روز تهران متعلق به مردم است، برای حفظ توچال باید این اثر ثبت ملی گردد

به گزارش وبلاگ سیما، مسجد جامعی گفت: قله توچال یکی از ظرفیت های پایتخت است که باید با ثبت ملی از اسیب دیدن آن جلوگیری گردد.

روز تهران متعلق به مردم است، برای حفظ توچال باید این اثر ثبت ملی گردد

به گزارش خبرنگار ، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در آیین بزرگ داشت روز به تهران ضمن تبریک روز تهران گفت: خوشحالم روز تهران در پنجمین سال خود به هفته تهران گسترش پیدا نموده است.

عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: بسیاری از هنرمندان در جای جای ایران و این شهر بالیدن و رشد کردند و در نهایت منجر به افتخار این سرزمین شدند.

مسجد جامعی اضافه نمود: به واقع تهران شهری است که می توان ان را ایران شهر نامید و باید با نگاه ملی به ان نگاه کرد و تصمیم گیری پشت در های بسته برای تهران بی نتیجه است.

او تاکید نمود: کاخ گلستانی که ما در آن جمع شدیم تلفیقی از تجدد و هنر ایرانی و جهانی است و در جای جای تهران اگر نگاه کنید ردپایی از مکتب شیراز و اصفهان و ... خواهید دید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در تهران تکیه را در کنار کلیسا و کنیسه داریم و اگر نگاه کنیم این گامی است برای احترام به تمام ادیان های حاضر در پایتخت که در کنار هم در پایتخت زیسته اند.

مسجد جامعی تاکید نمود: باید تاکید کنم که روز و هفته تهران روز شهرداری نیست و این روز، روز مردم است و از تهران می توانیم به عنوان شهر مهربانی و حماسه یاد کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت های توچال گفت: اگر توچال ثبت ملی نشود دیری نمی گذرد که این اثر هم دچار آسیب جدی خواهد شد و من باید از آقای ظریف که در سکوت خبری کوشش کرد 1 هزارو 700 لوح هخامنشی را به کشور بازگردد تشکر کنم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "روز تهران متعلق به مردم است، برای حفظ توچال باید این اثر ثبت ملی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز تهران متعلق به مردم است، برای حفظ توچال باید این اثر ثبت ملی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید