دختری که قادر به یادآوری خاطرات از هفت روزگی اش و کنترل کابوس هاست!

به گزارش وبلاگ سیما، قصد داریم دختری را به شما معرفی کنیم که دارای یک قدرت عجیب بوده و این قابلیت وی ناشی از یک بیماری است.

دختری که قادر به یادآوری خاطرات از هفت روزگی اش و کنترل کابوس هاست!

به گزارش خبرنگار ، ربکا نام دختر 27 ساله ای است از استرالیا که ویژگی عجیب و متفاوتی دارد. به گفته ربکا با این که یادآوری خاطرات در 4 سالگی شروع می گردد او از زمانی که هفت روزه بوده نیز چیزهایی به یاد می آورد که این ویژگی خاص از سندرومی تحت عنوان هایپرسیمیژا یا HSAM سرچشمه می گیرد.

او به یاد می آورد که در هفت روزگی میان پتوی کتانی صورتی پیچیده شده بود و همچنین از آن موقع نوازش های مادرش به وضوح در ذهنش باقی مانده است. پس از اینکه ربکا گزارشی درباره مبتلایان به این سندروم را در تلویزیون مشاهد کرد به جزییاتی درباره وضعیت خود پی برد. خاتمه در سال 2013 با انجام یک آزمایش سندروم او تشخیص داده شد. این سندروم تا سال 2000 ناشناخته باقی مانده بود و تاکنون تنها 60 بیمار مبتلا به آن در جهان شناسایی شده اند. طبق تحقیقات، لوب پیشانی که مسئول حافظه و ادارک است در این بیماران بزرگ تر از حد طبیعی بوده و برای همین افرادی که درگیر هایپرسیمیژا هستند قابلیت به یادآوری خاطرات هرچند خیلی دور در مغزشان نهفته است.

البته ناگفته نماند که این قابلیت دردسرهایی هم به همراه دارد، از جمله سردرد ها، بی خوابی و شنیدن صداهای گنگ که به دنبال این سندروم گریبان بیمار را می گیرند. از این گذشته دختر نامبرده به ضعف عصبی و افسردگی نیز دچار شده که این موارد نیز از جمله پیامدهای HSAM است.

:ماجرای عجیب مردی که همچنان در سن 12 سالگی مانده است! +عکس

ربکا گاهی با خود فکر می نماید که شاید به یک ماشین زمان سیار تبدیل شده و همین موضوع بر ناخوش احوالی وی می افزاید. او حتی یک حادثه رانندگی در 3 سالگی اش را نیز به یاد می آورد. از عجایب دیگر این حالات کنترل رویاها در خواب بوده است که ربکا در این باره می گوید: به ندرت پیش می آید دچار کابوس شوم. چگونگی کنترل رویاها از این قرار است که او می تواند ترتیب وقوع رخداد ها را در خواب تغییر دهد. با این اوصاف و تمامی مسائل موجود سر راه این دختر، وی دنبال درمان نیست و قصد دارد ضمن ادامه دادن به این وضعیت از توانایی خود در مسیرهای مثبت استفاده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دختری که قادر به یادآوری خاطرات از هفت روزگی اش و کنترل کابوس هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری که قادر به یادآوری خاطرات از هفت روزگی اش و کنترل کابوس هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید