رضایت مرغداران از قیمت جدید مرغ

به گزارش وبلاگ سیما، رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی اظهار داشت که مرغداران نسبتا از قیمت جدید 12 هزار و 900 تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ رضایت دارند.

رضایت مرغداران از قیمت جدید مرغ

محمدرضا کلامی - مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت - روز گذشته از معین سقف قیمت 12 هزار و 900 تومانی گوشت مرغ برای مصرف نمایندگان از سوی سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان و ستاد تنظیم بازار اطلاع داد و گفت: این اقدام با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از فراوری حداکثری مرغ و همچنین حفظ حقوق مصرف نمایندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کالا اجرا شده است.

در این رابطه محمد یوسفی - رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی - به وبلاگ سیما گفت: قیمت 12 هزار و 900 تومانی گوشت مرغ بهتر از نرخ قبلی است و مرغداران نسبتا از آن رضایت دارند اما به شرطی که دیگر با صادرات این محصول پروتئینی مخالفت نگردد.

وی درباره اینکه دولت تصمیم گرفته از ممنوعیت و آزادسازی صادرات محصولات مختلف به عنوان ابزاری برای تنظیم بازار استفاده نکند و به وسیله افزایش و کاهش تعرفه صادرات این کار را انجام دهد، اظهار کرد: ممنوع شدن صادرات یک محصول با بازی کردن با تعرفه آن تفاوت چندانی ندارد و اگر قراردادی با خارجی ها منعقد می گردد، آنها از ما تعهد می گیرند که گوشت مرغ را در یک بازه زمانی میان مدت یا بلندمدت از ما با قیمتی معین خریداری نمایند و اگر دولت به جای ممنوعیت بخواهد با تعرفه جلو صادرات را بگیرد تفاوتی با قبل نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: هر مانعی که بخواهد جلوی صادرات گوشت مرغ را بگیرد، به فراوری و بازار این محصول ضربه خواهد زد؛ چرا که گوشت مرغ همچون میوه و دیگر محصولات تره باری نیست و اگر صادرات آن با مشکل روبرو گردد، همه زحمات ما از بازاریابی گرفته تا ارزآوری از بین رفته و طرف خارجی با کشورهای دیگر همچون ترکیه که از رقبای ایران است، وارد معامله می گردد.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون وضعیت فراوری و تامین گوشت هیچ مسئله ای ندارد و از شرکت پشتیانی امور دام می خواهیم تا ثباتی به خرید گوشت مرغ بدهد و از سختگیری نسبت به مرغداران بکاهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رضایت مرغداران از قیمت جدید مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت مرغداران از قیمت جدید مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید