4درصد سرمایه گذاری بنگاه های صنعتی به بهبود معیشت مناطق پیرامونی اختصاص یابد

به گزارش وبلاگ سیما، اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان خوزستان با حضور در بندر ماهشهر، کلنگ شروع عملیات اجرایی بازسازی واحدهای مسکونی استان خوزستان را بر زمین زد.

4درصد سرمایه گذاری بنگاه های صنعتی به بهبود معیشت مناطق پیرامونی اختصاص یابد

او در این مراسم، اظهار کرد: برای هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست که در اطراف طرح ها و سرمایه گذاری های عظیم مردمی زندگی نمایند که از حداقل امکانات برخوردار نباشند.

او گفت: وقتی اعلام شد که در کنار مهمترین بندر کشور یعنی بندر امام خمینی(ره) که محل واردات کالاهای اساسی کشور است، خانه هایی وجود دارد که ساکنین آنها از حداقل امکانات برخوردار نیستند، دولت تصمیم گرفت اقدامات عظیمی در این خصوص انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور نیز گفت: دولت برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی شهری و واحدهای مسکونی غیر رسمی نابسامان در معرض خطر در شهر بندر امام تصمیماتی اتخاذ کرد و تصمیم گرفت 784 میلیارد تومان یاری بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای این موضوع اختصاص دهد. از این اعتبار برای هر واحد 30 میلیون تومان بعنوان یاری بلاعوض، 20 میلیون تومان یاری های معیشتی برای خانه هایی که شرایط معیشتی خوبی ندارند و 20 میلیون تومان نیز برای اسکان موقت در دوره بازسازی درنظر گرفته شده که جمعاً 70 میلیون تومان یاری بلاعوض به هر خانوار اختصاص پیدا می نماید.

اشتغال؛ مهم ترین دغدغه دولت

جهانگیری یکی از مهمترین برنامه های در دست اقدام دولت را ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: ماهشهر و بندر امام با حجم عظیم سرمایه گذاری که در پتروشیمی این مناطق صورت گرفته، جفا است که شاهد بیکاری جوانان در این منطقه باشیم. باید جوانان این منطقه در این کارخانه ها و صنایع پایین دستی مشغول شوند زیرا این حجم از سرمایه گذاری تا به امروز در هیچ یک از مناطق دیگر کشور انجام نشده و این منطقه کانون عظیم توسعه کشور است.

او همچنین گفت: از بنگاه های عظیم صنعتی و مالی کشور خواسته ایم که 4 درصد از میزان سرمایه گذاری خود را در قالب مسئولیت اجتماعی به معیشت مناطق پیرامونی خود اختصاص دهند زیرا مردم ساکن پیرامون این طرح ها نباید احساس نمایند که در کنار این واحدهای تولیدی با مسائل ابتدایی زندگی درگیر هستند.

کوشش می کنیم تا تامین کالاهای اساسی مردم دچار مشکل نگردد

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این سفر و در حاشیه بازدید از گمرک بندر امام، با اشاره به تامین کالا های اساسی مورد احتیاج مردم در دو و نیم سال گذشته که جنگ مالی آمریکا علیه ایران شدت گرفت، گفت: کوشش خواهیم کرد تا هیچ کمبودی در زمینه کالا های اساسی ایجاد نشده و زندگی مردم دچار تنش نگردد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمان جنگ مالی مردم دیدند که کالاهای اساسی در تمام نقاط و به اندازه کافی وجود داشت، گفت: آنچه مردم را در این مقطع اذیت کرد کمبود کالا نبود بلکه قیمت کالاهاست که افزایش می یابد.

جهانگیری در مورد سیاست دولت در حمایت از ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، گفت: این سیاست در حال آنالیز است و امیدواریم با مجلس به تفاهم دست یابیم تا به مردم فشاری از بابت قیمت کالاها تحمیل نگردد یا اگر تحمیلی نیز بود با بعضی حمایت ها مسائل کمتر گردد.

اقدامات دولت برای توسعه روابط منطقه با عراق

معاون اول رئیس جمهور همچنین در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی فرودگاه بین المللی آیت اله جمی(ره) آبادان، با اشاره به اینکه دو اقدام مهم برای توسعه منطقه با دولت عراق در دست اجرا داریم که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد، اظهار کرد: خوشبختانه روابط دو کشور بعنوان دولت های دوست و برادر در حوزه سیاسی و مالی به خوبی گسترش یافته است. یکی از توافقات اصلی لایروبی اروند رود است که درسفر رئیس جمهور کشورمان به بغداد انجام شد ولی هنوز اجرایی نشده است، قطعاً لایروبی این رودخانه و آمد و رفت کشتی های تجاری و باری تحول جدی در اقتصاد خرمشهر و آبادان ایجاد خواهد نمود.

او ادامه داد: طرح دوم که با عراقی ها به نتیجه رسیده ایم و در هفته های گذشته هم گفتگوهای لازم در مرز صورت گرفته احداث راه آهن شلمچه به بصره است این خط ریلی برای دو کشور بسیار اهمیت دارد و اگر به سرعت اجرایی گردد، به یکی از عظیمترین جهتهای ریلی جهان مبدل خواهد شد. با ایجاد این خط می توان از چین تا دریای مدیترانه کالاها را بصورت ریلی جابجا کرد و یکی از مهمترین کانون های حمل و نقل در جهان ایجاد خواهد شد. ضمناً بخشی از جهت از عراق تا سوریه احتیاج به بازسازی دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "4درصد سرمایه گذاری بنگاه های صنعتی به بهبود معیشت مناطق پیرامونی اختصاص یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4درصد سرمایه گذاری بنگاه های صنعتی به بهبود معیشت مناطق پیرامونی اختصاص یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید