دیپلمات روس: حضور نظامی آمریکا، راه چاره مسائل خلیج فارس نیست

به گزارش وبلاگ سیما، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مقامات مسکو بر این عقیده هستند که اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به منطقه، کمکی به حل و فصل مسائل در خلیج فارس نمی کند.

دیپلمات روس: حضور نظامی آمریکا، راه چاره مسائل خلیج فارس نیست

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری نووستی خاطرنشان کرد که تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی مضاعف به خاورمیانه و افزایش حضور نظامی این کشور در منطقه، کمکی به حل و فصل مسائل خلیج فارس نمی کند که بدون آن هم پیچیده تر از گذشته شده است.

این دیپلمات بلندپایه گفت: ما بر این عقیده نیستیم که مسائل امنیتی در منطقه راه چاره نظامی داشته و با افزایش حضور نظامی کشورهای فرامنطقه ای حل و فصل خواهند شد. ما معتقدیم که ابتدا ضروری است تا تمامی جزئیات مربوط به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی آنالیز شده و تحقیقات لازم در این باره انجام گردد. در هر صورت افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، راه چاره مسائل منطقه نیست.

دولت آمریکا ایران را به حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی متهم نموده، در حالیکه مقامات تهران این مسئله را تکذیب می نمایند. اخیراً مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ دستور اعزام نیروهای نظامی مضاعف به خاورمیانه را به بهانه حمله ایران به عربستان امضاء نموده است.

پیش از این، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز گفته بود که اعزام نیروهای نظامی مضاعف آمریکایی به خاورمیانه، تنها باعث وخامت اوضاع و افزایش خطر بروز درگیری نظامی در منطقه می گردد. به گفته وی، افزایش حضور نظامی آمریکا در فراسوی مرزهای این کشور همیشه عامل وخامت بیشتر اوضاع و افزایش خطر اجرای سناریوهای غیرقابل پیش بینی بوده و اکنون زمان آن رسیده که نقش آفرینان منطقه ای مانند عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی نیز این واقعیت را درک نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیپلمات روس: حضور نظامی آمریکا، راه چاره مسائل خلیج فارس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: حضور نظامی آمریکا، راه چاره مسائل خلیج فارس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید