چگونه درس های موسیقی مهارت های زبانی را بهبود می بخشد
به گزارش وبلاگ سیما، چگونه درسهای موسیقی میتواند مهارتهای زبانی را بهبود بخشد مطالعات زیادی نشان دادهاند که آموزش موسیقی میتواند مهارتهای زبانی را افزایش دهد . با این حال , مشخص نیست که آیا درسهای موسیقی توانایی شناختی عمومی را بهبود میبخشد , که منجر به مهارت زبانی بهتر میشود , یا اگر تاثیر موسیقی خاصتر پردازش زبانی باشد .

یک مطالعه جدید از MIT نشان دادهاست که درسهای پیانو تاثیر بسیار خاصی روی توانایی بچه های مهد کودک برای تمایز گامهای مختلف دارند , که به بهبود در ایجاد تمایز بین کلمات گفتاری تبدیل میشود . با این حال , به نظر نمیرسد که درسهای پیانو مزیتی برای توانایی ادراکی کلی , همان طور که توسط IQ , حوزه توجه , و حافظه فعال اندازهگیری میشود , نشان دهد .
این کودکان در مقیاسهای ادراکی گسترده تری تفاوت نداشتند , اما برخی بهبودها در تشخیص کلمه به ویژه برای حروف صامت را نشان دادند . رابرت Desimone , مدیر موسسه تحقیقات مغز و مولف ارشد این مقاله , میگوید که گروه پیانو بهترین بهبود را در آنجا نشان داد .
این مطالعه که در پکن اجرا شد حاکی از آن است که آموزش موسیقی در بهبود مهارتهای زبانی , و احتمالا مفیدتر از ارائه درسهای اضافی برای کودکان است . مدرسهای که در آن مطالعه انجام شد به ارائه درسهای پیانو به دانش آموزان ادامه داد و محققان امیدوارند که یافتههای آنها میتواند مدارس دیگر را تشویق کند تا خدمات موسیقی خود را افزایش دهند یا افزایش دهند .
یون نان , استادیار دانشگاه عادی پکن , نویسنده اصلی این مطالعه است که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در هفته 25 ژوئن دیده میشود .
دیگر نویسندگان شامل لی لیو , هوا شو , و چی دونگ , همگی از دانشگاه عادی پکن ; Eveline Geiser , دانشمند تحقیقات سابق MIT , و John - , گراور M . هرمان پروفسور در علوم بهداشت و فنآوری , استاد علوم مغز و شناختی و عضو موسسه MITs MITs برای تحقیقات مغز .
فواید موسیقی
مطالعات پیشین نشان دادهاند که به طور متوسط , نوازندگان بر روی وظایفی مانند خواندن درک , تشخیص گفتار از صداهای پسزمینه و پردازش سریع شنوایی , بهتر عمل میکنند . با این حال , اکثر این مطالعات با پرسیدن از مردم درباره دوره آموزشی musical انجام شدهاست . محققان MIT میخواستند یک مطالعه کنترلشده تری انجام دهند که در آن میتوانستند به طور تصادفی کودکان را به دروس موسیقی اختصاص دهند یا نه , و سپس اثرات را اندازهگیری کنند .
آنها تصمیم گرفتند که این مطالعه را در یک مدرسه در پکن , همراه با محققانی از موسسه IDG / McGovern در دانشگاه عادی پکن اجرا کنند , به این دلیل که مسئولان آموزش در آنجا به مطالعه ارزش آموزش موسیقی در مقابل آموزشهای خواندن بیشتر علاقهمند بودند .
Desimone میگوید که اگر کودکانی که آموزش موسیقی دریافت میکردند , به خوبی و یا بهتر از کودکانی که آموزش آکادمیک بیشتری دریافت میکردند , انجام میدادند , این میتواند توجیهی برای این باشد که چرا مدارس ممکن است بخواهند به موسیقی خود ادامه دهند .
74 کودک شرکتکننده در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند : یک کلاس 45 دقیقهای پیانو سه بار در هفته ; کسی که آموزش بیشتری برای دوره مشابه دریافت کرده بود ; و کسی که هیچ مداخلهای نداشت . همه کودکان 4 یا 5 ساله بودند و ماندارین را به عنوان زبان مادری خود تعریف میکردند .
بعد از شش ماه , محققان کودک را در توانایی تشخیص کلمات براساس تفاوتها در حروف صدادار , بیصدا و یا لحن مورد آزمایش قرار دادند ( بسیاری از کلمات ماندارین فقط با لحن تفاوت دارند ) . تبعیض واژه بهتر معمولا با آگاهی آوایی بهتر همخوانی دارد - آگاهی از ساختار صوتی کلمات , که جز کلیدی یادگیری خواندن است .
کودکانی که درسهای پیانو داشتند , برتری قابلتوجهی را نسبت به کودکان در گروه خواندن اضافی در ایجاد تمایز بین واژهها نشان دادند که با یک صامت تفاوت دارند . کودکان هم در گروه پیانو و هم گروه خواندن اضافی , بهتر از کودکانی که هیچ گونه مداخله در زمان ایجاد کلمات براساس differences را دریافت نکرده بودند , عملکرد بهتری داشتند .
محققان همچنین از electroencephalography ( EEG ) برای اندازهگیری فعالیت مغزی استفاده کردند و دریافتند که کودکان در گروه پیانو واکنشهای قویتر نسبت به کودکان دیگر داشتند وقتی که به یک سری آهنگ متفاوت گوش دادند . Desimone میگوید : این نشان میدهد که حساسیت بیشتری نسبت به تفاوت زمین , چیزی است که به کودکانی کمک میکند که درسهای پیانو را برای تمایز بهتر کلمات مختلف گرفتهاند .
او میگوید : این چیز بزرگی برای کودکان در یادگیری زبان است : توانایی شنیدن تفاوت بین کلمات . آنها واقعا از این کار سود بردند .
محققان در آزمونهای IQ , توجه و حافظه فعال تفاوت معنیداری بین این سه گروه از کودکان پیدا نکردند و پیشنهاد کردند که درسهای پیانو هیچ پیشرفتی در عملکرد کلی شناختی نداشته باشد .
بازدهی تحصیلی
Desimone میگوید که امیدوار است که این یافتهها به متقاعد کردن مسئولان آموزش و پرورش کمک کند که در نظر دارند کلاسهای موسیقی در مدارس را کنار بگذارند و این کار را نکنند .
فواید مثبتی برای آموزش پیانو در کودکان خردسال وجود دارد و به نظر میرسد که تفاوتهای بین صداها از جمله صداهای گفتاری , بهتر از مطالعه بیشتر را تشخیص میدهد . Desimone میگوید که این به آن معنا است که مدارس میتوانند در موسیقی سرمایهگذاری کنند و تعمیم به صداهای گفتاری ارائه خواهد شد . این بدتر از دادن خواندن اضافی برای بچهها نیست , که احتمالا چیزی است که بسیاری از مدارس وسوسه میشوند تا از آموزش هنری خلاص شوند و فقط مطالعه بیشتری داشته باشند .
Desimone اکنون امیدوار است تا بیشتر در تغییرات عصبی ناشی از آموزش موسیقی کاوش کند . یک راه برای انجام این کار انجام آزمونهای EEG قبل و بعد از یک درس موسیقی فشرده برای مشاهده نحوه تغییر فعالیت مغزی است .