افزایش ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین

به گزارش وبلاگ سیما، محمدجواد آذری جهرمی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از شتاب دهنده کودک آنلاین در جمع خبرنگاران در خصوص برطرف نقاط ضعف ارتباطات در آستانه اربعین حسین گفت: بیشترین نقاط ضعف و اشکال در ارتباط رسانی به زائران اربعین، مربوط به خاک عراق است و با وجود اینکه اپراتورهای عراقی زحمت زیادی برای تأمین ارتباطات می کشند، اما ممکن است به دلیل تعدد جمعیت، با مشکلاتی روبرو باشیم.

افزایش ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین

وی ادامه داد: اتفاقی که در ایام اربعین همه ساله شاهد آن هستیم، به دلیل جمعیت بسیار زیاد، مدت زمان کم و فضای محدود، بی نظیر بوده، پوشش ارتباطی این رویداد، سخت بوده و مهندسی خاصی را می طلبد.

آذری جهرمی اضافه کرد: هفته گذشته همکاران ما در وزارت ارتباطات طی سفری به عراق، از وضعیت ارتباطی در این کشور بازدید کردند و برآورد می گردد که ظرفیت ارتباطات اپراتورهای عراقی در راستا راهپیمایی زائران نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته باشد البته ممکن است سال جاری با جمعیتی بیشتر از سال گذشته روبرو باشیم و ارتباطات با حالت ایده آل فاصله داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در این زمینه مساعدت خود را با اپراتورهای عراقی افزایش می دهیم و از کوشش اپراتورهای عراقی برای بهبود ارتباطات قدردانی می کنیم.

وی گفت: امیدواریم وضعیت ارتباطات نسبت به سال گذشته در مرزهای زمینی خودمان به سمت عراق بیشتر باشد و در کوشش هستیم این ارتباطات را ارتقاء دهیم.

آذری جهرمی اعلام کرد: در مرزهای منتهی به عراق، سرویس وای فای اینترنت فعال بوده و خدمات ارتباطی که ضروری است، به شکل کامل فراهم شده و شاهد وضعیت خوبی در مرز کشور هستیم اما در راستا راهپیمایی زائران در آن طرف مرز اگر مسئله ای باشد، کوشش می کنیم که با ظرفیت سازی آن را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تمام راستا راهپیمایی زائران در داخل کشور تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نیز ارتباطات وای فای برای کاربران فعال شده است. در آن طرف مرز به دلیل اشباع ظرفیت ممکن است با بعضی اختلالات روبرو شویم که آن هم با مساعدت ما امیدواریم سال جاری به مسئله ای برنخوریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت ارتباطات برای زائران اربعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید