این آسیب ورزشی درمان نمی گردد

به گزارش وبلاگ سیما، تهران (پانا) - یک دکترای تربیت بدنی و استادیار دانشگاه لرستان گفت 10 تا 30 درصد از افرادی که آسیب آسپرین می بینند دچار ناپایداری مزمن مچ پا و در نتیجه نقص هایی در عملکرد می شوند.

این آسیب ورزشی درمان نمی گردد

به گزارش ایسنا، مصطفی بهرامی اظهار کرد: مفصل مچ پا یکی از مهمترین مفاصل تکیه گاهی است که حتی در فعالیت های عادی روزانه نقش مهمی می نماید.

وی ادامه داد: از میان آسیب های ورزشی، آسپرین مچ پا (پیچ خوردگی) شایع ترین آسیب در فعالیت های تفریحی و ورزشی است که در بیشتر ورزش ها مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، ورزش های رزمی و غیره وجود دارد.

بهرامی با بیان اینکه این آسیب معمولاً به طور کامل درمان نمی گردد و برگشت پذیر است، اضافه کرد: آسپرین مچ شایع ترین آسیب ورزشی بوده و اندازه دقیق شیوع آسپرین مچ پا در کل جمعیت ناشناخته است.

این دکترای تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اعلام کرد: بیشتر اطلاعات مربوط به شیوع آسپرین بر پایه مطالعاتی بوده که جمعیت های خاص را آنالیز نموده اند و یا شامل افراد آسیب دیده بود که به پزشک مراجعه ننموده و یا این که به وسیله پزشکان محلی درمان شده و اطلاعات آنان ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه آسپرین مچ پا به طور رایج در ورزش هایی که شامل پریدن و حرکات جانبی است وجود دارد، اضافه کرد: این آسیب 15 تا 45 درصد همه آسیب های ورزشی را شامل می گردد.

بهرامی در ادامه گفت: 10 تا 30 درصد از افرادی که آسیب آسپرین می بینند دچار ناپایداری مزمن مچ پا و در نتیجه نقص هایی در عملکرد می شوند.

این استادیار دانشگاه گفت: آسپرین مچ پا که مکرراً در ورزشکاران به وجود می آید باعث بروز مسائل و نقص های فانکشنال مچ پا شده و این نقص ها تاثیر مخربی بر فعالیت ورزشکاران دارد.

وی گفت: تحقیقات زیادی در زمینه آنالیز نقص های فانکشنال انجام شده که حاوی نتایج متناقض است اما بعضی از کارشناسان معتقدند که زنجیره نقص های حرکتی بعد از برگشت از آسیب دیدگی مچ پا منجر به نقص های فانکشنال می شوند که ممکن است در یک ارزیابی بدنی استاندارد تعیین گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این آسیب ورزشی درمان نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آسیب ورزشی درمان نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید