دختر تکواندوکاری که ملی پوش جودو شد

به گزارش وبلاگ سیما، ملی پوش جودو بانوان می گوید در شروع فعالیت ورزشی خود تکواندوکار بود اما بعد از اینکه چند جلسه مبارزه جودوکاران را دید به این رشته علاقه مند شد و به خانواده جودو پیوست.

دختر تکواندوکاری که ملی پوش جودو شد

به گزارش وبلاگ سیما، جودو بانوان ایران نسبت به بعضی رشته ها کمتر شناخته شده است و دختران جودوکار دور از لنز دوربین ها تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در میادین بین المللی پیگیری می نمایند. هر چند میزان پیروزیت در هر رشته ای با میزان توجه و اقبال عمومی آن رشته رابطه ای مثبت دارد و جودو بانوان با تعداد کمتر مدال ها کمتر مورد توجه است اما دختران این رشته آرزوهای بزرگی دارند و هر روز برای رسیدن به آن کوشش می نماید.

نسرین محمدصالحی جودوکار 20 ساله از تکواندو به این رشته آمد تا قهرمان آسیا گردد و می گوید دوست دارد کارهای سخت را انجام دهد و مدال آوری در جودو نیز سخت است. او به قول های آرش میراسماعیلی برای توجه بیشتر به جودو بانوان امیدوار است و می گوید هر چند امکانات دختران ایران در مقایسه با کشورهای دیگر کمتر است اما آنها دست از کوشش برنمی دارند.

این جودوکار در گفت وگو با وبلاگ سیما در خصوص انتخاب این رشته گفت: قبل از اینکه جودو را آغاز کنم، تکواندوکار بودم. وقتی برای تمرین به باشگاه می رفتم، کلاس جودو قبل از ما برگزار می شد. چند جلسه به کلاس جودو رفتم و به مرور متوجه شدم از جودو بیشتر خوشم بیشتر می آید، به همین دلیل در ادامه و تقریباً از سال 1388 این رشته را آغاز کردم.

او در خصوص مدال آوری در تکواندو و جودو گفت: مدال آوری در رشته جودو قطعاً سخت تر است اما همواره دوست دارم کارهای سخت را انجام دهم و به هدفم که مدال آسیایی و کسب سهمیه المپیک است، برسم. به همین دلیل از انتخاب این رشته پشیمان نیستم.

امکانات کمتر نسبت به کشورهای دیگر

نسرین محمد صالحی در خصوص وضعیت جودو بانوان ایران گفت: از آنجایی که این رشته برای ژاپن است مدال آوری در آسیا سخت شده و بیشتر به قرعه دختران بستگی دارد. اگر قرعه شان در اولین بازی ژاپن باشد کار خیلی سخت می گردد. البته در چند سال اخیر که مربی خارجی داشتیم و از مربیان خوب کشور برای هدایتمان استفاده کردند، شرایطمان بهتر شده است. در مقایسه با کشورهای دیگر امکانات تمرینی کمتری داریم و شرایطمان ضعیف تر است اما ورزشکارانمان واقعاً پتانسیل خوبی دارند و کوشش می نمایند.

ملی پوش جودو بانوان در خصوص وضعیت خوابگاه های دختران اردونشین گفت: قبلاً شرایط خوابگاهمان کمی بد بود ولی از زمان ریاست آقای میراسماعیلی وضعیت بهتر شده و خیلی از امکانات خوابگاه را عوض نموده است. قبلاً خوابگاه ها خیلی کم و تعداد جودوکاران زیاد بود به همین دلیل اذیت می شدیم. البته هنوز هم کمی مشکل کمبود جا داریم ولی تعداد بازیکنان را کمتر کردند تا راحت باشیم. در حال آماده کردن خوابگاه بزرگ تری هستند که شرایط را برایمان راحت تر نمایند.

او در ادامه اضافه کرد: آقای میراسماعیلی به جودو بانوان توجه دارد و قول های زیادی چون برگزاری اردوی مشترک با تیم های آذربایجان یا ترکیه داده است. علاوه بر این به دنبال برگزاری بازی تدارکاتی پیش از مسابقات رسمی است.

پیشرفت در اردوی تیم ملی

ملی پوش جودو بانوان به اردوهای تیم ملی قبل از مسابقات آسیایی این رشته اشاره نمود و گفت: از اول عید 98 اردوهایمان آغاز شده است. در خاتمه هر اردو مسابقه انتخابی داشتیم و کسانی که باختند از تیم ملی خط خوردند. به مرور تعداد نفرات کمتر شد و در اردوی آخر بیشتر جودوکاران اعزامی حضور دارند. در این مدت از نظر تاکتیکی و تکنیکی پیشرفت کردیم و سعی می کنیم، آماده تر شویم.

او در خصوص پیگیری تمرینات جودو به صورت شخصی گفت: از سال جاری در زنجان درس می خوانم وبا مربی و جودوکاران دیگری تمرین می کنم. لیگ نداریم و مجبوریم خودمان تمرین کنیم، علاوه بر این در اردوها تمرینات را یادداشت برداری و بر اساس آن تمرین می کنیم یا توجهمان را بر ایراداتی بگذاریم که در اردوی تیم ملی به ما گوشزد کردند. برای آموزش شیوه های جدید مبارزه هم از فیلم های آموزشی و هدایت مربیان استفاده می کنیم.

ترازوی خرابی که در مسابقه آسیایی کار دستش داد

این جودوکار که سابقه حضور در مسابقات آسیایی هنگ کنگ در سال 1393 را دارد در این مورد گفت: در این مسابقات پیروز نشدم مدال کسب کنم چون یک روز قبل از مسابقه چهار کیلو وزن کم کردم، به همین دلیل افت بدنی شدیدی برایم به وجود آمد و آنگونه که دوست داشتم، مسابقه ندادم.

او در خصوص کاهش وزن روز قبل از مسابقه گفت: از آنجایی که در طول اردوی تیم ملی در خوابگاه کاراته بودیم هر روز نمی توانستیم از ترازوی فدراسیون جودو استفاده کنیم و اوقات بیشتر روی ترازوی یکی از جودوکاران می رفتیم. از قبل مسابقات کمی اضافه وزن داشتم که کنترلش کردم اما در مسابقات متوجه شدم ترازوهایمان خراب بوده و چهار کیلو اضافه وزن دارم. در نتیجه مجبور شدم برای کم کردن وزن تعداد بیشتری لباس بپوشم تا بیشتر عرق کنم و آب بدنم بسیار کم شد. آقای میراسماعیلی هم تمرینم داد و با یاری او به سر وزن رسیدم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دختر تکواندوکاری که ملی پوش جودو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر تکواندوکاری که ملی پوش جودو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید