افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در الولک قزوین

به گزارش وبلاگ سیما، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده و گزارشات بدست رسیده، افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در الولک قزوین صورت پذیرفت.

افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در الولک قزوین

میثم پیله فروش ها در حاشیه این مراسم گفت: گردشگری مهمترین محور ایجاد اشتغال است و امیدواریم با توجه به ظرفیت های فراوان قزوین در این حوزه با رفع محدودیت های کرونایی رونق مجدد این صنعت و افزایش اشتغال را ببینیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اضافه نمود: محصولات باغستان سنتی، غذاهای بومی و شیرینی های سنتی که مزیت مطلق قزوین است و تعدادی از آنها در فهرست میراث ناملموس نیز به ثبت رسیده از جمله ظرفیت های این حوزه هستند که باید برند شناخته شده ملی داشته و در جذب بیشتر گردشگران و توسعه گردشگری استان تاثیرگذار باشند.

او تاکید کرد: برندسازی و تجاری سازی پتانسیل های موجود در این حوزه بر عهده بخش خصوصی است و بخش دولتی نیز همواره به عنوان حامی و پشتیبان همراه این بخش است.

محمود نصرتی در این مراسم گفت: به این پروژه مبلغ 20 میلیاردریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و انشالله در صورت راه اندازی بازارچه صنایع دستی در این مکان از محل تبصره 18 نیز تسهیلاتی پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در حمایت از اشتغال روستایی و کسب و کارهای خرد و کوچک گامهای موثری برداشته و نقش آفرین بوده و طی ده سال گذشته به4600 فقره پفراینده در حوزه اشتغال 1522 میلیاردریال تسهیلات اختصاص یافته و در حوزه وام های ضروری نیز به 12300 فقره پفراینده 850 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

علیرضا خزائلی نیز در این مراسم اظهار کرد: منطقه ها روستایی قزوین دارای جاذبه های گردشگری فراوانی هستند و در سالهای اخیر البته بجز دوران شیوع بیماری کرونا که آسیب های زیادی را به این حوزه وارد کرد به عنوان مقاصد ملی گردشگری شناخته شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اضافه نمود: حفظ و احیای فرهنگ اصیل و رونق بازار تولیدات صنایع دستی منطقه ها روستایی و معرفی این ظرفیت ها به گردشگران در راستای تقویت اقتصاد روستایی از جمله اهداف توسعه اقامتگاه های بومگردی بشمار می فرایند که خوشبختانه طی سالهای اخیر فعالیت های قابل توجهی در این حوزه اجرا شده است.

او ادامه داد: اقامتگاه بومگردی اله بوم با حجم سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال با استفاده از 20 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل صندوق کارآفرینی امید، در زمینی به مساحت 1500 مترمربع با زیربنای 1200 مترمربع احداث و با ظرفیت اقامت 46 نفر و اشتغالزایی برای 14 نفر به ظرفیت های اقامتی استان اضافه شده که امیدواریم در نوروز 1401 شاهد ارائه خدمات این اقامتگاه به گردشگران باشیم.

خزائلی یادآور شد: در حال حاضر 12 اقامتگاه بومگردی فعال و 18 اقامتگاه بومگردی در دست ساخت در استان وجود دارد که به چرخه خدمات دهی به گردشگران اضافه خواهند شد.

منبع: همگردی

به "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در الولک قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در الولک قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید