درخواست وزیربهداشت برای کاهش تجمعات

به گزارش وبلاگ سیما، تهران (پانا)- وزیر بهداشت معتقد است که اگر فردی به اومیکرون مبتلا باشد و در محل های تجمع به ویژه اماکن سربسته حاضر گردد، تمام حاضران در آن محل را درگیر می نماید و تقاضای ما این است که مردم، تجمعات را کاهش دهند.

درخواست وزیربهداشت برای کاهش تجمعات

بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از خطوط فراوری واکسن کووایران برکت و نشست با مدیران این مجموعه، گفت: امروز از یکی از پیشرفته ترین مراکز فراوری واکسن کرونا در جهان یعنی کووایران برکت بازدید کردیم. آخرین تکنولوژی های جهان در این مجموعه، بکار گرفته شده و مهمترین مساله این است که در مدتی حدود یکسال و با فعالیت شبانه روزی، دانشمندان جوان، پرانرژی و جهادی ایرانی پیروز به فراوری واکسن کرونا شدند که به مردم ایران، قوت قلب می دهد.

وی اضافه نمود: در حال حاضر حدود 97 درصد از داروهای مورد احتیاج در داخل کشور فراوری می گردد و 3 درصد، وارداتی و البته گران قیمت است. وبلاگ سیما می توانند از توانمندی های شهرک صنعتی دارویی برکت گزارش تهیه نمایند چون زیرساخت های خوبی فراهم شده است و امیدواریم به سرعت به رشد قابل توجهی در ساخت دارو برسیم چون همیشه تحریم ها علیه ایران وجود دارد و باید بتوانیم به خودکفایی در صنعت داروسازی برسیم.

وزیر بهداشت اعلام نمود: مجموعه برکت با مدیریت جهادی و انقلابی توانسته امکانات بسیار خوبی را در شهرک دارویی برکت فراهم کند و امیدواریم نه تنها احتیاج داخلی را تامین بلکه محصولات دارویی ایرانی را صادر کنیم.

عین اللهی تاکید نمود: امروزه بسیاری از کشورها درخواست واکسن ایرانی را دارند اما اولویت ما، احتیاج داخلی است و خوشبختانه تا امروز 115 میلیون دوز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. مقالات فاز یک و دو واکسن کووایران برکت آماده است و فاز سه نیز به زودی آماده می گردد و می توانیم با واکسن های داخلی به ویژه برکت، احتیاجهای کشور را رفع کنیم. یکی از نقاط مهم واکسن برکت این است که کم عارضه ترین واکسن شاید حتی در جهان باشد.

وی گفت: متاسفانه در جهان، واکسیناسیون متوازن انجام نشده و این یکی از دلایل پیدایش سویه های نو کرونا است. کشورهای برخوردار، فقط به فکر خودشان هستند و زمانی که در جهان ماسک کم بود، بعضی کشورها، محموله های ماسک را در فرودگاه ها به سرقت می بردند و در خصوص واکسن هم اگر کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه و ... مردم خودشان را فقط واکسینه نمایند، سلامت در جهان تامین نمی گردد. به عنوان مثال در آفریقا مقدار واکسیناسیون در حال حاضر حدود 6.5 درصد است و بیشتر کشورهای آفریقایی واکسن نمی زنند یا ندارند که تزریق نمایند. نامتوازن بودن واکسیناسیون، باعث می گردد که پاندمی به خاتمه نرسد.

وی اضافه نمود: پاندمی وقتی خاتمه می یابد که همه جهان، واکسینه شوند. در افریقای جنوبی، پوشش واکسیناسیون پایین بود و سویه اومیکرون در آنجا شناسایی شد و اومیکرون به کشورهای دیگر توسعه یافت. قدرت انتشار و انتقال اُمیکرون از همه جهش های قبلی، بیشتر است و افراد زیادی را درگیر کند. در کشورهایی که دوز سوم هم تزریق شده بود، تعدادی از مردم آلوده شدند. ما تمهیدات زیادی را در مبادی ورودی کشور اندیشیده بودیم اما جلوی ورود ویروس را نمی توان گرفت. برترین راه مقابله با ویروس های جهش یافته کرونا، استفاده از ماسک است و بیشتر بیماران بستری در بیمارستانها، به طور مداوم از ماسک استفاده نمی نموده اند.

وزیر بهداشت اعلام نمود: واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر بیماران و ابتلا به فرم شدید کرونا، تاثیر گذار است و در کشور ما حدود 87 درصد از جمعیت هدف، دوز اول و حدود 76 درصد نیز، دو دوز را تزریق نموده اند. خواهش ما از مردم این است که واکسیناسیون را انجام دهند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری نمایند.

عین اللهی تاکید نمود: ثابت شده که برای پیشگیری از کرونا و عوارض ناشی از آن، حتما باید دوز سوم واکسن کرونا تزریق گردد که حدود 70 تا 80 درصد می تواند از ابتلا به اومیکرون پیشگیری کند. افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن شان می گذرد، حتما دوز سوم را تزریق نمایند. به علت اینکه درصد بالایی از واکسیناسیون اجرا شده بود، در هفته های گذشته تعدادی از مراکز واکسیناسیون، فعالیت نداشتند که با ورود اومیکرون دستور داده ایم که تمامی مراکز دوباره فعال شوند.

وزیر بهداشت در خاتمه به اهمیت جلوگیری از تجمعات اشاره نمود و گفت: اگر فردی به اومیکرون مبتلا باشد و در محل های تجمع به ویژه اماکن سربسته حاضر گردد، تمام حاضران در آن محل را درگیر می نماید و تقاضای ما این است که مردم، تجمعات را کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخواست وزیربهداشت برای کاهش تجمعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیربهداشت برای کاهش تجمعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید