اولین مجسمه نامرئی دنیا 18 هزار دلار فروخته شد! آیا NFT همان پادشاهی است که لباسی در بر ندارد و فعلا کسی شهامت گفتن حقیقت را به او ندارد؟!

به گزارش وبلاگ سیما، اخیرا، یک کلکسیونر خصوصی، اولین مجسمه نامرئی دنیا ساخت هنرمند ایتالیایی سالواتوره گارو را به قیمت 15 هزار یورو خریداری نموده است.

اولین مجسمه نامرئی دنیا 18 هزار دلار فروخته شد! آیا NFT همان پادشاهی است که لباسی در بر ندارد و فعلا کسی شهامت گفتن حقیقت را به او ندارد؟!

شاید شما از آن دسته افراد باشید که هرگز درک نمی نمایند چرا بعضی از مردم هزینه زیادی برای خرید تم های بازی های ویدیویی، لوازم جانبی لوکس و خاص و تک یا دارایی های غیر قابل سرقت (NFT) می نمایند. حالا با شنیدن خبر فروش یک مجسمه نامرئی قطعا گیج خواهید شد.

سالواتوره گاراو یک اثر هنری نامرئی با عنوان من هستم (I am) خلق نموده است که چیزی شبیه به خلاء یا یک فضای فنی خالی است و می خواهد توسط انرژی یک مجسمه پر گردد.

احتمالا هنوز متوجه نشدید این اثر هنری چیست یا به چه دردی می خورد و چرا باید برای خرید آن 15 هزار یورو پرداخت کرد.

شما با خرید این مجسمه یا اثر هنری نامرئی به همه، به جهان و به خودتان می گویید: من هستم.

این اثر را من خریدم و من مالک و خریدار این اثر هستم. ارزش این اثر نه در خود اثر هنری بلکه در خریداری کردن آن است. شما با خرید این اثر هنری می توانید خودتان را ثابت کنید و به دیگران نشان بدهید. برای بسیاری از افراد این از هیچ چیز بهتر است. از نبودن؛ از خلاء و از ندیدن بهتر است!

اندازه این اثر 150 در 150 سانتی متر (4.92 در 4.92 فوت) است. هنرمند سازنده این اثر هنری پیشنهاد می نماید آن را در یک اتاق ویژه و قابل رویت قرار دهید. نور، گرما و سرما، آب و هوای این اتاق اختیاری است چون من هستم یک اثر غیرمادی است. شما با دیدن آن یادآوری می کنید من هستم و من خریدار این اثر هستم!

خلا وزن و انرژی دارد

سالواتوره گارو می گوید: نتیجه موفقیت آمیز حراج این اثر از یک واقعیت انکارناپذیر پرده برداری می نماید و آن چیزی نیست جز فضایی پر از انرژی؛ حتی اگر آن را خالی و خلاء بدانیم. این با اصل عدم اطمینان هایزنبرگ مبنی بر اینکه نیستی وزن دارد؛ کاملا صادق است.

این هنرمند اعتقاد دارد این اثر هنری یا مجسمه نامرئی یک انرژی دارد که در ما خلاصه و متراکم شده و خودش را به صورت ذرات درمی آورد. وقتی من تصمیم می گیرم یک مجسمه غیرمادی را در یک فضای خاص بزنم و به نمایش بگذارم؛ یعنی انرژی و چگالی خاصی از افکار که در یک نقطه دقیق تمرکز نموده است و می تواند یک مجسمه ایجاد کند ولی با اشکال مختلف از خود من!

شاید بتوان این اثر را یک استعاره کامل از دوره و زمانه خودمان بدانیم. بسیاری از کارهای ما در این روزها و رفتارهای ما در فضای مجازی همین قاعده را دارند و برای اثبات من هستم بروز می نمایند. این یک اثر هنری جدید NFT است؛ چون فراوری آن به همان اندازه منحصربه فرد و غیرممکن است و تاثیرات محیطی آن نیز تقریبا صفر است.

دو سال پیش تصور می شد این موز که با نوار چسب به دیوار چسبانده شده است و 12 هزار دلار قیمت دارد؛ دیوانه نماینده ترین اثر هنری جهان است ولی حالا با یک مجسمه نامرئی 18 هزار دلاری روبرو هستیم!

منبع: یک پزشک

به "اولین مجسمه نامرئی دنیا 18 هزار دلار فروخته شد! آیا NFT همان پادشاهی است که لباسی در بر ندارد و فعلا کسی شهامت گفتن حقیقت را به او ندارد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجسمه نامرئی دنیا 18 هزار دلار فروخته شد! آیا NFT همان پادشاهی است که لباسی در بر ندارد و فعلا کسی شهامت گفتن حقیقت را به او ندارد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید