سفیر کشورمان در سارایوو بر گسترش همکاری های اقتصادی با بوسنی تاکید نمود

به گزارش وبلاگ سیما، سفیر کشورمان در سارایوو به دعوت مقامات کانتون اوناسانا به عنوان مهمان ویژه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و صنعتی شهر بیهاج شرکت کرد.

سفیر کشورمان در سارایوو بر گسترش همکاری های اقتصادی با بوسنی تاکید نمود

به گزارش وبلاگ سیما، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی هرزگوین پس از بازدید از این نمایشگاه، ضمن دیدار با رییس اتاق بازرگانی کانتون اوناسانا، در مورد همکاری های اقتصادی بین تجار و تولیدنمایندگان بوسنیایی و ایرانی گفت وگو کرد.

وی همچنین با تاکید بر گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور اظهار کرد: ایران کشوری بزرگ با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است که در منطقه خاورمیانه واقع گردیده و محل تلاقی کشورهای زیادی از جمله کشورهای آسیای مرکزی، قفقاز و کشورهای حاشیه خلیج فارس است. همچنین ایران دارای ظرفیت و پتانسیل زیادی بوده و اقتصاد قوی و قدرتمندی دارد. شرکت های ایرانی علاقه مند هستند تولیدات ایرانی را به بوسنی و هرزگوین صادر نمایند و از گسترش همکاری با شرکت های بوسنیایی استقبال می نمایند.

حیدری در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه های اقتصادی در ایران گفت: طی چند ماه آینده چند نمایشگاه اقتصادی از جمله نمایشگاه توانمندی های صنعتی ایران، نمایشگاه حمل و نقل، نمایشگاه محصولات دانش بنیان و نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی در ایران برگزار می گردد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرکت های علاقه مند بوسنیایی در نمایشگاه های ایران حضور داشته باشند.

نیهاد شوشنیار رییس اتاق بازرگانی بیهاج نیز با استقبال از گسترش همکاری های اقتصادی بین کانتون اوناسانا و استان های ایران گفت: تجار و شرکت های بوسنیایی از گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور استقبال نموده و علاقمندی خود را جهت همکاری با شرکت های ایرانی اعلام نموده اند.

وی اظهار داشت: ایران دارای اقتصادی قوی و با ثبات بوده و دارای ظرفیت های اقتصادی خوبی است و ما از همکاری با شرکت های ایرانی استقبال می کنیم.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه شرکت هایی از آلمان، ایتالیا، ژاپن، کرواسی و ده ها شرکت بوسنیایی حضور یافته و تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

همچنین در افتتاحیه این نمایشگاه نخست وزیر کانتون اوناسانا، شهردار بیهاج، وزیر کشاورزی فدراسیون بوسنی هرزگوین، رئیس اتاق بازرگانی خارجی بوسنی و جمعی دیگر از مقامات محلی شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفیر کشورمان در سارایوو بر گسترش همکاری های اقتصادی با بوسنی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کشورمان در سارایوو بر گسترش همکاری های اقتصادی با بوسنی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید