28 پروژه شهری در ایلام اجرایی شده است

به گزارش وبلاگ سیما، طالب صادقیان بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: طرح جامع شهری ایلام ظرف شش ماه اصلاح و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.

28 پروژه شهری در ایلام اجرایی شده است

وی بیان داشت: تهیه نقشه شهری از اقدامات شهرداری ایلام در سال 97 بود که مغایرت های آن نزدیک به صفر است.

صادقیان اعلام کرد: با اقدامات اجرا شده در شهرداری ایلام مراجعه شهروندان در زمینه شهرسازی با کاهش قابل توجهی روبرو شده و در تلاش هستیم به صورت تدریجی تمام اقدامات شهرداری الکترونیکی شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای شهر الکترونیک و سپس شهر هوشمند هستیم و این اقدام در نوع خود برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد، شرح داد: این اقدامات در راستای تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی اجرا شده و یا در حال انجام است.

ایجاد 37 پارک محله ای و پارک های خطی

شهردار ایلام گفت: با ایجاد 37 پارک محله ای و پارک های خطی، سرانه فضای سبز شهر ایلام از یک متر به دو متر خواهد رسید، اما این میزان اختلاف زیادی با استاندارد سرانه فضای سبز در کشور دارد و امیدواریم بتوانیم در برنامه سالانه 4 ساله این رشد را به استانداردهای لازم برسانیم.

وی افزود: در حوزه ایجاد طرح جامع خدمات شهری ارقام مناسبی برای تجهیزات و ماشین آلات هزینه شده و ناوگان خدمات شهری شهرداری ایلام به روز شده است.

صادقیان گفت: در بازده زمانی مناسبی (ساعت 21 تا 1 شب) زباله ها را برداشت می کنیم و امیدواریم مردم هم در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: سازمان خدمات پسماند در یک سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و در گام اول فر هنگ سازی و آموزش را در دستور کار این سازمان قرار گرفت، در این زمینه دوره های آموزشی مناسبی در مدارس، ادارات و محلات برگزار شد تا مردم با تفکیک زباله از مبدا آشنا شوند.

وی شرح داد: زباله های تفکیک شده شهروندان توسط بخش خصوصی خریداری می شود و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم مرکز بازیافت زباله استان را راه اندازی کنیم.

اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهر ایلام

شهردار ایلام اعلام کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بیش از 54 برنامه فرهنگی را در محلات شهر ایلام اجرا کرده و در خلال این برنامه ها مسائل و کاستی های محلات را رصد کردیم.

وی ادامه داد: جُنگ های شادی در نقاط مختلف شهر برگزار شد و تا پایان سال برنامه های مناسبی را در راستای نشاط اجتماعی در دست اجرا داریم.

صادقیان گفت: ایجاد ساختمان برای استقرار 24 ساعته پزشک در آرامستان بهشت زهرا، تجهیز سالن انتظار آرامستان و سرویس های بهداشتی و ساختمان اداری و راه دسترسی کمربندی ایلام به آرامستان از اقدامات مناسبی بود که در طول سال 97 به انجام رسیده است.

وی افزود: 800 مورد اطفای حریق در حوزه آتش نشانی طی سال جاری توسط سازمان آتش نشانی اجرا شده است، در آتش سوزی استخر و بیمارستان شهر ایلام اگر تلاش آتش نشانان نبود قطعاً خسارت های اقتصادی و جانی بسیاری به شهروندان وارد می شد.

شهردار ایلام گفت: پروژه زیرگذر رسالت شهر ایلام با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و هم اکنون با 73 درصد پیشرفت در حال انجامست.

وی گفت: به رغم مسائل اقتصادی حاکم بر کشور، موانع پیش روی پروژه و بارندگی های چشمگیر در استان پیش بینی می شود که این پروژه مهم در نیمه اول سال 98 به اتمام برسد و در هفته دولت نیز افتتاح شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "28 پروژه شهری در ایلام اجرایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 پروژه شهری در ایلام اجرایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید