تقدیم به مستر استرا

به گزارش وبلاگ سیما، سرمربی استقلال 28 خرداد وارد تهران می گردد، اما تیم تحویلی به او یک کوه مشکل دارد

تقدیم به مستر استرا

امروز بالاخره انتظارها به سر می رسد و آندرا استراماچونی به عنوان سرمربی جدید استقلال وارد تهران می گردد. مرد ایتالیایی بعد از مدتها مذاکرات فشرده، بالاخره راضی شد روی نیمکت آبی پوشان بنشیند و به همین دلیل طیاره حامل او امروز در فرودگاه پایتخت فرود خواهد آمد. در عین حال اما تیمی که قرار است تحویل استراماچونی گردد، تا خرخره درگیر مشکل است؛ گرفتاری های ریز و درشت که برای او به ارث مانده و حل کردن شان اصلا ساده نیست.

  • اختلافات درون باشگاهی

در حال حاضر شاید مهم ترین معضل باشگاه که حسابی توی ذوق می زند، اختلافات درونی باشد. الان همه ایران می دانند بازیکنانی مثل حسین حسینی و وریا غفوری برای تمدید قرارداد با استقلال چه شروطی گذاشته اند و چه اعدادی خواسته اند. در نقطه مقابل، این بازیکنان هم به علی خطیر تاخته اند و معاون خبرساز باشگاه را به باد انتقاد گرفته اند. به طور کلی رفتارهای خطیر در استقلال حاشیه های زیادی به وجود آورده، هرچند یک عده هم از افشاگری او در خصوص تقاضاهای بازیکنان به ظاهر عاشق استقبال نموده اند. در مجموع فضای فعلی با آنچه برای کسب موفقیت احتیاج است، فاصله قابل توجهی دارد.

  • مسائل اقتصادی

در همین بدو ورود باید به آقای استراماچونی یادآوری کرد که او در زمینه دریافت مطالباتش، در نقطه ای قرار گرفته که چند ماه پیش برانکو ایوانکوویچ آنجا ایستاده بود. به هر حال مرد ایتالیایی باید بداند ما حتی به کسی که طی 4 سال 6 جام آورد و تیمش را به فینال آسیا برد هم به آسانی پول نداده ایم و هنوز قسط آخر مطالبات طرف پرداخت نشده، چه برسد به شما! مخصوصا که استقلال سال جاری از نظر اقتصادی مسائل زیادی هم خواهد داشت.

به هر حال قرارداد سال سوم وینفرد شفر به ارزش یک میلیون و 200 هزار دلار باقی است که حتی در صورت پیوستن این مربی به عجمان هم نیمی از آن باید پرداخت گردد. پول پروپئیچ و ایسما و منشا هم مانده. طلبکاران غیرمنتظره هم مثل همواره وجود دارند که البته شامل بستانکاران داخلی هم می گردد؛ مثل حنیف عمران زاده که دیروز برای چندمین بار از استقلال شکایت کرد. حجم بدهی های باشگاه طوری است که گفته می گردد شاید آنها حتی جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست نیاورند. مهدی تاج چندی پیش بدون ذکر نام استقلال در این مورد هشدار داده بود.

  • منتقدان بدبین

یک مشکل دیگر استراماچونی روی نیمکت استقلال، بدبینی اولیه منتقدان است. در حقیقت بعد از عدم استفاده مطلوب وینفرد شفر از فرصت دو ساله اش روی نیمکت آبی پوشان، طبیعتا مدت مدارا با مربی ایتالیایی کمتر خواهد بود؛ مخصوصا که او سابقه اخراج از چند تیم آخرش را دارد و از همین حالا هم برخی ها این موضوع را برایش دست گرفته اند. عرصه بر استرا چنان تنگ است که او حتی در بدنه هیات مدیره هم مخالفان آشکار دارد. مسلما کار کردن در این شرایط، آسان نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "تقدیم به مستر استرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیم به مستر استرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید