افشاگری قاضی پرونده کالچوپولی درباره ابطال اسکودتوی یوونتوس و اهدای آن به اینتر

به گزارش وبلاگ سیما، یکی از قضاوت پرونده فساد و تبانی فوتبال ایتالیا، اعتراف کرد که ابطال قهرمانی یوونتوس در سری A در فصل 06-2005 و تقدیم آن به اینتر اشتباهی بزرگ بوده است.

افشاگری قاضی پرونده کالچوپولی درباره ابطال اسکودتوی یوونتوس و اهدای آن به اینتر

به گزارش وبلاگ سیما، با گذشت بیش از 10 سال از ماجرای کالچوپولی فوتبال ایتالیا که در آن 2 قهرمانی متوالی یوونتوس در سری A در فصول 05-2004 و 06-2005 از این تیم پس گرفته شد (اولی به هیچ تیمی تعلق نگرفت و دومی به اینتر رسید)، جنجال ها درباره آن پرونده همچنان ادامه دارد.

محاکمه متهمان پرونده کالچوپولی در تابستان سال 2006 به صورت فوری و شتاب زده صورت گرفت تا به برنامه قرعه کشی بازی های فصل آینده سری A خللی وارد نشود. یوونتوس در خاتمه آن محاکمه به عنوان متهم ردیف اول مجازات و با کسر امتیاز به سری B فرستاده شد. همچنین از 2 اسکودتوی پس گرفته شده از این تیم، اولی بلاتکلیف ماند و دومی به اینتر که فصل 06-2005 که سوم شده بود، اهدا شد چرا که میلان رده دومی هم مجرم شناخته شد و فصل بعد با کسر امتیاز کارش را آغاز کرد.

از آن سال به بعد هواداران اینتر از آن اسکودتو به عنوان اسکودتو معنوی تیم شان یاد می کنند و هواداران یوونتوس هم آن را اسکودتوی مقوایی توصیف می کنند.

اکنون کارلو پروچدو یکی از قضاتی که مسئول رسیدگی به محاکمه متهمان پرونده بود، سکوت خود را درباره آن ماجرا شکسته است. او که یکی از قضات دادگاه محاکمه متهمان پرونده کالچوپولی بود و حالا نایب رئیس دادگاه تجدید نظر فدرال ایتالیا است، می گوید که ابطال اسکودتوی دوم یوونتوس و اهدای آن به اینتر یک اشتباه بزرگ بوده است.

پروچدو در گفت و گو با روزنامه اونیونه ساردا گفت: ابطال اسکودتوی فصل 06-2005 یوونتوس و ثبت آن به نام اینتر اشتباهی بسیار بزرگ بود. تحقیقاتی که ما در خصوص آن پرونده می بایست انجام می دادیم کم بود و باید تحقیقات گسترده تری درباره ماجرای موجوپولی (لوچانو موجی رئیس سابق یوونتوس متهم ردیف اول پرونده کالچوپولی بود) صورت می گرفت اما ما در دادگاه فدرال محرومیت های یوونتوس را محدود کرده بودیم و قرار نبود که قهرمانی فصل 06-2005 این تیم را از آن پس بگیریم چون مدارک کافی برای اثبات جرم این تیم وجود نداشت.

پروچدو ادامه داد: پس از آن کننده ویژه فدراسیون فوتبال ایتالیا در آن زمان (گیدو روسی) یک گروه از دوستانش را معرفی کرد که رسیدگی به این پرونده را برعهده بگیرند و یکی از اعضای آن گروه عضو هیئت مدیره باشگاه اینتر بود و این طور شد که قهرمانی از یوونتوس پس گرفته و به اینتر اهدا شد. به نظر من آن تصمیم یک اشتباه بسیار بزرگ بود.

به دنبال برملا شدن ماجرای فساد تبانی در فوتبال ایتالیا، روسی از سوی کمیته ملی المپیک ایتالیا به عنوان کننده ویژه رسیدگی کننده به پرونده کالچوپولی در فدراسیون فوتبال ایتالیا معرفی شد و مدتی بعد فرانکو کارارو، رئیس فدارسیون فوتبال ایتالیا، معاونش اینوچنزو ماتزینی و تولیو لانسه، رئیس کمیته داوران فدارسیون همگی استعفا کردند.

علاوه بر تیم های یوونتوس و میلان، دست داشتن تیم های فیورنتینا، لاتزیو، رجینا و آرتزو در ماجرا کالچو پولی فاش و این تیم ها هم مجازات شدند.

منبع: تسنیم

به "افشاگری قاضی پرونده کالچوپولی درباره ابطال اسکودتوی یوونتوس و اهدای آن به اینتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری قاضی پرونده کالچوپولی درباره ابطال اسکودتوی یوونتوس و اهدای آن به اینتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید