آزمایش یک داروی ضد آرتریت برای درمان موارد شدید عفونت کرونا شروع می گردد

به گزارش وبلاگ سیما، دو شرکت داروسازی عظیم فرانسوی و آمریکایی کارآزمایی بالینی یک داروی ضد آرتریت روماتوئید را برای درمان موارد شدید بیماری کووید-19 ناشی از عفونت ویروس کرونا شروع نموده اند.

آزمایش یک داروی ضد آرتریت برای درمان موارد شدید عفونت کرونا شروع می گردد

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از بیزنس اینسایدر شرکت داروسازی معظم فرانسوی سانوفی و شرکت بیوتکنولوژی رجنرون در نیویورک آمریکا یک برنامه جهانی برای آزمایش داروی کوزارا (Kevzara) (با نام ژنریک ساریلوماب sarilumab) را برای درمان موارد شدید بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا را آغاز نموده اند.

در حال حاضر هیچ درمان یا واکسن تایید شده ای برای عفونت ویروس کرونا وجود ندارد. داروی کوزارا در سال 2017 برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید (التهاب روماتیسمی مفاصل) تایید شد.

این دارو با مهار کردن سازوکار زیست شناختی عمل می نماید که ممکن است عامل پاسخ التهابی شدید آسیب رسان در ریه بیماران کووید-19 باشد.

  • ویروس کرونا با فعال کردن آبشار ایمنی به کدام اندام های بدن آسیب می رساند؟

  • چطور ویروس کورونا انسان ها را می کشد؟

شرکت رجنرون این کارآزمایی بالینی را در آمریکا انجام خواهد داد و شرکت سانوفی طرح هایی برای آنالیز دارو در کشورهای دیگر دارد. این شرکت ها داروی کوزارا را فقط در بیماران کووید-19 که بستری و دچار عوارض وخیم ناشی از عفونت ویروس کرونا هستند، آزمایش خواهند کرد.

این آنالیز اکنون در آمریکا آغاز شده و نخستین بیماران در 17 مارس دوزهای این دارو را دریافت نموده اند. دو بیمارستان معتبر در نیویورک نورث ول و مونت سینایی اکنون در حال جلب بیماران برای این آنالیز هستند.

در کنفرانس خبری که مقامات این شرکت ها و بیمارستان ها در نویورک برگزار کردند، گفته شد فقط 4 روز طول کشید تا این کارآزمایی بالینی آغاز گردد.

کریستین برنان، معان رئیس بخش پژوهش بالینی انستیتوی پژوهش پزشکی فین ستین در بیمارستان نورث ول در این باره گفت: در طول 20 سالی که ما در پژوهش های بالینی شرکت داشته ایم، هیچ وقت نتوانسته بودیم به این سرعت آزمایشی را آغاز کنیم.

  • چه بیمارانی وارد این آنالیز می شوند

بیمارانی وارد این آنالیز می شوند در رده شدید یا بحرانی بیماری کووید-19 طبقه بندی شده یا دچار از کار افتادن چند اندام حیاتی به علت آن شده باشند. همه بیماران وارد شده به آزمایش همچنین باید تب و ذات الریه داشته باشند.

در این کارآزمایی بالینی ترکیب تجویز داروی کوزارا و مراقبت حمایتی معمولی در این گروه بیماران در برابر یک گروه کنترل دریافت کننده دارونما آزمایش خواهد شد. شرکت کنندگان در آنالیز به طور تصادفی سه گزینه درمانی دریافت خواهند کرد: دوز پایین داروی کوزارا، دوز بالای کوزارا یا دارونما.

این کارآزمایی بالینی دو بخش خواهد داشت. بخش اول تاثیر کوزارا را بر تب و احتیاج بیماران به دریافت اکسیژن مکمل ارزیابی خواهد نمود. در بخش دوم پیامدهای درازمدت این دارو در پیشگیری از مرگ و کاهش احتیاج به تنفس مصنوعی آنالیز خواهد شد. پس از اینکه بخش اول کارآزمایی به خاتمه رسید، شرکت ها می توانند بر اساس یافته های اولیه بعضی از ویژگی های آنالیز مثلا هدف نهایی یا میزان دوز تجویزی را تغییر دهند.

هر دو شرکت آمریکایی و فرانسوی در پژوهش های دیگر مربوط به بیماری کووید-19 دخیل هستند. شرکت سانوفی در انتظار آغاز کارآزمایی بالینی یک واکسن تولیدی اش در اوائل سال جاری است. شرکت رجنرون نیز میخواهد در اوائل تابستان آزمایش یک داروی تجربی شامل پادتن یا آنتی بادی بر ضد ویروس را آغاز کند.

  • آیا درمانی برای ویروس کورونا وجود دارد؟| آزمایش داروهای قدیمی و یک داروی تجربی

منبع: همشهری آنلاین

به "آزمایش یک داروی ضد آرتریت برای درمان موارد شدید عفونت کرونا شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش یک داروی ضد آرتریت برای درمان موارد شدید عفونت کرونا شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید