افشاگری و حمایت چهره سرشناس کشتی از عباس جدیدی ، از ماجرای دوپینگ سال 90 چرا حرفی نمی زنید؟

به گزارش وبلاگ سیما، ملی پوش سابق کشتی ایران در ماجری خبرساز ادعاهای عباس جدیدی از او حمایت کرد.

افشاگری و حمایت چهره سرشناس کشتی از عباس جدیدی ، از ماجرای دوپینگ سال 90 چرا حرفی نمی زنید؟

صحبت های عباس جدیدی قهرمان سال های نه چندان دور کشتی ایران موجی از واکنش های مختلف را در پی داشت که با گذشت حدود یک هفته هنوز هم این اظهارنظرها ادامه دارد. دارنده مدال نقره المپیک عنوان نموده بود: من و علیرضا حیدری به خاطر امیررضا خادم نتوانستیم طلای المپیک آتلانتا را بگیریم.

آغاز جدال

کامران قاسمپور در جام دنیای آمریکا در وزن 97کیلوگرم به میدان رفت و در یک کشتی یک طرفه مقابل کایل اسنایدر آمریکایی مغلوب شد. این رویارویی در حالی رخ داد که قاسمپور حدود 90کیلوگرم وزن دارد. اما به نظر می رسد کادر فنی میخواهد او را برای حضور در المپیک پاریس در وزن 97کیلوگرم آماده کند. قاسمپور دارنده 2مدال طلای دنیا در وزن 92کیلو است که به علت المپیکی نبودن این وزن برای اینکه شانس حضور در بازی های المپیک را داشته باشد باید تغییر وزن بدهد. با توجه به شرایط وزنی کامران قاسمپور ایده آل ترین وزن برای او 86کیلوگرم است ولی حسن یزدانی قهرمان پرآوازه دنیا در این وزن حضور دارد و در تمام تقابل ها با قاسمپور پیروز میدان بوده است. به همین علت اگر قاسمپور نخواهد مجددا با یزدانی روبه رو گردد، تنها راه پیش پای او حضور در 97کیلوگرم است. همین مسئله سبب شد تا همه به یاد دهه90بیفتند که ستارگان کشتی تقریبا هم وزن بودند و تغییر وزن سبب می شد گاهی کشتی گیران با اختلاف وزن 10کیلویی در مقابل حریفان قرار بگیرند.

مدالم را بدهید!

عباس جدیدی یکی از ستارگان کشتی ایران در دهه90 میلادی بود که بارها با اختلاف وزن فاحش نسبت به حریفانش مقابل کشتی گیران خارجی قرار می گرفت. اتفاقاتی که برای قاسمپور در حال رخ دادن است سبب شد تا جدیدی سکوتش را بشکند و از تغییر وزنش اینطور یاد کند: آن موقع هدف شان این بود که به هر شکلی چاله چوله های تیم ملی را پر نمایند. مگر کار درستی کردند؟ من فنا شدم. خیلی ها در این کشتی مدیون من هستند. آن موقع زورم نمی رسید و چیزی نمی توانستم بگویم. هر چه من برادران خادم را می بردم باز من را به وزن بالاتر می فرستادند. برای انتخابی دنیای کراسنویارسک هم علیرضا حیدری با من به وزن کشی آمد اما ول کرد و رفت. بعد رفت با منصور برزگر کار را بست و من را به 130کیلو فرستادند. سر همین کارها بود که مدال های من نقره و برنز شد. جدیدی 2 رویارویی مستقیم با رسول خادم داشت و هر 2بار برنده کشتی بود و زمانی که پس از انتها محرومیتش به کشتی بازگشت رسول خادم قهرمان دنیا در وزن 90کیلوگرم بود که جدیدی به وزن 100کیلوگرم رفت. حالا جدیدی عنوان نموده که این تغییر وزن ها به اجبار بوده است. جدیدی در مسابقات دنیای 1998مدال طلای دنیا را گرفت و علیرضا حیدری در وزن 85کیلوگرم طلایی تیم ایران بود. با تغییر وزن حیدری، جدیدی به وزن 130کیلوگرم رفت که همان زمان هم گفته می شد با رقبایش اختلاف وزن 20کیلویی دارد. در المپیک سیدنی امیررضا خادم پس از مدتی دوری مجددا به کشتی بازگشت و ملی پوش ایران در وزن 85کیلوگرم شد. اشاره جدیدی به همین مسئله است که اگر حیدری در 85کیلو و جدیدی در 97کیلوگرم کشتی می گرفتند هر دو صاحب مدال طلای المپیک2000 می شدند. اما علیرضا حیدری، عباس جدیدی و امیررضا خادم هر 3 در المپیک سیدنی در کسب مدال ناکام بودند.

دوپینگی سال1990 کیست؟

در واکنش به این صحبت ها، منصور برزگر مربی حرفه ای ایران در صحبتی کوتاه با تهدید جدیدی سعی کرد او را وادار به سکوت کند: اگر او یک بار دیگر ناحق صحبت کند من هم تمام حقایق را خواهم گفت تا مردم در جریان قرار بگیرند. جدیدی اما با انتشار یک استوری خطاب به برزگر مطرح نمود: دوران بگم بگم گذشته.... بهروز کمک، اکبر فلاح و محمدحسن محبی هم مسائلی را مطرح کردند که نشان می دهد اتفاقات متعددی در کشتی آن دوران افتاده که با درددل جدیدی سر باز نموده است. بهروز کمک، دارنده مدال برنز دنیا با حمایت از جدیدی خطاب به برزگر مطرح نمود: منصورخان! اگر دوپینگ سال1993 عباس را مثل چماق روی سرش می زنید، از تمام سال هایی که عباس جورکش اوزان مختلف بود و شما برای عملکرد تیمی به زور عباس را به اوزان دیگر می فرستادید هم بگویید. چرا دوپینگ سال1990 را رو نمی کنید و اول از سال1993 آغاز می کنید؟ من کد می دهم، آنهایی که آن موقع بودند، همه می دانند. این تقابل ها در حالی است که علیرضا حیدری و حسن محبی سعی کردند فضا را آرام نمایند و بارها مطرح نمودند که مسائل گذشته اگر باز نگردد بهتر است. ولی هر روز یکی از طرفین واکنش تندی نسبت به دیگری دارد و این نشان از رازهای سربه مهری است که از گذشته تا به حال مسکوت مانده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افشاگری و حمایت چهره سرشناس کشتی از عباس جدیدی ، از ماجرای دوپینگ سال 90 چرا حرفی نمی زنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری و حمایت چهره سرشناس کشتی از عباس جدیدی ، از ماجرای دوپینگ سال 90 چرا حرفی نمی زنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید