آیا خروجی های تهران بسته می شود؟ ، اخذ عوارض و جریمه های سنگین

به گزارش وبلاگ سیما، به گزارش تجارت نیوز، علیرضا زالی، طی نامه ای به وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ضمن خدا قوت و آرزوی سالی سرشار از سلامتی، خیر و برکت، راهبردهایی مداخله ای برای کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را پیشنهاد داد.

آیا خروجی های تهران بسته می شود؟ ، اخذ عوارض و جریمه های سنگین

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه برای کاهش سرایت پذیری از طریق به حداقل رساندن ارتباطات بین فردی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اطلاع رسانی و اقدامات زیادی اجرا شده است، اضافه نمود: متأسفانه عده ای از هموطنان به رغم همه توصیه ها، مبادرت به انجام سفرهای نوروزی کرده اند که این موضوع می تواند نگرانی های جدیدی در زمینه کنترل بیماری کرونا فراهم کند.

وی توضیح داد: گزارشات دریافتی از بعضی استان ها حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان ها و مراکز استان ها دارد که این موضوع باعث افزایش بار اضافی به بخش های بهداشتی درمانی نیز شده است.

زالی با اشاره به پیچیدگی استان تهران به لحاظ ترددها و تراکم جمعیت خواستار تعطیلی ادارات در بین التعطیلین تا 15 فروردین 99 شد و اظهار کرد: لازم است در مورد استمرار بیماری، در روزهای آینده نیز تصمیماتی متناسب با شرایط اتخاذ شود.

افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل سه تا پنج برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده اند پیشنهاد دوم فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا به وزیر بهداشت بود.

زالی اضافه نمود: لازم است منابع حاصله از عوارض بزرگراهی برای کمک به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در شهرستان ها اختصاص یابد.

وی گفت: اخذ عوارض روزانه از خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان های مقصد راهبرد مهمی برای کنترل بیماری است.

زالی با اشاره به تاکید وزارت بهداشت مبنی پرهیز از سفر و ماندن در خانه ها گفت: در صورتی که مسافرین به علت بروز علائم بالینی کرونا در شهرستان های مقصد بستری شوند، باید ملزم به پرداخت حداقل 50 درصد مبلغ فرانشیز باشند.

افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان دو تا سه برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان ها مسافرت کرده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان های مسافرت کرده اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد از دیگر پیشنهادات زالی به وزیر بهداشت بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفت: به رغم کاهش تردد بین استانی در سفرهای نوروزی، از آنجا که در شروع شروع تعطیلات هستیم و سفرهای نوروزی در گذشته معمولاً به صورت دوفازی انجام می شود لازم است اقدامات کنترلی و شدیدتری در مبادی خروجی از استان تهران با همکاری و مشارکت پلیس راهور و ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعمال ممنوعیت خروج از استان تهران به عمل آید.

وی در بخش دیگری از این مکاتبه با توجه به اینکه تعدادی از مسافرین در شهرستان های مقصد دچار بیماری کرونا خواهند شد، اظهار کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی مقصد نسبت به قرنطینه سازی اینگونه افراد اقدام شود و از بازگشت آنان به اتفاق خانواده و سایر همراهان تا قبل از 14 روز دیگر به استان تهران ممانعت به عمل آید و در این رابطه استفاده از ظرفیت پلیس راهور و امکان رصد تلفن های همراه کمک کننده خواهد بود.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز

به "آیا خروجی های تهران بسته می شود؟ ، اخذ عوارض و جریمه های سنگین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خروجی های تهران بسته می شود؟ ، اخذ عوارض و جریمه های سنگین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید