بلیت فروشی، مشکل حل نشدنی استادیوم ها، هاشمی طبا: باید جلوی سودجوها و مفاسد را گرفت

به گزارش وبلاگ سیما، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است برای جلوگیری از مفاسد احتمالی باید مشکل فروش بلیت فروشی در استادیوم ها را برطرف کرد.

بلیت فروشی، مشکل حل نشدنی استادیوم ها، هاشمی طبا: باید جلوی سودجوها و مفاسد را گرفت

به گزارش وبلاگ سیما، مشکل بلیت فروشی، شماره گذاری جایگاه ورزشگاه ها و نشاندن هر فرد بر روی جایگاه خود به مسئله ای همیشگی ورزش ایران خصوصاً فوتبال تبدیل شده است. در بسیاری از کشورها شاید نیم قرن از حل این مشکل می گذرد و دیگر بحثی پیش پا افتاده است اما معین نیست چرا در ورزشگاه های ایران خصوصاً در لیگ برتر فوتبال و ورزشگاه آزادی این معضل حل نشدنی باقی مانده است.

در حالی که ورزشگاهی مانند آزادی تهران تماماً جایگاه شده و با شماره گذاری آن می توان هر فرد را بر روی جایگاه خود نشاند، اما معلوم نیست چه جریاناتی وجود دارد که مانع آن می شوند.‬ چند ماه قبل پرسپولیس بخاطر حضور جمعیت بیش از ظرفیت ورزشگاه در بازی با کاشیما، از سوی AFC جریمه سنگینی شد و در بازی پرسپولیس و سپاهان نیز شایعه بلیت فروشی بیش از ظرفیت ورزشگاه مطرح شد.

قطعاً اگر بلیت فروشی ساماندهی گردد و با شماره گذاری جایگاه ها، این مسائل و جریمه ها برچیده می گردد و البته شاید هم بعضی افراد سودجو نتوانند از این نابسامانی سوءاستفاده نمایند.

مصطفی هاشمی طبا در گفت وگو با وبلاگ سیما، در مورد ابهامات موجود در فروش بلیت ورزشگاه ها، اظهار کرد: متاسفانه عادت کردیم که هیچ کاری را شفاف سازی نکنیم و میزان فروش بلیت های ورزشگاه هم از این قاعده مستثنی نبوده است. باید با شفاف سازی کامل میزان فروش بلیت ها را در هر بازی اظهار داشت تا افراد سودجو نتوانند بلیت هایی را اضافه چاپ نمایند و آنها را به طرفداران بفروشند. در واقع باید جلوی چنین مفاسدی را گرفت.

او با اشاره به اینکه جریمه های بسیاری از AFC در مورد عدم کنترل جمعیت در ورزشگاه ها اجرا شده است، خاطر نشان کرد: طرفداران برای تهیه بلیت باید کارت ملی ارائه نمایند تا بتوانیم افرادی که به ورزشگاه ها وارد می شوند را دقیق شناسایی کنیم و همین طور مکان دقیق نشستن هر شخص را بدانیم تا بتوانیم کنترل مناسبی در ورزشگاه ها داشته باشیم و همین امر باعث می گردد که راهروهای ورزشگاه پر از افراد نگردد و بحث امنیت و راحتی طرفداران را به درستی برقرار کنیم و از سوی AFC جریمه نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بلیت فروشی، مشکل حل نشدنی استادیوم ها، هاشمی طبا: باید جلوی سودجوها و مفاسد را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت فروشی، مشکل حل نشدنی استادیوم ها، هاشمی طبا: باید جلوی سودجوها و مفاسد را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید