برترین شرکت های هواپیمایی سال 2018

به گزارش وبلاگ سیما، ده شرکت هواپیمایی برتر سال 2018

یکی از مهمترین موارد در خصوص سفر و برنامه ریزی های قبل از سفر رزرو بلیط هواپیما و انتخاب خط هوایی مناسب است که هم از امنیت و رفاه خوبی برخوردار باشد و هم قیمت و هزینه متناسبی داشته باشد. خیلی از ما برای انتخاب نوع خط هواپیمایی از دوستان و آشنایان سوال می کنیم یا آنکه به وبسایت های رزرو بلیط هواپیما مراجعه می کنیم و در خصوص شرکت های هواپیمایی اطلاعات پیدا می کنیم. وبسایت AirlineRatings.com که به آنالیز خطوط هواپیمایی مختلف می پردازد به تازگی فهرست برترین شرکت های هواپیمایی برای سال تازه را ارائه نموده است. در این فهرست پس از آنالیز تمام جوانب خطوط هواپیمایی 10 شرکت به عنوان برترین شرکت های هواپیمایی برای سال 2018 انتخاب شدند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. اگر قصد سفر و رزرو بلیط در سال تازه را دارید خواندن این مطلب به شما توصیه می گردد. با خبرنگاران همراه باشید.

برترین شرکت های هواپیمایی سال 2018

این وبسایت هر سال لیستی از بهترین ایرلاین ها را معرفی می نماید و برای انتخاب این ایرلاین فاکتورهای مختلفی را آنالیز می نماید. در لیستی که جدیدا و برای سال 2018 منتشر شده ده وبسایت برتر معرفی شدند که باز هم صدرنشین این لیست خط هواپیمایی ایرنیوزلند (Air New Zealand) است که در پنج سال گذشته همیشه عنوان صدرنشینی را حفظ نموده است. برای انتخاب این خطوط هواپیمایی مولفه ها و فاکتورهای مختلفی آنالیز شدند، از جمله عمر ناوگان هواپیمایی، نظرسنجی مسافران، سودآوری، میزان سرمایه گذاری. لیست پیش بینی ده خط هواپیمایی برتر برای سال 2018 از این قرار است:

  1. Air New Zealand
  2. Qantas
  3. سنگاپور Airlines
  4. Virgin Australia
  5. Virgin Atlantic
  6. Etihad Airways
  7. All Nippon Airways
  8. Korean Air
  9. Cathay Pacific
  10. Japan Airlines

به گفته مسئولین تهیه این لیست، ایر نیوزلند به علت گردش مالی بی سابقه، ابتکار و نوآوری، توجه به حفظ محیط زیست، ناوگان جوان و انگیزه بالای کارکنانش برای پنجمین سال متوالی به عنوان بهترین خط هواپیمایی دنیا شناخته شده است. این مولفه ها این ایرلاین را به پیشگام در صنعت هواپیمایی تبدیل نموده است. مورد بسیار جالب توجه این است که هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی در این لیست حضور ندارد و تنها یک شرکت اروپایی (ویرجین آتلانتیک) در این لیست مشاهده می گردد. علاوه بر این، ایرنیوزلند که به عنوان بهترین خط هواپیمایی انتخاب شده اصلا پرواز فرست کلاس ندارد و تنها به ارائه بلیط هواپیمای تجاری (business class ) و اکونومی یا مالی (economy class) می پردازد.

این لیست به خوبی نشان می دهد که تمرکز صنعت هواپیمایی از کشورهای آمریکایی و اروپایی به سمت آسیا- اقیانوسیه در حرکت است و خطوط هواپیمایی این منطقه ها به علت پیشرفت های بسیار گوی سبقت را از شرکت های حرفه ای و باسابقه هواپیمایی در آمریکا و اروپا می ربایند. خطوط هواپیمایی که در لیست سال گذشته وجود داشتند اما در لیست سال جاری دیده نمی شوند عبارتند از بریتیش ایرویز (British Airways)، لوفت هانزا (Lufthansa) و شرکت هواپیمایی تایوانی اوا ایر (EVA Air).

وبسایت AirlineRatings.com علاوه بر انتشار لیست ده ایرلاین برتر، در 20-22 طبقه بندی مختلف نیز به آنالیز ایرلاین پرداخته و برنده هر دسته بندی را اعلام نموده است. در ادامه بعضی از این نتایج را می بینیم.

بهترین پرواز فرست کلاست: سنگاپور ایرلاین (سنگاپور Airlines).

بهترین پرواز بیزنس کلاس: ویرجین آسترالیا (Virgin Australia). این خط هواپیمایی تابستان گذشته پرواز تجاری یا بیزنس کلاس جدیدش را معرفی کرد که موجب برنده شدنش در این دسته بندی شده است.

بهترین پرواز مالی یا اکونومی: ایرنیوزلند (Air New Zealand). این وبسایت به علت ابتکار و خلاقیت درنوع و چینش جایگاه های داخل هواپیما این عنوان را به ایرنیوزلند اعطا نموده است.

بهترین پذیرایی: قطرایرویز(Qantas Airways). این خط هواپیمایی به لطف دست پخت نیل پری، سرآشپز مجرب و مشهور قطر ایرویز و گروه همکارانش، برای چهارمین سال پیاپی برنده این جایزه شده است.

بهترین تفریح در پرواز: خط هواپیمایی امارات (Emirates) به عنوان یکی از سردمداران تفریح های حین پرواز برنده این دسته بندی شده است.

بهترین پرواز داخلی: کانتاس (Qantas) به علت کیفیت جایگاه ها و خدمات برنده این جایزه شده است. به گفته AirlineRatings.com کیفیت خدمات پرواز داخلی این شرکت در حد و میزان پروازهای خارجی است.

بهترین ایرلاین مقرون به صرفه قیمت: برنده این دسته بندی به تفکیک منطقه عبارتند از وست جت (Westjet) در آمریکا، اسکوت (Scoot) در آسیا- اقیانوس و نوروژین (Norwegian) در اروپا.

بهترین پیشرفت ایرلاین: تیانجین ایرلاینز (Tianjin Airlines) از کشور چین به خاطر پیشرفت و توسعه شبکه پرواز و بهبود کیفیت خدمات پرواز برنده این جایزه شده است.

البته شایان ذکر است که این لیست و رده بندی بر اساس منطقه و نوع مسافران تهیه شده است. به طور مثال، قطرایرویز برنده جایزه بهترین پرواز تجاری یا بیزنس کلاس در سال 2017 شده است. به علاوه، شرکت هواپیمایی دلتا در نمایشگاه صنایع داخلی هواپیما به علت طراحی داخلی پرواز بیزنس کلاس برنده جایزه شده است. مجله ها و نشریات مختلف مثل مجله کوندی ناست (Condé Nast Traveler) نیز لیست بهترین ایرلاین ها بر اساس نظرسنجی خوانندگان را منتشر نموده است. این لیست ها ممکن است اشتراکاتی با هم داشته باشند و در مواردی نیز با یکدیگر متفاوت باشند. انتشار این لیست ها برای بالا بردن کیفیت خطوط هواپیمایی و تشویق این شرکت ها برای بهتر کردن کیفیت خدمات و پروازها هستند. به عنوان یک مسافر وقتی قصد انتخاب بلیط هواپیما را دارید می توانید قبل از مراجعه به وبسایت خرید بلیط و رزرو نهایی بلیط هواپیما، نیم نگاهی به این لیست ها داشته باشید و این موارد را در انتخاب خود لحاظ کنید.

منبع: forbes.com

منبع: الی گشت

به "برترین شرکت های هواپیمایی سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شرکت های هواپیمایی سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید