خبرنگاران شدیدترین کنترل ها در تمام ورودی های هرمزگان در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ سیما، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: به مردم استان این اطمینان را می دهیم که در تمامی ورودی های هرمزگان، محدودیتهای لازم با نهایت سختگیری و شدیدترین مراقبت و کنترل ها برای پیشگیری از بیماری کرونا در حال اجرا است.

خبرنگاران شدیدترین کنترل ها در تمام ورودی های هرمزگان در حال اجرا است

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تمامی استان ها موظف هستند در راستای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا براساس سیاست های ستاد ملی مدیریت این بیماری اقدام نمایند و در هرمزگان نیز براساس این سیاست در حال اجرا اقدامات مختلف هستیم.

وی ادامه داد: کنترل افراد در تمامی ورودی های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی استان هرمزگان با استقرار تیم های کنترل و ارزیابی در حال اجرا است و ورودی های استان به شدت برای جلوگیری از بیماری کرونا تحت مراقبت قرار دارند.

مردم از ترددهای غیرضروری درون و برون شهری پرهیز نمایند

استاندار هرمزگان حضور نیافتن مردم در مکان های پر ازدحام و خودداری از تردد و سفرهای غیر ضروری برای پیشگیری از بیماری کرونا را بسیار ضروری اعلام کرد.

همتی تاکید نمود: از مردم می خواهیم تا به طور جدی از ترددها و سفرهای غیر ضروری درون و برون استانی خودداری نمایند.

وی گفت: یکی از موارد مهم در جهت پیشگیری از این بیماری، خودداری از رفت و آمدها و مسافرت های غیرضروری چه در درون شهرها و استان و چه برون شهری و برون استانی است.

همتی گفت: با هشدارهای اعلام شده و اقدامات اجرا شده و همچنین عدم ارائه خدمات به گردشگران در استان، میزان ورود مسافر به هرمزگان به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

کالاهای بهداشتی مورد احتیاج پیشگیری از کرونا در هرمزگان در حال تأمین است

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود ابراز داشت: واحدها و خطوط فراوریی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، لباس ضد ویروس و ژل ضدعفونی نماینده در استان راه اندازی شده و واحد فراوری الکل در حاجی آباد نیز به زودی فعالیت خود را شروع می نماید.

همتی یادآور شد: همه ادارات، دستگاه های اجرایی، سازمان ها و بنگاه های مالی بخش خصوصی در استان، موظف به رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا شده اند و مراقبت ها به شدت صورت می گیرد.

وی توضیح داد: از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، می خواهیم تا در راستای اقدامات مدیریتی بهتر در مقابله با بیماری کرونا، ایده های خود را ارائه و در ترویج آموزش عمومی مردم برای پیشگیری از این بیماری مشارکت داشته باشند.

شورای شهر مجوز خرید پساب تصفیه شده را صادر کند

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود توسعه فضای سبز را یکی از احتیاجهای اساسی شهر بندرعباس دانست و گفت: با پیگیری های اجرا شده در حال حاضر پساب فاضلاب بندرعباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تصفیه است.

همتی ادامه داد: از شورای شهر بندرعباس نیز خواستاریم مجوز خرید پساب تصفیه شده توسط شهرداری را مصوب و صادر کند تا شهرداری بتواند با استفاده از پساب تصفیه شده، آبیاری فضای سبز را انجام و با توسعه فضای سبز، پارک ها و بوستان های خوبی را در شهر بندرعباس احداث کند.

استاندار هرمزگان گفت: قرارداد خرید پساب تصفیه شده برای صنایع مستقر در غرب بندرعباس به زودی نهایی و اجرایی می گردد.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوشنبه 19 اسفندماه به بیش از هفت هزار و 100 نفر رسیده است که از این شمار 237 نفر فوت شدند.

در استان هرمزگان شمار مبتلایان به کرونا تا تاریخ مذکور 52 نفر اعلام شده که از این تعداد شش نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا مانند سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود 80 درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود 6 درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شدیدترین کنترل ها در تمام ورودی های هرمزگان در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شدیدترین کنترل ها در تمام ورودی های هرمزگان در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید