مکان های تاریخی ایتالیا ، زیباترین مکان های ایتالیا

به گزارش وبلاگ سیما، ایتالیا یکی از مقصدهای همواره مجذوب کننده برای گردشگری به شمار می رود و جزو پنجمین کشوربزرگ و جهانگردی اروپاست. بناهای تاریخی زیبا، شهرهای قدیمی، ساحل های نفس گیر و جاذبه های طبیعی همگی باعث شدند تا کشور مجذوب کنندهی چون ایتالیا تشکیل گردد. همین جاذبه هاست که سالانه حدود بیست میلیون گردش گر و جهانگرد را به خود جذب می نماید. ایتالیا دارای فرهنگ غنی می باشد و ملت ها و قوم های مختلفی چون یونانی ها، نورمن ها و... باعث شدند که ایتالیا آثار هنری و معماری معروفی داشته باشد. بیشترین آثار تاریخی جهان در این کشور رویایی واقع شده است که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. برای داشتن سفری به یاد ماندنی در زیباترین مکان های ایتالیا، علاوه بر بازدید شهرهای معروف جهانگردی، لذت خوردن غذاهای اصیل ایتالیایی و برترین پیتزاهای جهان را از قلم نیاندازید. لازم به ذکر است که بازدید از جاذبه های تماشای و تاریخی این کشور در اغلب سال شلوغ و مملو از جمعیت است اما این موضوع نباید شما را از تماشا آثار تاریخی باز دارد. به جرات می توان گفت مکان های تاریخی ایتالیا ارزش ساعت ها انتظار را دارند پس با کمی صبر قادر خواهید بود تا لا به لای کتاب های تاریخی قدم بزنید و از نزدیک آنهارا لمس کنید چون ایتالیا موزه بزرگی به میزان یک جهانست! اگر تحمل شلوغی و جمعیت جهانگرد ها را ندارید باید بدانید برترین زمان سفر به ایتالیا که برای گردشگری مناسب می باشد از 12 فرودین تا 9 تیر و 24 شهریور تا 9 آبان آغاز می گردد. توصیف زیبایی از اماکن تاریخی و گردشگری کشور ایتالیا امکان پذیر نیست و هرکس باید تجربه شخصی خود را به دست آورد. جهانگرد ها و گردشگران یکی از مهم ترین منابع مالی برای ایتالیا به شمار می آیند. این فرصت عالی را برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ایتالیا از دست ندهید و با خبرنگاران همراه باشید.

مکان های تاریخی ایتالیا ، زیباترین مکان های ایتالیا

رم: شهر ابدی

شهر رم مرکز ایتالیاست و از اولین مقصدهای توریستی و توریستی در اروپا شناخته می شود. رم در بین مردم جهان با تاریخ هزار ساله، مردمان خونگرم، پاستا و پیتزاهای خوشمزه و کلیساهای مجذوب کننده خود معروفیت یافته است. جالب است بدانید که رم علاوه بر مقصد توریستی، به عنوان مرکز مد جهان نیز شناخته می شود اما اهمیت آن به اندازه میلان نیست و جزو چهارمین مرکز مهم فشن در جهان بعد از میلان، نیویورک، پاریس و لندن است. این شهر بناهای تاریخی و موزه های فوق العاده و مجسمه های بی نظیری دارد که رم را به اصلی ترین مقصد توریستان ایتالیا و حتی قاره اروپا تبدیل نموده و لقب مرکز ابدی را به او می دهد. از مهم ترین مکان های تاریخی ایتالیا در این شهر می توان به تماشاخانه کلوسئوم، فواره تروی، موزه واتیکان، میدان ناوونا، موزه بورگزه، پله های اسپانیایی و کلیسای سنت پیتر اشاره نمود.

تماشاخانه کلوسئوم

تماشاخانه کلوسئوم از از اماکن تاریخی و توریستی کشور ایتالیا و مشهورترین جاذبه توریستی رم بوده که با معماری بی نظیر، هنر ایتالیایی ها را به مردم جهان نشان می دهد. باید بدانید که کلوسئوم بزرگترین تماشاخانه در رم به شمار می آید که دارای پنجاه هزار ردیف صندلی و هشتاد در ورودی است. خود واژه کلوسئوم به معنی، جایگاه بزرگ است که ویژگی این تماشاخانه را بیان می نماید.

فواره تروی

فواره تروی یکی از زیباترین مکان های ایتالیا و پربازدیدترین تماشای های توریستی و توریستی شهر رم محسوب می شود. امکان ندارد کسی به رم سفر کند و از این فواره بازدید نکند. تروی به چشمه آرزوها مشهور است و افسانه های قدیمی می گویند هر کسی سکه ای در چشمه آرزوها بیاندازد، روزی به رم باز خواهد گشت. به نظر توریستان سفر به رم بدون تماشا این جاذبه توریستی کامل نمی شود، پس حتما از آن بازدید کنید.

ونیز: شهر روی آب

ونیز، یکی از شهرهای رویایی و مکان های تاریخی ایتالیا به شمار می رود. این شهر به علت شکل عجیب، آثار تاریخی، هنری و معماری متنوع و زیادی که دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و سالانه میلیون ها توریست را جذب می نماید. جالب است بدانید ونیز تنها شهر جهانست که ماشین در آن تردد نمی نماید و حمل و جا به جایی در آن تنها به وسیله قایق هایی به نام گاندولا امکان پذیر است. همین قایق ها و مسیرهای آبی از مهم ترین جاذبه های ونیز هستند البته جاذبه های توریستی زیادی وجود دارد که از مشهورترین آنها می توان به پل افسوس ها، میدان سنت مارک، مجموعه پگی گوگنهایم، گراند کانال، کلیسای سن ونیز ویدال اشاره نمود.

مجموعه پگی گوگنهایم

مجوعه پگی گوگنهایم از اماکن تاریخی و توریستی کشور ایتالیا و یکی از برترین جاذبه های توریستی و توریستی ونیز محسوب می شود. پگی گوگنهایم نام یک آمریکایی ساکن ونیز بوده که پس از مرگ او خانه اش را به موزه تبدیل کردند. اگر از هواداران آثار منحصر به فرد شاگال، دالی، پیکاسو و ... هستید و به هنر و نقاشی علاقه دارید، حتما از این موزه بازدید کنید این مجموعه آثار بسیاری از هنرمندان آمریکایی و اروپایی را خریداری نموده و به نمایش گذاشته است.

کلیسای سنت مارک

کلیسای سنت مارک از باشکوه ترین کلیساهای جامع ایتالیاست و یکی از برترین و خیره کننده ترین نمونه های معماری بیزانسی در جهان به شمار می آید. سنت مارک از قدمت بالایی برخوردار است و توریستان بی شماری را جذب خود می نماید. هنگام سفر به کشور ایتالیا و شهر ونیز، بازدید از این کلیسا را از قلم نیاندازید.

جزیره پوگلیا: جزیره ارواح

علاوه بر زیباترین مکان های ایتالیا و توریستی معروف ایتالیا می خواهیم جزیره ای وحشتناک در جنوب ونیز را به شما معرفی کنیم. جزیره پوگلیا با تاریخی پر از وحشت همراه است. برای مثال در قرون وسطی این جزیره محلی برای سوزاندن طاعونیان، محل انبار باروت ناپلئون در جنگ جهانی و سپس محل نگهداری بیماران روانی بوده است. می توان گفت دست کم چیزی حدود صد و شصت هزار نفر در این جزیره به خاک سپرده شده اند. جالب است بدانید یکی از افسانه های ونیزی می گوید وقتی یک انسان ناپاک می میرد، روحش در جزیره پوگلیا بیدار می شود و به همین علت این جزیره بین ایتالیایی ها محبوب نیست. با نگاه کردن به عکس های پوگلیا ممکن است فکر کنید که جزیره ای مناسب و زیبا برای سفر و توریستی است اما باید گفت این جزیره به قدری وحشتناک می باشد که وارد شدن به آن را ممنوع اعلام نموده اند. تمام افرادی که گذری به این جزیره داشته اند می گویند شاهد تماشا روح و شنیدن صدای جیغ هستند. تا امروز هیچ کس قادر به ماندن بیشتر از دو سه روز در این جزیره نشده است.

فلورانس: مرکز هنر قاره سبز

از جمله شهرهای توریستی و رویایی که روزگاری مرکز ایتالیا بود. شهری که امروزه مقصد بسیاری از توریستان و هنرمندان سراسر جهانست. قرار گرفتن فلورانس در دره کوه و در کنار رود آرنو، زیبایی منحصر به فردی به این شهر بخشیده و گفتی است که این شهر از خوش آب و هواترین شهرهای توریستی شمال ایتالیا شناخته می شود.

فلورانس یکی از مهم ترین مراکز هنری قاره اروپاست که بیش از چهل موزه و گالری را در خود جایی داده است. مرکز این شهر باستانی نیز در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. شما با قدم زدن در این شهر می توانید از شگفت انگیزترین معماری های اروپا تماشا نموده و طعم بی نظیر غذاهای ایتالیایی را بچشید. بیشتر توریستان معتقدند در رستوران های فلورانس می توان برترین غذاهای ایتالیایی را پیدا کرد و از آنها لذت برد. از مکان های تاریخی ایتالیا و توریستی این شهر می توان به پل پونته وکیو، برج کج پیتزا، گالری اوفیتزی، کلیسای سانتا ماریا نوولا، باغ های بابولی و ... اشاره نمود. مطمئناً شما در فلورانس لحظات به یادماندنی و شادی را تجربه خواهید کرد.

پل پونته وکیو

پل پونته وکیو از قدیمی ترین پل های جهان محسوب می شود. معنی کلمه پونته وکیو به زبان ایتالیایی، پل قدیمی می باشد و این پل از قرن دوازدهم تا کنون پا برجاست. طاق های زیبایی بر روی پونته وکیو وجود دارد که باعث ایجاد مغازه های رنگارنگ و متنوعی شده که بدون شک یکی از زیباترین منظره ها توریستی و توریستی فلورانس به شمار می آید.

برج پیزا

با اینکه برج پیزا تنها برج کج جهان نیست، اما از مشهورترین و محبوب ترین برج های کج به شمار می رود. این برج از سازه های جالب و زیباترین مکان های ایتالیا شناخته می شود به طوری که کمتر توریستی را می توانید پیدا کنید تا با این برج کج عکس نداشته باشد. تاریخ ساخت این برج به قرن دوازدهم برمی شود و هدف اصلی ساخت آن، نصب یک ساعت بزرگ بالای برج بوده که این هدف به انجام نرسید. پیزا با مسائل زیادی چون زلزله های شدید و خفیف، جنگ، اشتباهات محاسباتی در ساخت روبرو بوده اما متخصصان و مهندسان سعی دارند اندازه کج شدن این برج را کاهش دهند. جالب است بدانید پیزا هر سال حدود دو سانت و نیم به سمت زمین کج می شود و پیش بینی شده است که تا هشتاد سال دیگر کامل سقوط کند. پس تا این بنای توریستی پا برجاست از آن بازدید کنید.

میلان: مهد مد و موسیقی

دومین شهر بزرگ در ایتالیا که جاذبه های توریستی و توریستی بسیاری دارد اما شاید اولین انتخاب توریستان نباشد ولی باید گفت که این شهر تماشای های زیادی دارد که توریستان را دست خالی نمی گذارد. میلان در جهان به عنوان مرکز مد و موسیقی شناخته می شود. در شهر میلان می توان علاوه بر مد به فوتبال، موسیقی، معماری های بی نظیر و غذاهای لذیذ اشاره نمود که از دیگر عوامل جذب توریست هستند. طبق نظر توریستان، رستوران های میلان در سراسر جهان معروف اند و غذاهای آن جزو محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند. می توان در بین زیباترین مکان های ایتالیا و جاذبه های توریستی توریستی شهر میلان به کلیسای جامع میلان، گالری ویتوریو امانوئل دوم، پارک سمپیونه، شام آخر لئوناردو داوینچی، قلعه فورزسکو، گالری نقاشی بررا، کلیسای آمبروز مقدس و... اشاره نمود.

کلیسا جامع میلان یا دوئومو

کلیسای جامع میلان پس از کلیسای سن پیترو، بزرگ ترین کلیسا در جهانست و یک معماری شگفت انگیز به شمار میرود. بنای کلیسا بیانگر رقابت در معماری آن موقع است که ساخت آن حدود شش قرن طول کشیده و زندگی سنگ تراشان، کارگران، معماران و کشیشان زیادی را به خود دیده است. این کلیسا سالانه توریستان زیادی را جذب می نماید و لازم به ذکر است که بازدید از آن همه روزه رایگان است.

قلعه فورزسکو

قلعه فورزسکو که ساخت آن از قرن چهارده آغاز شده، یکی از مشهورترین مکان های تاریخی ایتالیا و بزرگ ترین قلعه های ایتالیا و قاره اروپا به شمار می رود و دارای چند مجموعه هنری و موزه می باشد. آثار هنری موجود در آن، توریستان و هنرمندان زیادی را از سراسر جهان جذب می نماید. هر کدام از اتاق های این قلعه از معروفیت خاص خودشان برخوردارند. سالا دلا آسه از معروف ترن اتاق های این قلعه محسوب می شود که سقف آن به وسیله هنرمندی بزرگ، لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. هدف اصلی ساخت فورزسکو محافظت از شهر میلان بوده است. امیدواریم اطلاعات کافی درباره این کشور توریستی و جاذبه های آن را در اختیارتان گذاشته باشیم.

منبع: همگردی

به "مکان های تاریخی ایتالیا ، زیباترین مکان های ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های تاریخی ایتالیا ، زیباترین مکان های ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید