توسعه خطوط قطار شهری اصفهان

به گزارش وبلاگ سیما، نسیم زمانی- اصفهان- خبرنگار:توسعه خطوط قطار شهری اصفهان در اولویت طرح های عمرانی قرار گرفته و تمام تلاش مدیران شهری و شهرداری اصفهان این است که با دقت و سرعت هرچه بیشتر ساخت و توسعه خطوط قطار شهری ادامه یابد.

توسعه خطوط قطار شهری اصفهان

گفتنی است که ساخت خط دوم قطار شهری اصفهان از مباحثی است که بسیار از آن سخن گفته می شود و البته با احداث آن، زمینه توسعه حمل ونقل ریلی هم در شهر فراهم خواهد شد. در این زمینه جواد شعرباف مشاور عالی شهردار اصفهان به سوالات ما پاسخ می دهد.

  • چه اقداماتی در راستای ساخت خط 2 قطار شهری اصفهان اجرا شده است؟

در سال گذشته با حمایت شهرداری اصفهان و تعامل دوطرفه، در جهت بهبود اوضاع مالی سازمان قطار شهری اقدامات مطلوبی صورت گرفت و بخش عمده ای از بدهی ها تسویه شد. از نظر مالی هم اتفاق های خوبی در خط یک قطار شهری افتاده و تکمیل بخش های باقیمانده در دستور کار قرار گرفته است.

  • تاکنون چه حمایت هایی انجام شده است؟

سازمان قطار شهری با همراهی شهرداری اصفهان حمایت های مالی سازنده ای در تقویت تلاش پیمانکاران خط یک و 2 قطار شهری انجام دادند تا ساخت خط 2 قطار شهری بدون کوچک ترین وقفه ای ادامه یابد. در نوروز امسال با مصوبه مدیریت شهری و بازگشایی خطوط مترو در ایام تعطیل توانستیم در جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران گام نو و موثری برداریم که اتخاذ این تصمیم با استقبال مردم روبرو شد.

  • پیشروی ساخت خط 2 تا چه مرحله ای بوده است؟

حمایت مردم در استفاده از خطوط مترو انگیزه بیشتری را در جهت تکمیل و ساخت خط 2 قطار شهری فراهم آورد و باعث شد ساخت خط 2 و سایر خطوط قطار شهری با قدرت هرچه تمام تر پیش رود. آنچه مهم است تلاش تمام سازمان ها در تکمیل سریع تر خط 2 قطار شهری است، که با تکیه بر تجارب و دانش به روز متخصصان و تکیه بر توان فنی سازمان قطار شهری اصفهان تکمیل خط 2 قطار شهری اصفهان بیش از گذشته با سرعت در حال پیشرفت است.

  • چالش اصلی در این پروژه چیست؟

با توجه به تکانه های ارزی، تامین اعتبارات دغدغه سازمان مذکور به شمار می رود. سازمان قطار شهری با نیروهای کارآمد و توانمند در بخش های فنی، قراردادی و حقوقی و پشتیبانی در شرایط مطلوبی است و اجرای همزمان طرح های خطوط 2 و 3 و توسعه خط یک حمایت های مدیران استانی و شهری را می طلبد.

منبع: همشهری آنلاین

به "توسعه خطوط قطار شهری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه خطوط قطار شهری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید