2 رمان روانشناختی تازه در حوزه توسعه فردی از انتشارات کتاب کوله پشتی

به گزارش وبلاگ سیما، نشر کتاب کوله پشتی یک مؤسسه انتشاراتی کتاب در ایران است که از سال 1390 فعالیتش را شروع و عمده فعالیتش در زمینه ادبیات داخلی و خارجی است. معروفیت این انتشاراتی از آنجایی است که برای نخستین مرتبه در ایران، کتاب های منتشر شده را دارای گارانتی رسمی کرده است.

2 رمان روانشناختی تازه در حوزه توسعه فردی از انتشارات کتاب کوله پشتی

این انتشاراتی بعلاوه در زمینه چاپ و نشر رمان و داستان بلند نیز با انتشار آثاری در این زمینه، نامزد جایزه ادبی جلال آل احمد سال 1397 شده است. کتاب کوله پشتی در عین حال علاوه بر ترجمه کتاب های برگزیده و برجسته از نویسندگان معتبر خارجی، اقدام به خرید حق نشر کتاب ها از ناشر رسمی نیز نموده است که از مهمترین آنها می توان به مجموعه داستان به دردسر افتادن اشاره داشت.

دیدگاه ها

رضانیا، مدیر نشر کوله پشتی در مصاحبه ای جداگانه با خبرگزاری تسنیم درباره بازار داغ ترجمه های کپی شده از یکدیگر معتقد است که این قضیه در فضای نشر و در میان همکاران انتشاراتی بسیار شایع شده است، به نظر می رسد ضروری است قانونی جامع برای این موضوع تدوین شود که پیگیری این مهم برعهده مسؤلان فرهنگی است، ممکن است عده ای بگویند زمان بر است، در این صورت می توان حداقل قانون حق امتیاز را در زمینه کتاب های ترجمه اعمال کرد.

این انتشاراتی بعلاوه برای نخستین مرتبه در ایران، تعدادی از آثار منتشر شده خود را دارای گارانتی رسمی نمود. در گام نخست دوازده عنوان کتاب شامل این طرح شدند.

اباذر رضانیا دراین باره گفت تصمیم گرفته ایم تا آثار منتشر شده در موسسه نشرمان را با گارانتی به مخاطب عرضه کنیم و بر این اساس مشتری پس از خرید کتاب های ما و در صورت جلب نشدن رضایت، می تواند کتاب را عودت داده و به مقدار مبلغ آن از سایر کتاب های موجود در انتشارات استفاده کند.

او گفت برای اجرای این طرح یک گروه از ویراستاران و کتابخوانان حرفه ای قبل و بعد از انتشار یک کتاب، آن را برای رسیدن به کیفیت بهتر محتوایی و چاپی آنالیز می نمایند.

در ادامه این مقاله از وبلاگ سیما مگ، به آنالیز 2 رمان روانشناختی تازه در حوزه توسعهٔ فردی از انتشارات کتاب کوله پشتی می پردازیم. با ما همراه باشید.

کتاب ناتمام؛ داستان زندگی پیریانکا چوپرا جوناس

در کتاب ناتمام که با ترجمه زهرا ارنواز و از سوی نشر کوله پشتی منتشر شده است، پیریانکا چوپرا جوناس، هنرپیشه هندی از زندگی اش در دو فرهنگ متفاوت آسیایی و آمریکایی و چگونگی رشد و شکوفایی آموخته ها و استعدادهایش می گوید.

پیریانکا چوپرا جوناس از پیشرفت خود در جامعه آمیخته به عناصر سنتی و مدرن هند می گوید و این که در این راستا چه دشواری ها و شکست هایی داشته تا بتواند خود را به جایگاه فعلی برساند. او در کتابش از مصائبی می گوید که بیشتر برای زنان مطرح است، به آن ها می گوید با قدرت اعتماد به نفس و داشتن هدف و بالا بردن آگاهی های خود می توانند به اهداف خود برسند.

کتاب ناتمام نوشته پیریانکا چوپرا جوناس، در 248 صفحه، به قیمت 65هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، مصور و رنگی، با ترجمه زهرا ارنواز و از سوی نشر کتاب کوله پشتی منتشر شده است.

در توضیح ناشر آمده، زندگینامه ای بی نظیر که ریشه در دو جهانی مختلف دارد. کتاب ناتمام به کودکی پیریانکا چوپرا جوناس در هند؛ سال های نوجوانی اش در ایالات متحده آمریکا و بازگشتش به هند می پردازد، جایی که برخلاف انتظار، تازه واردی در جهانی هنر و تفریح توانست برنده مسابقه ملی و بین المللی زیباترین دوشیزه جهان شود تا سرآغازی باشد برای حرفه بازیگری اش در سطح جهان.

پیریانکا با صداقت و صمیمیت تمام، چالش های راستا رسیدن به هدفش و خانه به دوشی دوران کودکی اش را با خواننده به اشتراک می گذارد؛ درنتیجه خواننده با کتابی فلسفی، الهام بخش، جسور و سرکش روبرو است. دقیقاً مانند خود نویسنده.

داستان پیریانکا چوپرا جوناس، از توصیف بیست سال بازیگری در دو قاره تا تهیه نمایندگی آثار خودش به عنوان سفیر حسن نیت سازمان یونیسف، فاجعۀ از دست دادن پدر عزیزش بر اثر سرطان و توضیح ازدواجش با نیک جوناس، الهام بخش یک نسل در سراسر جهان است تا عزم خود را جزم نمایند، آرزوهایشان را بشناسند و با اراده و سخت کوشی به رؤیاهایشان جامه عمل بپوشانند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

کتاب ناتمام، توضیح روایت بیست سال بازیگری است در دو قاره؛ از تهیه نمایندگی آثار خودش به عنوان سفیر حسن نیت سازمان یونیسف تا فاجعۀ از دست دادن پدر عزیزش بر اثر سرطان و توضیح ازدواجش با نیک جوناس که الهام بخش یک نسل در سراسر جهان است تا عزم خود را جزم نمایند، آرزوهایشان را بشناسند و با اراده و سخت کوشی به رؤیاهایشان جامۀ عمل بپوشانند.

زندگی نامه ای بی نظیر که ریشه در دو جهانی مختلف دارد. کتاب ناتمام به کودکی پیریانکا چوپرا جوناس در هند؛ سال های نوجوانی اش در ایالات متحدۀ آمریکا و بازگشتش به هند می پردازد، جایی که برخلاف انتظار، تازه واردی در جهانی هنر و تفریح توانست برندۀ مسابقۀ ملی و بین المللی زیباترین دوشیزۀ جهان شود تا سرآغازی باشد برای حرفۀ بازیگری اش در سطح جهان. پیریانکا با صداقت و صمیمیت تمام، چالش های راستا رسیدن به هدفش و خانه به دوشی دوران کودکی اش را با خواننده به اشتراک می گذارد؛ درنتیجه خواننده با کتابی فلسفی، الهام بخش، جسور و سرکش روبرو است.

پریانکا چوپرا، بازیگر و تهیه نماینده سینما، در کتاب ناتمام با ما از پستی ها و بلندی های زندگی اش از کودکی تا بزرگسالی و از بزرگ شدن در دو فرهنگ شرق و غرب می گوید. کتاب حاضر پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و نامزد دریافت جایزه گودریدز در سال 2021 در بخش زندگی نامه و خاطرات شده است.

درباره کتاب ناتمام

سال های کودکی را در هند می گذراند و سه سال از نوجوانی اش را در آمریکا. در هفده سالگی، زیباترین دختر هند می شود و ناگهان به معروفیتی جهانی دست می یابد. بعد از آن، سراغ بازیگری و تهیه نمایندگی می رود و سفیر حسن نیت یونیسف می شود.

این چند جمله چکیده زندگی نویسنده کتاب حاضر است، اما آیا سال های عمر یک انسان با فراز و نشیب هایش را می توان در چند جمله خلاصه کرد؟ کتاب ناتمام (Unfinished) به این پرسش پاسخ منفی می دهد، زیرا تجربه های زندگیْ جزئیات و ظرایف بسیاری دارد که فقط کسی که آن را زیسته قادر به بازگو کردن آن است.

بزرگ شدن در هند آن هم در خانواده ای که هر دو والد پزشک ارتش اند چه احساسی دارد؟ گذراندن سال های نوجوانی در آمریکا و تجربه نژادپرستی، چطور؟ چگونه راستا دختری که از خانواده ای این چنینی می آید به شرکت در مسابقه زیباترین دختر جهان ختم می شود؟ معروفیت در سن پایین چه مزایا و معایبی دارد؟ بازیگری و تهیه نمایندگی در بالیوود و هالیوود چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ و هزاران پرسش دیگری که هیچ کس جز پریانکا چوپرا جوناس (Priyanka Chopra Jonas) نمی تواند پاسخی به آن ها بدهد، چون این اتفاق ها آن قدر نادر و کمیاب اند که کمتر کسی در جهان آن ها را تجربه نموده است.

زندگی پیریانکای 17 ساله زمانی تغییر می نماید که از تحصیل در آمریکا به خانه شان برمی شود. خانواده اتاقی را که به برادرش داده اند و از او می گیرند و آن را به پیرانکا می دهند.

در همین زمان برادرش به فکر یک دسیسه جالب می افتد. او پیشنهاد می نماید فرم مجله را پر نمایند و با عکس های پیرانکا برای مجله بفرستند و او در مسابقه دختر شایسته هند شرکت کند. قبل از دسیسۀ مسابقات زیبایی، او قصد داشت مهندس هوانوردی شود.

در واقع انتظار می رفت همۀ اعضای خانواده با نظم و انتظام مدارج علمی را طی نمایند. والدین او هردو در ارتش هند خدمت می کردند. پدرِ مادرش هم پزشک و مادرش دانشجوی پرستاری بود. اما همه چیز تغییر می نماید.

در کودکی هرگز رؤیای بازیگری، ملکهٔ زیبایی، یا مدل شدن در سر نداشت. هیچ وقت تصور نکرد که روی صحنه بایستد. هیچ کس به او نگفت: قرار است معروف شوی.

اما او تبدیل به ملکه زیبایی هند و بعد از آن جهان می شود و زندگی اش تغییر می نماید. پریانکا چوپرا در سال 1982 به جهان آمد. این کتاب داستان زندگی خودنویس پیرانکا چوپرا مدل و بازیگر مشهور هند است که در سال های اخیر یکی از چهره های پیروز هالیوود بوده است.

کتاب ناتمام، درست مانند نویسنده اش، اثری جسورانه، الهام بخش و سرکش است. این زندگی نامه می تواند برای سراسر افراد در جهان، خصوصاً دختران جوان، الگویی باشد تا بیاموزند که چگونه می توانند دست از رؤیاهایشان نکشند و اهداف خود را دنبال نمایند. پریانکا چوپرا، با بیان زندگی خود، به ما نشان می دهد که کلید دستیابی به آرزوها کوشش خستگی ناپذیر و تعهد به اهداف است.

در بخشی از کتاب می خوانیم

کتاب ناتمام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه دارید زندگی نامه ای بخوانید که الهام بخش شما در زندگی باشد، این کتاب را از دست ندهید. این کتاب را بعلاوه به تمام علاقه مندان به سینما و زندگینامه سینماگران پیشنهاد می کنیم.

افتخارات کتاب ناتمام

- پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز

- نامزد دریافت جایزه گودریدز برای برترین کتاب زندگی نامه و خاطرات در سال 2021

با پیریانکا چوپرا جوناس بیشتر آشنا شویم

نویسنده کتاب حاضر اصالتاً اهل هند است. پیریانکا چوپرا جوناس بازیگر، تهیه نماینده و یکی از افراد شناخته شده در سطح جهان است. او تا کنون در بیش از 60 فیلمی که ساخته آمریکا یا هند بوده اند ظاهر شده است.

ناتمام نخستین کتاب جوناس است که به بسیاری از زبان های جهان ترجمه شده و با استقبال خوانندگان روبرو شده است.

در بخش دیگری از کتاب ناتمام می خوانیم:

فهرست مطالب کتاب ناتمام

سرآغاز

1: بیسکویت موناکو و چای لاداکی

2: به سانِ آب

3: کوچ نشین

4: نوجوان تا ملکه

5: فتح قله پیروزیت

6: دختر هندی

7: تینسِلتون

8: حزن

9: زمانش برسد، خودت متوجه می شوی!

10: شادی

11: خانه

تصاویر

کتاب کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب یک رمان فانتزی نوشته مت هیگ است که در سال 2020 منتشر شد. رمان کتابخانه نیمه شب، حال هوای یک تمرین روان شناسانه برای مقابله و مبارزه با افسردگی را داراست. اول از خودتان بپرسید، برترین اتفاقی که ممکن است در زندگی من رخ بدهد چیست؟ بدترین آن چطور؟ چه چیزهایی در زندگی تان را می توانید تغییر دهید و برای تغییر دادن چه چیزهایی دیگر خیلی دیر شده است؟ اینها سؤالات بزرگی هستند که پاسخ دادن به آنها احتیاجمند دیدگاهی موشکافانه باظرافت و عمیق است. سؤالاتی که مت هیگ، با چیره دستی به آنها پاسخ داده است.

این اثر با ترجمه محمد صالح نورانی زاده از سوی انتشارات کتاب کوله پشتی در ایران به چاپ رسیده است. این داستان پس از انتشار به سرعت مورد توجه نهاده شد و تحسین بسیاری از افراد را در پی داشت. این کتاب در سال 2020 نیز توانست برنده جایزه گودریدز از نگاه مخاطبان شود و به زبان های مختلف ترجمه شود.

نورا سید شخصیت اصلی این کتاب است که ناگهان وارد کتابخانه ای عجیب می شود و تمام زندگی اش تغییر می نماید. او در پی پاسخی درست و عمیق برای این سؤال است که برترین راه برای زندگی چیست؟ و خواننده را همراه خود به هزارتوی داستان می برد.

مت هیگ متولد 3 ژوئیه 1975 داستان نویس و روزنامه نگار انگلیسی است. او این اثر دوست داشتنی که به سرعت به فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز راه یافته است را براساس این ایده به نگارش درآورده است: هرگز اهمیت بزرگ چیزهای کوچک را دست کم نگیرید. در بخشی از این کتاب می خوانیم: ساعت ها گذشتند. نورا می خواست هدفی داشته باشد؛ چیزی که دلیلی برای بودنش باشد، اما هیچ چیز نداشت. حتی هدفی کوچک مثل تحویل گرفتن داروهای آقای بنرجی از داروخانه، اما همان را هم نداشت، چون دو روز پیش این کار را نموده بود.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

در رمان تازه و مسحورنمایندۀ مت هیگ به نام کتابخانۀ نیمه شب، دقیقاً همین پرسش برای نورا سید پیش می آید. نورا این انتخاب را دارد که زندگی اش را با زندگی تازهی عوض کند، راستا شغلی تازهی را پیش بگیرد، روابط شکست خوردۀ سابقش را ترمیم بخشد و طبق رؤیای کودکی اش، یخچال شناس بشود. اما بعلاوه باید حین سفر در دل کتابخانۀ نیمه شب، به درون خودش نگاهی بیندازد و آنچه واقعاً به زندگی معنا و ارزش می بخشد، پیدا کند.

آنالیز کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ

رمان کتابخانه نیمه شب نوشته مت هیگ با ترجمه محمد صالح نورانی زاده، درباره فرصت های بی نهایتِ زندگی صحبت می نماید. نورا سید زن جوانی است که زندگی معمولی و یکنواخت او را دچار ملال نموده است و احساس می نماید دیگر کسی به او احتیاج ندارد و برای اطرافیانش ناکارآمد است.

شبی که ناامیدی نورا به اوجش می رسد، او دست به خودکشی می زند و این عمل، سرآغاز تجربه ای تازه است. نورا فرصت می نماید به کتابخانه نیمه شب برود. جایی که درمی یابد اگر انتخاب های زندگی اش اندکی متفاوت بود، چه زندگی هایی را می توانست تجربه کند.

این رمان خوش ساخت و قابل تأمل، احساسات عمیقی از نورا را به تصویر می کشد. داستان سرایی هیگ خواننده را مجذوب خود می سازد. داستانی ساده و بدون پیچیدگی های پرتکلف که بازگونماینده تجربیات عاطفی مختلف در زندگی است.

نشانه یک نویسنده بااستعداد چیست؟ آیا جز این است که بتواند شخصیتی جهان شمول خلق کند که تقریباً هر خواننده ای با او همذات پنداری کند و بتواند درگیر تصمیمات و احساسات خود شود و بی نهایت آینده خودش را تصور کند؟ آیا جز این است که بتواند شخصیتی افسرده حال و غمگین خلق کند اما درعین حال داستان زندگی او را آن قدر مجذوب کننده نگه دارد که خوانندگانی از سرتاسر جهان بخواهند قصه او را بخوانند؟

هرچند که این رمان عمق و لحن زیبا و تکرارنشدنی دارد اما گه گاه، عنصر غافلگیری را از دست می دهد و ایده ای که از پیش برای خواننده روشن و واضح بود را دوباره و دوباره توضیح می دهد و لحنی تکراری به خود می گیرد. خصوصاً زمانی که خانم الم درس زندگی می دهد. علاوه بر این، کوشش نویسنده برای اینکه پرش های مختلف نورا را با مفاهیم فیزیک کوانتوم ربط بدهد بیشتر کوششی غیرضروری برای توجیه بخش علمی کتاب به نظر می رسد تا یک تحقیق واقعی مبتنی بر نتایج علمی.

البته که اساس نظریه وجود جهان های متعدد و موازی که انتخاب های متفاوت در آنها موجب شکوفایی استعدادهای مختلف و وقایع گوناگون می شود در کتاب به خوبی توضیح داده شده است اما مت هیگ هرگز مستقیم این موضوع را توضیح نمی دهد بلکه بیشتر از تأثیرات تجربه زندگی های مختلف بر فکر نورا ابراز نگرانی می نماید.

این کتاب رمانی ساده است. کتابی بدون پیچیدگی های رمان های جنایی و یا کارآگاهی، بدون پر شخصیتی داستان های کلاسیک و داستان های روسی و بدون پیچش های متعدد داستان های فانتزی. تنها کتابی ساده برای لذت مطلق از مفهومی ناب و بکر که فکر را بالاتر از خیال خودش پرواز می دهد.

مسئله افسردگی در کتابخانه نیمه شب، مسئله بحث برانگیزی است. نورا افسردگی دارد و همین موضوع است که او را از همه چیز دور می نماید و ارزش وجودی اش را به کارهایی که برای دیگران انجام می دهد، تقلیل می دهد. نورا با پا گذاشتن به کتابخانه نیمه شب، با ده ها و صدها نسخه مختلف از خودش روبه رو می شود.

نسخه هایی که گاهی شاد و گاهی غمگین اند. نسخه های پیروز و نسخه های که از عرش به فرش افتاده اند و در گوشه ای از جهان مشغول پوسیدن هستند. اما چیزی که در بسیاری از زندگی های نورا مشترک است، افسردگی اوست. شاید این طور به نظر برسد که این کتاب، درمانی برای افسردگی ارائه می نماید اما در حقیقت مت هیگ که خود در 24 سالگی به افسردگی مبتلا شده بود، به خوبی می داند که افسردگی مسئله ساده و پیش پاافتاده ای نیست و درمان آن با یک کتاب، آن هم کتاب داستانی غیرممکن است.

او اما با زیرکی کوشش می نماید نشان دهد که شکستن چرخه افسردگی علاوه بر یاری بیرونی یعنی حضور خانم الم در کتابخانه نیمه شب، تماشا نتیجه انتخاب های متفاوت و تجربیات مثبت و منفی و بعلاوه تماشا کسانی که نورا عمیقاً دلتنگ آنها بود اما در زندگی خودش نمی توانست آنها را ببیند، احتیاجمند یاری درونی نیز هست.

این یاری درونی به عقیده هیگ می تواند پذیرش مسئولیت احساسات و نتایج انتخاب ها و زندگی مان و کوشش برای معنابخشی به زندگی با وجود این مسائل باشد. کوششی که در خاتمه نورا را از کتابخانه نیمه شب نجات می دهد.

خلاصه داستان

اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟

نورا با سوالی این چنینی به سراغ کتابخانه ای مرموز می رود که بداند قصه زندگی او چطور می شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می کرد. او زندگی ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می شود تا اوضاعش را روبه راه کند. او این انتخاب را دارد که زندگی کنونی اش را با زندگی تازهی عوض کند. راستا شغلی تازهی داشته باشد، روابط شکست خورده اش را از نو بسازد و رویاهای کودکی اش را دنبال کند. او باید در این سفر به دل کتابخانه نیمه شب به دورن خودش نظر کند و آن چه را واقعا به زندگی اش معنا و ارزش می دهد، پیدا کند. کتابخانه ای با انبوهی از کتاب که هرکدام قصه یک زندگی را می گویند.

شما با خواندن این رمان به نوعی افسون خواهید شد تا به جهانی دیگری فرار کنید. نویسنده با داستانش این نکته مهم را گوشزد می نماید که نباید آثاری را که دیگران بر زندگی ما می گذارند، نادیده بگیریم. همه چیز در زندگی مهم است حتی اگر خیلی کوچک و ناچیز باشد. باید همیشه به لحظه لحظه زندگی مان فکر کنیم و آن را تحلیل کنیم و همه احساسات خود را در نظر بگیریم تا مانع خوشبختی خود نشویم.

این اثر مجموعه ای از پیغام های زندگی را در قالب یک طرح داستانی جالب برای خواننده دارد.

قهرمان این کتاب، زنی جوان به نام نورا سید است. او از انتخاب ها و تصمیمات زندگی اش ناراضی است و یک شب که اندوه او به حد اعلی رسیده است، سعی می نماید خودش را بکشد اما جایی در میان جهان مرگ و زندگی گیر می نماید.

او در این برزخ به کتابخانه ای می رسد که کتابدار مدرسه اش، خانم الم آن را اداره می نماید. کتابخانه جایی میان مرگ و زندگی بنا شده و ساختمان آن گویی تا ابد ادامه دارد و با میلیون ها کتاب پر شده است. این کتاب ها همگی داستان زندگی نورا هستند داستان هایی که وجه تفاوتشان، تصمیمات کوچک و بزرگی است که تغییرات مختلفی در زندگی او ایجاد می کردند.

نورا در این کتابخانه کوشش می نماید زندگی ای را پیدا کند که بیشترین معنا را برایش داشته باشد. مثلاً در یکی از زندگی هایی که امتحان می نماید یک وجود موازی از او به عنوان یک یخ شناس در مجمع الجزایر سوالبارد در قطب شمال تحقیق می نماید و زندگی بسیار متفاوتی با زندگی کنونی اش دارد. زندگی متفاوت که نسبت به زندگی فعلی اش، لزوماً تصمیم بهتر یا بدتری نبوده است.

خواندن کتاب کتابخانه نیمه شب را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

کتابخانه نیمه شب را به بزرگسالان و نوجوانان توصیه می کنیم. خواندن این کتاب تجربه ای کوتاه و ارزشمند است که شما را به فکر فرو می برد و باعث می شود روی جایگاه میخکوب شوید و نتوانید کتاب را رها کنید. این کتاب بعلاوه انتخابی عالی برای آغاز مطالعه ژانر ادبیات گمانه زن است.

درباره نویسنده کتاب کتابخانه نیمه شب

مت هیگ در سال 1975 در شفیلد به جهان آمد و در نیوآرک، ناتینگهام شایر بزرگ شد. او در دانشگاه هال و دانشگاه لیدز تحصیل کرد و در حال حاضر در یورک زندگی می نماید. پس از راه اندازی شرکت بازاریابی اینترنتی خود و کار در یک کلوپ شبانه در اسپانیا، تبدیل به یک نویسنده تمام وقت شد. او برای روزنامه های مختلف ملی از جمله گاردین و ایندیپندنت می نویسد.

مت هیگ از زمان انتشار اولین رمانش در سال 2004 با داستان تخیلی که برای بزرگسالان و بچه ها می نوشت به معروفیت و پیروزیت عمومی دست پیدا کرد.

هیگ قلمی بسیار خوانا دارد و به صورت مستمر بین زبانی زهرآگین و شوخ طبع جابه جا می شود و این موضوع کوشش او برای جستجوی دغدغه های ادبی عمیق تر را پنهان می نماید. هیگ به ویژه در داستان های بزرگسال خود، از راوی های غیرمعمول برای تشریح داستان زندگی خانوادگی و اختلالاتشان بهره می برد و بعلاوه مفاهیم اضطراب، سرکوب و کنترل در زمینه روابط خانوادگی را آنالیز می نماید.

درباره مترجم کتاب کتابخانه نیمه شب

محمد صالح نورانی زاده متولد دوم شهریور سال 1372 در شهر شیراز است. او از دانشگاه شیراز لیسانس الکترونیک گرفت و پیش از ورود به جهانی ترجمه، مدتی در داروخانه مشغول به کار بود. اما بعد از آن به خاصر علاقه شدیدی که به داستان های فانتزی داشت، به سمت جهان ادبیات کشیده شد و کار داروخانه را رها کرد.

این علاقه او را به سوی کتاب های ترجمه شده و ترجمه نشده سوق داد. اشتیاق نورانی زاده برای کتاب هایی که به خاطر ترجمه نشدن خوانده نشدن بودند، به حدی بود که به سراغ یادگیری زبان های انگلیسی و فرانسه رفت تا بتواند پا به جهان تازهی از دانش و ادبیات بگذارد. او اولین کتابش را از روی تفریح ترجمه کرد اما بعد از آن از حدود سال 1394 ترجمه را به صورت جدی ادامه داد و با نشرهای همانند تندیس، باژ، هوپا ، ویدا و کوله پشتی همکاری داشته است.

از جمله کتاب های ترجمه شده او میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

1. ملکه سرخ

2. شمشیر شیشه ای

3. قفس پادشاه

4. آواز ملکه

5. زخم های پولادین

6. اسطوره

7. نابغه

8. قهرمان

9. سه تاج شوم

10. سریر شوم

11. دو سلطنت شوم

12. پنج سرنوشت شوم

13. کاراوال

14. اسطوره ای

15. انتها

16. بتمن - شبگرد

17. سرآغاز بتمن

18. یخزده چون شب

19. وقت ماجراجویی 1

20. وقت ماجراجویی 2

21. وقت ماجراجویی 3

22. وقت ماجراجویی 4

23. ناشناخته ها 1 - وارون گاه

24. ناشناخته ها 2 - تعقیب

25. ناشناخته ها 3 - کورسوی امید

26. ناشناخته ها 4 - بازگشت

27. غرب میانه 1 - باد وحشی

28. غرب میانه 2 - جادوگر بی خانمان

29. غرب میانه 3 - سفر

30. غرب میانه 4 - سیرک عجیب وغریب

31. غرب میانه 5 - اعتماد

32. غرب میانه 6 - خاطرات آزاردهنده

33. غرب میانه 7 - هیولا

34. غرب میانه 8 - جنگل بی انتها

35. پیمان خون

36. نبرد سرخ

37. شهر ارواح

38. تونل استخوان

39. دود در خورشید

40. اتاق مهمان

41. زنبوردار حلب

42. کتابخانه نیمه شب

امتیاز خوانندگان

کتاب کتابخانه نیمه شب از سایت goodreads امتیاز 4.3 و از سایت Amazon امتیاز 4.3 از 5 کسب نموده است.

جوایز کسب شده

این کتاب یکی از پرفروش ترین های نیویورک تایمز بوده و بعلاوه برنده عنوان جایزه منتخب گودریدز در ژانر داستانی در سال 2020 شد. بعد از آن نیز بدل به پدیده ای جهانی و پرفروش گشت

اندازه فروش کتاب

کتاب کتابخانه نیمه شب بیش از دو میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته است و هنوز در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز است.

در بخش دیگری از کتاب کتابخانه نیمه شب می خوانیم

هشتمین نمایشگاه آنلاین وبلاگ سیما با عنوان قفسه های دوست داشتنی از 17 اردیبهشت تا 6 خردادماه برگزار می شود که در آن بیش از 100 هزار عنوان کتاب تا 80 درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه می شوند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "2 رمان روانشناختی تازه در حوزه توسعه فردی از انتشارات کتاب کوله پشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 رمان روانشناختی تازه در حوزه توسعه فردی از انتشارات کتاب کوله پشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید