حقایقی درباره اختلاف قیمت محصولات ایرانخودرو در کارخانه و بازار

به گزارش وبلاگ سیما، خبرنگاران- فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو با عرضه دو محصول در غالب طرح فروش فوق العاده وارد مرحله تازهی شد؛ پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7p و سورن پلاس تازه. ایرانخودرو اولی را 209 میلیون می فروشد و از متقاضیان دومی 261 میلیون دریافت می نماید. در بازار آزاد قیمت پژو پارس سال ELX سفارشی با موتور XU7P به 375 میلیون تومان رسیده و فروشنده های سورن پلاس تازه رقمی نزدیک 358 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهند. به این ترتیب اختلاف قیمت پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7p در کارخانه و بازار تقریبا 90 درصد است و تفاوت قیمت سورن پلاس تازه حدود 40 درصد برآورد می گردد. آنالیز ها نشان می دهد تقریبا نیمی از محصولات ایرانخودرو با اختلاف 100 درصدی یا بیشتر از آن در کارخانه و بازار خرید و فروش می شوند.

حقایقی درباره اختلاف قیمت محصولات ایرانخودرو در کارخانه و بازار

به گزارش وبلاگ سیما، سمند EF7 دوگانه سوز بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار بین محصولات ایرانخودرو تجربه می نماید. درحالی قیمت سمند EF7 دوگانه سوز آبان سال جاری در کارخانه 169 میلیون تومان اعلام شده، روز 19 آبان ارزش این محصول در بازار آزاد به 470 میلیون تومان رسید. تفاوت 301 میلیون تومانی قیمت سمند EF7 دوگانه سوز معادل اختلاف 180 درصدی است. در خانواده سمند، نسخه های EF7 بنزینی با اختلاف قیمت 130 درصدی و نسخه های LX با اختلاف 105 درصدی در کارخانه و بازار معامله می شوند.

قیمت پژو پارس دوگانه سوز در بازار آزاد به 438 میلیون تومان رسیده است. در لیست قیمت آبان ماه ایرانخودرو روبروی نام پژو پارس دوگانه سوز رقم 176 میلیون تومان دیده می گردد و به معنی تفاوت 150 درصدی ارزش این محصول در کارخانه و بازار است. قیمت پژو پارس سال ELX با موتور XU7P که جزو محصولات عرضه شده ایرانخودرو در طرح فروش فعلی است، در کارخانه 209 و در بازار آزاد 375 میلیون تومان است. پژو پارس با موتور TU5 به وسیله ایرانخودرو 176 میلیون تومان و در بازار آزاد 420 میلیون تومان فروخته می گردد و اختلاف قیمت آن معادل 140 درصد است.

تارا اتوماتیک گران ترین محصول داخلی ایرانخودرو در کارخانه است. قیمت کارخانه تارا اتوماتیک آبان سال جاری 415 میلیون تومان اعلام شد و همین محصول در بازار آزاد معادل 605 میلیون تومان خرید و فروش می گردد. قیمت تارا دنده ای کارخانه 293 میلیون تومان است و این محصول در بازار آزاد 455 میلیون تومان دست به دست می گردد. به این ترتیب قیمت تارا اتوماتیک و دنده ای در کارخانه و بازار به ترتیب 45 و 55 درصد تفاوت دارد.

قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در کارخانه 398 میلیون تومان است و از این حیث دومین محصول گران قیمت داخلی ایرانخودور به شمار می رود. نسخه دنده ای دنا پلاس توربوشارژ با قیمت 360 میلیون در جایگاه بعدی قرار گرفته است. در بازار آزاد دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را 565 میلیون تومان و دنا پلاس توربوشارژ دنده ای را کمی بیش از نیم میلیارد تومان یعنی 505 میلیون تومان معامله می نمایند. یعنی نسخه های اتوماتیک و دنده ای دنا پلاس توربوشارژ تقریبا با اختلاف قیمت 40 درصدی معامله می شوند و در خانواده دنا، دنا تیپ یک و دنا پلاس ساده در کارخانه و بازار تقریبا اختلاف قیمت 100 درصدی دارند.

پژو 207 اتوماتیک MC در کارخانه 318 میلیون تومان فروخته می گردد و به این ترتیب باید آن را چهارمین محصول گران قیمت ایرانخودرو بدانیم. محصولی که سال جاری با موتور 1.6 لیتری پا به خیابان گذاشت و الان در بازار آزاد بیش از نیم میلیارد ارزش دارد؛ 518 میلیون تومان. نسخه های پژو 207 دستی پانوراما در کارخانه و بازار به ترتیب 236 و 219 میلیون تومان فروخته می شوند و قیمت پژو 207 دستی فرمان برقی در کارخانه 215 و در بازار آزاد 430 میلیون تومان است؛ دقیقا دو برابر.

مقرون به صرفه ترین خودور بین محصولات ایرانخودرو پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 GLX دوگانه سوز محسوب می شوند. ایرانخودرو قیمت کارخانه پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 GLX دوگانه سوز را تقریبا 150 میلیون تومان اعلام نموده است. در بازار آزاد خرید پژو 206 تیپ 2 الان 325 میلیون تومان آب می خورد و 405 GLX دوگانه سوز را 317 میلیون تومان خرید و فروش می نمایند. به این ترتیب اختلاف قیمت 206 تیپ 2 معادل 115 درصد است و این فاصله برای 405 GLX دوگانه سوز حدود 110 درصد برآورد می گردد.

قیمت رانا پلاس و رانا پلاس پانوراما به ترتیب 60 و 65 درصد در کارخانه و بازار تفاوت دارد. قیمت رانا پلاس در کارخانه 215 میلیون است و ایرانخودرو رانا پلاس پانوراما را 228 میلیون تومان می فروشد. در بازار آزاد خرید رانا پلاس 340 میلیون تومان هزینه دارد و بابت رانا پلاس پانوراما 375 میلیون تومان رد و بدل می گردد.

مقایسه قیمت محصولات ایرانخودرو در کارخانه و بازار

خودرو

کارخانه

بازار

تفاوت

پژو GLX دوگانه سوز

150 میلیون تومان

317 میلیون تومان

167 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

150 میلیون تومان

325 میلیون تومان

175 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما

181 میلیون تومان

348 میلیون تومان

167 میلیون تومان

پژو پارس سال ELX با موتور XU7P

209 میلیون تومان

375 میلیون تومان

166 میلیون تومان

پژو پارس سال با موتور XU7P

165 میلیون تومان

333 میلیون تومان

168 میلیون تومان

پژو پارس دوگانه سوز

176 میلیون تومان

438 میلیون تومان

262 میلیون تومان

پژو پارس TU5

176 میلیون تومان

420 میلیون تومان

244 میلیون تومان

سمند EF7 بنزینی

158 میلیون تومان

364 میلیون تومان

206 میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه سوز

169 میلیون تومان

470 میلیون تومان

301 میلیون تومان

سمند LX

160 میلیون تومان

328 میلیون تومان

168 میلیون تومان

سورن پلاس تازه

261 میلیون تومان

358 میلیون تومان

97 میلیون تومان

رانا پلاس

215 میلیون تومان

340 میلیون تومان

125 میلیون تومان

رانا پلاس پانوراما

228 میلیون تومان

375 میلیون تومان

147 میلیون تومان

دنا تیپ یک

206 میلیون تومان

415 میلیون تومان

209 میلیون تومان

دنا پلاس ساده

228 میلیون تومان

460 میلیون تومان

232 میلیون تومان

دنا پلاس توربو دنده ای

360 میلیون تومان

505 میلیون تومان

145 میلیون تومان

دناپلاس توربو اتوماتیک

398 میلیون تومان

565 میلیون تومان

167 میلیون تومان

پژو 207 دستی فرمان برقی

215 میلیون تومان

430 میلیون تومان

215 میلیون تومان

پژو 207 دستی پانوراما

236 میلیون تومان

455 میلیون تومان

219 میلیون تومان

پژو 207 اتوماتیک MC

318 میلیون تومان

518 میلیون تومان

200 میلیون تومان

تارا دستی

293 میلیون تومان

455 میلیون تومان

162 میلیون تومان

تارا اتوماتیک

415 میلیون تومان

605 میلیون تومان

190 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "حقایقی درباره اختلاف قیمت محصولات ایرانخودرو در کارخانه و بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره اختلاف قیمت محصولات ایرانخودرو در کارخانه و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید