کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه

به گزارش وبلاگ سیما، آنالیز های متعدد محققان نشان داده که قهوه از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می کاهد و اکنون محققان به سازوکار پشت این ارتباط پی برده اند.

کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه

نادیا زکالوند: از مدت ها پیش معلوم شده بود که قهوه از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می کاهد، اما علت اصلی آن کاملا معین نبود. اما آنالیز های تازه محققان دانشگاه اراسموس روتردام در هلند نشان می دهد که قهوه، ویژگی های ضدالتهابی دارد و درنتیجه از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می کاهد.

بنابه گفته این محققان، دیابت نوع 2 تاحدی نوعی بیماری التهابی در نظر گرفته می گردد و وقتی غلظت نشانگر های التهابی در پلاسما بالا می رود، فرد در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می گیرد.

در این آنالیز معین شده، نوشیدن قهوه سطح هورمون ضدالتهابی آدیپونکتین از هورمون های آدیپوکین و بعلاوه هورمون سیتوکین اینترلوکین-13 افزایش داده و در همان حال از اندازه پروتئین های التهاب آور واکنشی سی (CRP) و لپتین می کاهد و در نتیجه این فعل و انفعالات از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کم می گردد.

پروتئین واکنشی سی، نوعی نشانگر التهابی است که موجب صدمات درون سلولی می گردد و افرادی که بیش از 4 فنجان قهوه در روز می نوشند، این عامل التهاب آور در بدن خود را تا حد بسیار زیادی ضعیف می نمایند. بنابه توصیه سازمان غذا و دارو در آمریکا، افراد می توانند در روز 4 تا 5 فنجان قهوه (کمتر از 400 میلی لیتر) بنوشند.

این محققان هلندی می گویند، تحقیق آن ها درباره ارتباط بین مصرف قهوه و کاهش دیابت نوع 2، به آنالیز های بیشتری احتیاج دارد، اما قهوه، علاوه بر کاهش نشانگر های التهابی، در کاهش مقاومت به انسولین بدن هم موثرست و به همین علت می تواند جلوی ابتلا به دیابت نوع 2 را بگیرد.

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، انسولین تولیدشده در لوزالمعده نمی تواند قند خون را کنترل کند و اندازه آن به طرز خطرناکی افزایش می یابد. به این شرایط مقاومت به انسولین گفته می گردد.

ترکیبات پلی فنول قهوه نیز می تواند از مقاومت به انسولین و التهاب های موجود در بدن بکاهد. درضمن افرادی که نگران مصرف قهوه هستند، می توانند از میوه و سبزیجات حاوی پلی فنول مانند سیب، مرکبات، توت، انواع لوبیا ها و پیاز استفاده نمایند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: فرارو

به "کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش خطر ابتلا به این بیماری با مصرف قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید