب مان تقدیم می کنم که یک سال گذشته تلاش کردند تیم های خوبی را پرورش دادند انتخاب کرده و در المپیاد استعدادهای برتر کنار من بودند و برترین های آنها را به تیم ملی معرفی کردند.

یاری در خاتمه یادآور شد: فنی ترین بازیکن این مسابقات محدثه ذلفی از آذربایجان شرقی شد. وی سال گذشته در تیم زیر 16 سال و تنها بازیکنی بود که از سال گذشته سنش برای شرکت در این مسابقات مناسب بود و به عنوان فنی ترین بازیکن معرفی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یاری: ازبکستان از شرایط میزبانی خود استفاده کرد، هدف ما شکست همه حریفان در تورنمنت کافا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری: ازبکستان از شرایط میزبانی خود استفاده کرد، هدف ما شکست همه حریفان در تورنمنت کافا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید