سهم 3 درصدی استان زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

به گزارش وبلاگ سیما و به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ناصر فغفوری اضافه نمود : با توجه به اینکه سهم استان زنجان از صادرات کشور 19.1 درصد است ، می توان گفت سهم صادرات فرش دستباف در صادرات استان بیش از میزان کشوری است.

سهم 3 درصدی استان زنجان از صادرات فرش دستباف کشور

وی با اشاره به صادرات 8 میلیون و 772 هزار دلاری فرش دستباف با مبدأ فراوری استان زنجان گفت: میزان صادرات فرش دستباف با مبدأ فراوری استان طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

فغفوری یادآور شد : بر اساس هدفگذاری انجام شده برای صادرات استان ، پیش بینی شده بالغ بر 13 میلیون دلار صادرات فرش دستباف تا خاتمه سال محقق گردد.

وی با اشاره به بازارهای هدف فرش استان گفت : بخش عمده ای از فرش های پشمی بافته شده به کشور های حاشیه خلیج فارس ، لبنان ، آلمان ، کانادا ، ایتالیا ، برزیل و آفریقای جنوبی صادر می گردد و عمده بازار فرش های ابریشمی کشور های ژاپن ، چین و روسیه می باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اضافه نمود : 45 درصد فرش های صادراتی را فرش ابریشم و 55 درصد را فرش های پشمی و تابلو فرش شامل می گردد.

فغفوری توضیح داد : بخش عمده ای از فرش های ابریشم بافته شده در استان صادرات می گردد به طوریکه 10 الی 15 درصد مصرف داخلی بوده و مابقی به کشورهای مختلف صادر می گردد.

وی میزان فراوریات فرش دستباف استان را در 8 ماهه امسال بالغ بر 96 هزار متر مربع دانست و خاطر نشان ساخت : هم اکنون در استان 30 هزار بافنده فعال و 32 هزار بافنده فصلی و نیمه فعال در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهم 3 درصدی استان زنجان از صادرات فرش دستباف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 3 درصدی استان زنجان از صادرات فرش دستباف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید