تولیدات صنعتی، نیمی از صادرات سمنان را تشکیل می دهد

به گزارش وبلاگ سیما، خبرنگاران/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از نیمی از کالاهای صادراتی این استان در امسال، به محصولات صنعتی اختصاص داشته است.

تولیدات صنعتی، نیمی از صادرات سمنان را تشکیل می دهد

به گزارش وبلاگ سیما، بهروز اسودی در آئین تجلیل از صادرکنندگان این استان اظهار کرد: محصولات صنعتی، ساختمانی و معدنی، کشاورزی و دامی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی در هشت ماهه امسال به ترتیب عمده ترین گروه های کالایی صادراتی استان را شامل می شده است.

وی با اشاره به رشد 26 درصدی ارزش دلاری صادرات در استان توضیح داد: در امسال 281 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 119 میلیون دلار کالا از استان صادر شده است که از نظر وزنی 28 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: هیدرو کربن سبک، شمش سرب، مواد شوینده، سیمان، کاشی ، کابل و کولر از اقلام عمده صادرات در استان سمنان است که طی امسال به کشورهایی نظیر کره، امارات، عراق، افغانستان، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، ارمنستان، هند و ترکمنستان ارسال شده است.

اسودی با بیان اینکه امسال در سطح کشور درحدود بیش از 24 میلیارد دلار کالا صادر شده است، افزود: از نظر وزنی 0.3 درصد از وزن کل صادرات کشور به استان سمنان تعلق دارد.

دبیر کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان گفت: ارزش هر تن دلار کالای صادراتی این استان 415 دلار است.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات نیازمند عزم ملی است، اظهار کرد: صادرات در شرایط فعلی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام و ضرورت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تولیدات صنعتی، نیمی از صادرات سمنان را تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات صنعتی، نیمی از صادرات سمنان را تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید