تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ سیما، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری، 18 پرونده قضایی با موضوع میراث فرهنگی برای متخلفان این حوزه تشکیل شد.

تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ سیما، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده اظهارکرد: از تعداد 18 پرونده تشکیل شده، چهار مورد مربوط به اشیاء تاریخی، چهار مورد فلزیاب، شش مورد حفاری، سه مورد ساخت وساز غیرمجاز و یک مورد نیز مربوط به تخریب آثار تاریخی بوده است.

وی با بیان اینکه مأموریت های یگان حفاظت چندوجهی است و جنبه حفاظتی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی از وجوه وظایف یگان حفاظت محسوب می گردد، اضافه نمود: به همین دلیل از ابتدای امسال تاکنون 40 نفر متخلف درزمینه میراث فرهنگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

قنبرزاده اضافه نمود: انجام اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از سرقت، تعرض به میراث ملی، فرهنگی و صنایع دستی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی و فعالیت هایی نظیر تخریب بناهای تاریخی، حفاری غیرمجاز، انتقال، قاچاق و خریدوفروش غیرمجاز اشیاء ازجمله وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر صیانت و حراست از آثار تاریخی به عنوان هویت و گنجینه ای ارزشمند، توضیح داد: در این زمینه کوشش به منظور جلب مشارکت مردم و گسترش آموزش ها در دستور کار واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 18 پرونده قضایی برای متخلفان میراث فرهنگی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید